خطیب جمعه بخش بهمن:

دختر داری نوعی عبادت و کار نیک است

حجت الاسلام علیزاده گفت: در فرهنگ دینی ما دختر داری نوعی عبادت و کار نیک محسوب می‌شود چرا که امام صادق (ع) فرمود که پسر‌ها نعمت اند و دختر‌ها رحمت اند.

رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن ضمن عرض تبریک آغاز دهه کرامت، میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: در کتب روایی بابی داریم به نام فضل البنات، اینکه از قدیم الایام در برخی از فرهنگ‌ها و در باوری عوامانه پسر و جنس مذکر را بر دختر برتری می‌دادند ولی در باور اهل بیت این باور جاهلانه است.

او افزود: تربیت دختران اهمیت بیشتری دارد چراکه پیامبر خدا (ص) در فرمایشات خود، دختران را چنین توصیف فرموده‌اند: دختران، چه فرزندان خوبى هستند؛ (مُلْطِفَاتٌ) مهربانند، (مُجَهِّزَاتٌ) مددکارند، (مُونِسَاتٌ) اهل انس و الفت (مُبَارَکَاتٌ) با برکتند. (المُشفِقاتُ) دلسوزند.

امام جمعه بخش بهمن در بخش دیگری از سخنانش به جهاد آبرسانی مهردشت اشاره کرد و گفت: جهاد آبرسانی بلا تکلیف و عزمی برای آن وجود ندارد، حدود چندین ماه از جهاد آبرسانی به شهر مهردشت می‌گذرد، اما هنوز این مساله بلا تکلیف است.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: متاسفانه هر کدام از عوامل اجرای این طرح، توپ را در زمین دیگری می‌اندازند، عزیزان مسئول باید به میدان آمده و پاسخ بدهند که چرا وعده شان از ۴۰ روز به ۴۰۰ روز رسیده و هنوز خبری از آب نیست.


امام جمعه بخش بهمن گفت: کسب مقام‌های برتر کشوری و استانی دانش آموزان بخش بهمن نشان از استعداد نهفته و کم نظیر آنها دارد.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: در ما‌های پایانی مدارس خبر‌های خوبی از موفقیت دانش آموزان بخش بهمن در مسابقات و کسب امتیازات خوبی در شهرستان و استان و حتی در کشور به ما رسید که مایه خرسندی و خوشحالی شد.


علیزاده خطیب جمعه بخش بهمن بیان داشت: اینکه دانش آموزان بخش بهمن با نبود امکانات کافی و در حد و اندازه امکانات شهرستان، حائز رتبه‌های برتر می‌شوند نشان از استعداد و نبوغ بالای آنهاست و باید این استعداد را دریابیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.