آغاز مرحله دوم انتخابات برای تعیین ۱۶ نماینده باقیمانده تهران در مجلس شورای اسلامی

استاندار تهران گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران ۲ هزار و ۸۷۴ شعبه در شهر برای اخذ رای مردم مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد که در این دور ۴۵ نماینده انتخاب خواهند شد در این بین استان تهران دو حوزه انتخابیه دارد که به دور دوم کشیده شده که یکی از آنها در حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات، شهرری و اسلامشهر است که ۳۲ نفر به دور دوم راه پیدا کردند و از در میان آن‌ها ۱۶ نفر انتخاب خواهند شد.

علیرضا فخاری استاندار تهران در خصوص برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اولین موضوعی که بسیار مهم است ایجاد یک فضای امن همراه با آرامش و ایمنی برای مردم که می‌خواهند پای صندوق‌های رای بیایند و نکته بعدی مباحث مربوط به بحث سلامت انتخابات است که در هر دوره مجریان انتخابات چه در حوزه نظارت، چه در حوزه اجرایی، تلاش می‌کنند اطمینان بدهند به مردم که رای آنها مورد حفاظت قرار می‌گیرد، مصونیت لازم برقرار می‌شود و آفت‌های جانبی را از آن حذف می‌کنند و دفاع می‌کنند که این صیانت به واقع صورت بپذیرد چه در موقع اخذ رای، چه در موقع ثبت رای، چه درموقع اعلام رای، همه اینها جزء مواردی است که در حوزه امنیت انتخابات مدنظر است.

وی با بیان اینکه انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات، شهرری و اسلامشهر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود گفت: انتخابات الکترونیک تقریبا کمترین برخورد‌های فردی یا انسانی روی آن تاثیر می‌گذارد و به صورت برخط نیست و صندوق به خودی خود قابلیت این را دارد که تا انتخای رای گیری در شعبه محفوظ بماند و کسی حق باز کردن آن را ندارد. 

فخاری در خصوص شکارش آرا گفت: در انتها زمانی که همه کار رای گیری تمام می‌شود مورد شمارش قرار می‌گیرد، خود دستگاه به تعبیری شمارش را انجام داده، بعد دستگاه باز می‌شود با حضور ناظرین، حوزه اجرایی و دستگاه نظارتی شورای نگهبان و بعد در حضور این افراد برگه‌هایی که اخذ رای شده، شمارش می‌شود و بعد بر اساس آن چیزی که دستگاه خوانش کرده تطبیق داده می‌شود، تنظیم صورتجلسه می‌شود و با یک کلید آن موقع انتقال پیدا می‌کند به مرکز انتخابات وزارت کشور که تجمیع شوند.
وی گفت: بر اساس جدول تقسیم نفراتی که باید در محل صندوق‌های رای حاضر باشند تقریبا یک حداقل هفت نفره داریم و ترکیبی از دوستان حوزه اجرایی و حوزه نظارت به غیر از بازرسینی که به طور مضاعف برای سرکشی به عملکرد‌ها حاضر می‌شوند که در تهران نزدیک به ۶۰ هزار نفر نیروی فعال برای اجرای انتخابات داریم.

فخاری اظهار کرد: شرایط شرکت در انتخابات هیچ تغییری با دور اول نکرده است و همه کسانی که واجدین شرایط بودند همان تعداد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، به علاوه کسانی که در فاصله زمانی بین دور اول و دور دوم بعنوان رای اولی‌ها شناخته می‌شوند.

وی گفت: در تهران حدود ۳ هزار و ۶۴۹ صندوق اخذ رای داریم که از این میزان ۲ هزار و ۸۷۴ شعبه مخصوص شهر تهران است و ۷۷۵ شعبه هم مربوط می‌شود به حوزه‌های شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ۳۰۷ شعبه هم اختصاصا مربوط است به حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا است.

برچسب ها: انتخابات ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار