امام جمعه موقت قزوین:

ایران ۶ درصد رشد اقتصادی دارد

امام جمعه موقت قزوین گفت: رشد اقتصادی ایران که تا چندسال گذشته زیر یک بود، به همت دولت سیزدهم و دست اندرکاران نظام امروز ۶ درصد رشد دارد.

حجت الاسلام سید مهدی خضری امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: امروز اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد کشور افتاده است، حتی صندوق بین المللی پول، رشد اقتصاد ایران را ۶ درصد اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: در دولت‌های قبل رشد اقتصادی کشور زیر یک بود، اما امروز نشان می‌دهد که حرکت ایجاد شده و تولیدات اقتصادی و تجارت افزایش یافته است.

حجت الاسلام خضری بیان کرد: هشت شاخص مهم اقتصاد ایران مثل توسعه اقتصادی رشد یافته و جا دارد که از زحمات دولت به ویژه وزارت نیرو که بحث آب را برای کشاورزان قزوین پیگیری کردند تشکر کنیم، به طور قطع اگر مسوولان توجه ویژه‌ای به کشاورزی قزوین داشته باشند، بهره برداران با وجود ظرفیت‌ها یک حرکت بزرگی را رقم خواهند زد.

این مسئول گفت: تاکید رهبری بر مشارکت مردم جنبه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد و آثار و برکات زیادی به همراه خواهد داشت و ریشه‌های تبعیض را خشک خواهد کرد، البته امروز دولت این همت را برای خشکاندن تبعیض به کار بسته است، هرچند در بدنه کسانی هستند که کارشکنی می‌کنند.

حجت الاسلام خضری عنوان کرد: رهبر معظم بار‌ها تاکید کردند که خرمشهر‌ها در پیش داریم، یکی از خرمشهر‌ها فتح اقتصاد از دست سرمایه دار‌ها است، منظور ایشان سرمایه دار بی دین است که انحصار ایجاد می‌کند و اجازه ورود مردم را نمی‌دهند و تا صحبت از تعاونی می‌شود می‌گویند تعاونی پاسخگو نیست.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: رهبری بار‌ها فرمودند کلید حل مشکلات اقتصادی حضور مردم است، تا زمانی که مردم سهامدار شوند، در شرایطی که اتاق بازرگانی قدرت پیدا کرده، چرا نباید نماینده مردم و تعاونی‌ها قدرت پیدا کنند؟ یه طور حتم مردم اگر وارد اقتصاد شوند قدرت افزایش می‌یابد.

امام جمعه موقت قزوین به حرکت‌های دانشجویی اشاره کرد و یادآور شد: رهبری نامه‌ای را سال‌ها پیش به جوانان و دانشجویان آمریکایی نوشتند، ایشان در این نامه فرمودند: به پدران شما نامه ننوشتم و به شما نوشتم چرا که حس حقیقت جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و مشتاق‌تر یافتم.

حجت الاسلام خضری ادامه داد: نسل جوان آمریکا را نسل بد ننامیم، چرا که نسلی است که در فضای مجازی متولد شده و تعهد ندارد، جسور است و ساختار‌ها را به هم می‌ریزد، بله البته نسبت به شما (آمریکا) تعهدی ندارد.

وی همچنین بیان کرد: خط به خط نامه رهبری امروز اتفاق افتاده است، درحالی که غرب نسبت به اسلام هراس افکنی می‌کند، ما امروز شاهدیم که پس از طوفان الاقصی موج نهضت جهانی قرآن به راه افتاد.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: در سال مشارکت مردم در مساله مهم تولید هستیم، مقام معظم رهبری راهکار‌هایی را برای مشارکت مردم معرفی کردند، در دیدار با کارگران فرمودند: کار خانگی، کار‌های دانش بنیان، تعاونی بسیار مهم است.

امام جمعه موقت قزوین گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۰ بعد از آغاز جنگ اقتصادی بر بحث تعاون تاکید کردند و فرمودند که سرانگشت گره گشای اقتصاد ایران تعاون است، همان نقطه‌ای که می‌تواند بن بست اقتصادی ما را بشکند افزایش اشتغال است که با تعاونی درست خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.