بیش از ۲ هزار معلول بهزیستی در آذربایجان‌غربی صاحب شغل شدند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال برای ۲ هزار و ۴۶۷ نفر از معلولان در سطح استان در رشته‌های کشاورزی، صنعت و خدمات زمینه اشتغال فراهم شده است.

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به ایجاد زمینه اشتغال برای بیش از ۲ هزار معلول زیر پوشش این نهاد در استان، گفت: پارسال در راستای توانمندسازی معلولان با اعطای ۷۴۷ میلیون تومان تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض برای ۲ هزار و ۴۶۷ نفر از معلولان در سطح استان در رشته‌های کشاورزی، صنعت و خدمات زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی طبق برنامه عملیاتی با پرداخت تسهیلات خود اشتغالی، کارفرمایی و آماده‌سازی شغلی و ارائه راهنمایی مسیر شغلی، سبب استقلال مالی، خودکفایی و خوداشتغالی مددجویان می‌شود.

محمدپوری همچنین با اشاره به حمایت‌های بهزیستی استان از مستمری‌بگیران، اضافه کرد: بهزیستی استان ۶۷ هزار نفر مستمری‌بگیر دارد که از این تعداد ۶۰ هزار نفر از خانواده معلولان بوده و از کمک هزینه زندگی و بهداشت و درمان برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بهزیستی نهادی حمایتی است و از خانواده معلولان، ایتام و بانوان سرپرست خانوار حمایت می‌کند، ادامه داد: هدف بهزیستی بازتوانی این افراد در زمینه ایجاد اشتغال و کسب و کار است.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده به افراد زیرپوشش هم گفت: بهزیستی از محل اعتبارات تسهیلات بانکی تبصره ۱۸ قانون بودجه، افراد قابل بازتوانی را به بانک‌ها معرفی می‌کند تا از تسهیلات اشتغال‌زایی کم‌بهره بهره‌مند شوند و در این راستا ۲ هزار و ۴۶۷ نفر مشغول به کار شدند که از این تعداد ۱۹۰ نفر دانش‌آموخته هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.