پایان جشنواره نوای شالی در آستارا

نخستین جشنواره سرود دانش آموزی با عنوان نوای شالی با معرفی برگزیدگان و تجلیل از گروه‌های برتر در شهرستان آستارا پایان یافت.

فرمانده سپاه آستارا در آئین اختتامیه این جشنواره در کانون امام خمینی این شهرستان گفت: این رویداد فرهنگی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون بسیج هنرمندان و اداره آموزش و پرورش برگزار شد و ظرفیت‌های هنری کودکان و نوجوانان در قالب‌های سرود شناسایی شد.

سرهنگ بهزاد قنبری افزود: امروز با استفاده از زبان هنر می‌توان قلب‌ها را فتح کرد و یکی از این ظرفیت‌ها سرود است و خوشبختانه رویکرد‌های جشنواره هم پیرامون مسائل اساسی نظام نظیر تبیین گام دوم انقلاب، مقاومت و استکبار ستیزی بود.

بیژن خالق وردی پور مدیر آموزش و پرورش آستارا هم در این مراسم گفت: آنچه این جشنواره را از دیگر جشنواره‌ها متمایز کرد تقویت حضور میدانی گروه‌های هنری با تمام ظرفیت‌ها بود و به فرموده رهبر معظم انقلاب در مواجهه و صحبت با مردم باید زبان آنان را پیدا کرد و زبان هنرمندانه و مبتنی بر هنر در تمام عرصه‌ها تجلی پیدا می‌کند.

یوسف هدایتی مسئول کانون بسیج هنرمندان آستارا هم گفت: این رویداد در قالب طرح قرارگاه شهید آوینی اجرا شد و در بازه زمانی ۲ماهه حدود ۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا ارسال شد.

وی افزود: کاوه سیدی‌مقدم و ژیلا جنگلی مقدم به عنوان هنرمندان عرصه موسیقی آثار دریافتی را داوری کردند و در نهایت گروه‌های سرود فرندخت، شهید انصاری و میثاق رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و ۳ گروه هم در بخش ویژه این جشنواره تجلیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.