نماینده ولی فقیه گیلان تصریح کرد؛

دهه کرامت فرصت مناسبی برای معرفی بانوان فرهیخته مسلمان

نماینده ولی فقیه گیلان گفت: میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت فرصت مناسبی برای شناساندن بانوان و دختران مسلمان فرهیخته و توانمند در طول تاریخ تاکنون است.

نماینده ولی فقیه گیلان و امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، با تبریک اول ذی الحجه سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت گفت: این روز فرصت مناسبی است تا بانوان فرهیخته و فارغ التحصیل مراکز علمی و بانوان توانمند و کارآفرین را به جوانان و نوجوانان به عنوان هویت آن‌ها معرفی کنیم تا بدانند زنان مسلمان قوی و توانمند در طول تاریخ تا کنون کم نیستند.

آیت الله رسول فلاحتی با بیان اینکه در ایران به عنوان یک کشور اسلامی به جایگاه بانوان توجه ویژه‌ای شده است افزود: در آمریکا و اروپا، با مهیا کردن بستر‌های فساد، بی عدالتی و اجحاف زیادی علیه زنان و دخترانشان می‌شود و به همین دلیل در این سال‌ها برخی زنان این کشور‌ها به اسلام پناه آورده و از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) الگو گرفته اند.

وی در ادامه با قدردانی از متولیان طرح نور که با هدف اصلاح وضعیت حجاب در حال اجرا است، گفت: حمایت از خواهران و برداران مجری این طرح، وظیفه همگان است و باید هر فرد مسلمان، خود یک آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.

خطیب نماز جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت یک جبهه و شبکه جدید با نام سرایان الاشتر در عرصه مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل اشاره کرد و گفت: این گروه که جوانانی از بحرین هستند برای حمایت فلسطین به جبهه مقاومت اضافه شده و اخیرا فعالیت‌های خوبی هم داشته‌اند و انشا الله به زودی شاهد نابودی و محو رژیم غاصب اسرائیل باشیم.

آیت الله رسول فلاحتی فراری دادن ناو‌های آمریکایی از منطقه را نشانه قدرت برتر مسلمانان آزاده و قهرمان دانست و افزود: اخیرا دولت ترکیه هم اعلام کرده رابطه اقتصادی خود، شامل فروش ۵۴ قلم کالا از جمله سوخت هواپیما، آهن، فولاد، سنگ مرمر، سرامیک و خوراکی را با رژیم غاصب اسرائیل قطع کرده است و باید همه مردم جهان با اتحاد و وحدت در نابودی این رژیم منحوس تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.