مبارزه با آفات در ۳۴۵ هکتار از زمین‌های زراعی آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۴۵ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان تحت پوشش عملیات مبارزه با آفات، علف‌های هرز و ملخ‌ها قرار گرفته است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به بیماری‌ها و امراض و مبارزات انجام شده در سطح گندم‌زار‌های استان، گفت: در زمینه گندم‌زار‌ها و غلات بیش از ۲۱۴ هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز انجام شده و در زمینه سن مضر غلات هم در سطح ۱۳۰ هزار هکتار و در مبارزه با ملخ نیز در بیش از هزار هکتار مبارزه محقق شده است.

وی اضافه کرد: امسال مانور مبارزه با بیماری زنگ زرد انجام شد چرا که این نوع قارچ زودتر از سایر بیماری‌ها و در شرایط سرد زودتر از سایر قارچ‌ها فعالیتش را شروع می‌کند و این شرایط در مزارع استان وجود دارد و این بیماری در بخشی از مزارع مشاهده شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت مبارزه با آفات و امراض، افزود: امسال در استان ۱۰۳ هزار هکتار زیر کشت اراضی آبی و ۳۰۳ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است.

شهبازی ادامه داد: در بیش از ۲ هزار هکتار مبارزه لازم شده و انتظار داریم کشاورزان از ارقام مقاوم استفاده کرده واز موادغذایی مناسب برای تغذیه خاک اعم از کود‌های پتاسه و ازته استفاده کنند تا آسیب‌ها کم شود.

وی افزود: مدیریت مرزعه و مبارزه با علف‌های هرز می‌تواند آسیب‌ها را کاهش دهد ولی، چون ارقام کشت شده است باید مبارزه شیمیایی را انجام داد.

وی اظهار کرد: توزیع این قارچ با باد به سرعت منتقل می‌شود و نباید اجازه رشد و انتقال این قارچ داده شود چرا که اگر به صورت لکه کوبی عمل نشود به سرعت به استان‌های مجاور هم منتقل می‌شود.

وی گفت: رطوبت بالای ۷۰ درصد و درجه دمایی ۸ تا ۱۵ درجه سانتی گراد شرایط خوبی برای گسترش بیماری زنگ زرد است که در راستای اقدامات پیشگرانه مانور مبارزه با این بیماری در استان آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.