بهره‌برداری از بخش ام آر آی بیمارستان شهرستان پارسیان

بخش MRI بیمارستان رستمانی پارسیان به بهره‌برداری رسید.

با حضور استاندار هرمزگان بخش MRI بیمارستان رستمانی شهرستان پارسیان به بهره برداری رسید. 

استاندار هرمزگان گفت: آنچه ما در حوزه درمان استان دنبال کردیم اصلاح اکوسیستم درمان بود بر همین مبنا علاوه بر تکمیل زیرساخت‌های درمانی همزمان تأمین تجهیزات و جذب و تربیت نیروی انسانی بومی را مدنظر داشته‌ایم که اخذ مجوز و ساخت دانشکده های پزشکی شرق و غرب نیز انجام شد. 

وی با تاکید بر اینکه داروخانه‌های خاص استان در دولت سیزدهم از یک به 20 داروخانه افزایش یافته افزود: 1300 میلیارد تومان از محل مسئولیت های اجتماعی برای موارد درمانی استان خرج ‌شده که رقم بزرگی است. 

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه سرانه تخت‌های بیمارستانی استان از 1.3 به 1.9 افزایش می‌یابد گفت: در دولت سیزدهم 7 بیمارستان در سطح استان یا آغاز شده یا در در حال تکمیل آن هستیم تاکنون 3 بیمارستان به پایان رسیده، بیمارستان 264 تختخوابی و بیمارستان صاحب الزمان پیشرفت خوبی دارند برای تکمیل بیمارستان‌های 531 و 160 تختخوابی بندرعباس و میناب هم منابع خوبی گذاشته ایم تا امسال به بهره برداری برسند. 

دوستی با تاکید بر اقدامات حوزه ساخت دانشکده پیرا پزشکی، دندان پزشکی نیز اظهار داشت:با تعریف پلتفرم سلامت صنایع، 35 دستگاه دیالیز تامین اعتبار شد که نیمی از این دستگاه‌ها نصب شده و باقی دستگاه‌ها نیز به زودی وارد می‌شود 

وی در ادامه گفت: علاوه بر تجهیز بیمارستان‌های سیریک، رودان و پارسیان، در حوزه استخدام و تامین نیروی انسانی نیز مجوز استخدام بالغ بر 2 هزار نفر از طریق آزمون اخذ شده که می‌تواند کمک شایانی به استان باشد. 

وی در پایان گفت: از مردم شریف استان خواهش دارم با توجه به توسعه و تجهیز بیمارستان‌های استان، به ظرفیت درون استان و پزشکان حاذق و توانمند استان اعتماد کنند و مسائل درمانی خود را درون استان دنبال کنند تا رفته رفته مسئله درمان استان حل شود. 

غلامعلی جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت:بخش MRI بیمارستان پارسیان با اعتبار 45 میلیارد ریال به کمک خیران به بهره برداری رسیده و دستگاه MRI این بخش نیز با صرف هزینه 700 میلیارد ریالی تامین شده است و می‌تواند روزانه به 25 نفر خدمات دهی کند و علاوه بر پوشش کامل شهرستان پارسیان، می‌تواند پذیرای بیماران شهرستانهای همجوار در هرمزگان بوشهر و فارس باشد. 

برچسب ها: بیمارستان ، ام ار ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.