سازمان بهداشت جهانی:

افغانستان یکی از شدیدترین سطوح ناامنی غذایی را تجربه می‌کند

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد افغانستان یکی از شدیدترین سطوح ناامنی غذایی را تجربه می‌کند که ۱۵.۸ میلیون افغانستانی را تحت تأثیر قرار داده است.

سازمان بهداشت جهانی از گشایش بخش جدید تداوی سوءتغذیه حاد در شفاخانه خیرخانه کابل خبر داد.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد بخش جدید تداوی سوءتغذیه حاد با وسایل طبی، دارو، بسته‌های صحی تجدیدپذیر و تهیه شیر برای کودکان مبتلا به سوءتغذیه مجهز شده است.

جمشید تنولی، نماینده سازمان بهداشت جهانی در افغانستان گفته است: «این بخش جدید تداوی سوءتغذیه حاد در شفاخانه خیرخانه کابل یک گام اساسی در هدف ما برای مبارزه با سوءتغذیه در میان افراد آسیب‌پذیر افغانستان، به‌ویژه کودکان است.»

تنولی تصریح کرد این نهاد به تلاش‌هایش به‌منظور کاهش مرگ‌ومیر کودکان در افغانستان ادامه می‌دهد.

وی افزود: «بدون بسیج منابع اضافی، سازمان بهداشت جهانی و شرکای آن در افغانستان برای مهار تلفات جانی ناشی از سوءتغذیه، به‌ویژه در مناطق محروم با جمعیت آسیب‌پذیر کودکان، زنان و افراد مسن مبارزه خواهند کرد.»

به گفته این نهاد، افغانستان یکی از شدیدترین سطوح ناامنی غذایی را تجربه می‌کند که ۱۵.۸ میلیون افغانستانی را تحت تأثیر قرار داده است.

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، شمار کودکانی که از سوءتغذیه حاد در افغانستان رنج می‌برند، تا ماه آپریل گذشته به ۲.۵ میلیون تن رسیده بود.

در این بیانیه همچنان آمده است که ظرفیت سیستم صحی برای تضمین دسترسی عادلانه مردم به خدمات صحی ضروری، از جمله تغذیه به دلیل بی‌ثباتی و کاهش بودجه در افغانستان محدود شده است.

بربنیاد اطلاعات این نهاد بین‌المللی، کاهش بودجه در سال گذشته میلادی سبب بسته شدن ۴۲۸ مرکز صحی ثابت و سیار در کشور شده بود.

بسته شدن این مراکز بر سه میلیون افغانستانی، از جمله بیش از ۶۰۰ هزار کودک زیر پنج سال و حدود ۲۴۰ هزار زن باردار و شیرده تأثیر گذاشته است.

این در حالی است که ماه گذشته نیز سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که حدود ۱۸ میلیون افغانستانی به کمک‌های صحی وابسته هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار