امام جمعه یزد مطرح کرد؛

علمِ حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای بانوان و دختران

آیت الله ناصری گفت: علمِ حضرت معصومه بهترین الگو برای بانوان و دختران است.

 آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه نماز جمعه این هفته یزدگفت: علمِ حضرت معصومه (س)  بهترین الگو برای بانوان و دختران است که علاوه بر این ویژگی می‌توان به خصوصیات دیگر ایشان مانند عفت، حیا، معرفت و اطاعت پذیری اشاره کرد.

وی افزود:  بهترین درسی که از حضرت معصومه(س)می‌توان گرفت ولایتمداری و ولایت پذیری ایشان است که بخاطر زیارت امام و ولی زمان خود عازم شهر طوس می شوند تا در محضر امام زمان خود باشند و بهترین فضیلت کریمه اهل بیت (س)معرفت به خدا و ولایت است، چون از ایشان کرامت های بزرگی دیده شده است که آغاز دهه کرامت، مصادف با روز ولادت این بانوی بزرگوار است.

آیت الله ناصری با اشاره به آغاز دهه کرامت تصریح کرد: کرامت مقام بزرگی است که خدا به انسان عطا کرده و ضرورت دارد، انسانها قدردان این گوهر گران‌بها باشند. 
 
امام‌جمعه شهر یزد با بیان اینکه بالاترین کرامت دینمداری است، ادامه داد: انسان وظیفه دارد در مقابل این تکریمی که خداوند به او عطا کرده عزت خود را حفظ کند. انسان در زندگی خود تام‌الاختیار است، مگر در جایی که بخواهد خود را پیش بندگان و ملائک ذلیل کند.
 
آیت الله ناصری با بیان اینکه عملیات وعده صادق مصداق بارز حفظ کرامت بود، گفت: این عملیات هیمنه و ابهت پوشالی استکبار را در هم شکست و تحسین همه آزادی‌خواهان جهان را برانگیخت.
 
وی حفظ انسان از گناه و حفظ وحدت را از دیگر عوامل حفظ کرامت انسان برشمرد و ادامه داد: خداوند می‌خواهد عزت انسان‌ها حفظ شود و برای حفظ عزت و کرامت پرهیز از اختلاف، اخلاق‌مداری و گشاده‌رویی، پرهیز از حسادت و راست‌گویی، وفای به عهد ضرورت دارد.
 
خطیب جمعه شهر یزد با تأکید بر اینکه نباید در برابر دشمن از خود ترس نشان داد، عنوان کرد: این شجاعت به خرج دادن برای حفظ عزت و کرامت نه فقط در زمینه نظامی و سیاسی، بلکه باید در تمام زمینه‌ها رعایت شود.
 
آیت الله ناصری با تأکید بر ضرورت حفظ کرامت دختران، به‌ویژه دختران ایران‌زمین تصریح کرد: دختران یکی از مخلوقات عزیز و بزرگ بشریت هستند؛ ارزشمندند؛ چرا که سازندگان نسل‌ها و بشریت هستند؛ دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن ارزش، عزت و کرامت دختران به کار برده است.
 
وی ادامه داد: نباید اجازه داد که عظمت دخترانمان خدشه‌دار شود؛ والدین در این زمینه باید حساسیت ویژه‌ای به خرج دهند.
 
امام‌جمعه شهر یزد افزود: دختران باید از حضرت فاطمه معصومه (س) الگو بگیرند؛ دختران در جامعه اسلامی در زمینه‌های گوناگون به رشد و پیشرفت خوبی دست یافته‌اند؛ باید دخترانمان را از گزند دشمن حفظ کرده تا همواره در مسیر رشد و تعالی قرار داشته باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.