امام جمعه مشهد گفت:

نامه رهبر معظم انقلاب، مبنای نهضت ضدصهیونیستی

امام جمعه مشهد گفت : نامه رهبر معظم انقلاب، مبنای نهضت ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکاست .

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد  امروز در خطبه نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و سالروز ولادت بانوی کریمه اهل بیت (ع) گفت: جنبش دانشجویی در ایالات متحده آمریکا موضوعی است که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون در آمریکا سابقه نداشته است  و وقوع آن در آمریکایی که حامی اصلی صهیونیست‌هاست، اهمیت مضاعف دارد.

او افزود:‌خصوصاً اینکه در دل مردم آمریکا و آن هم نخبه‌ترین طبقات جامعه آمریکا که دانشجویان و اساتید باشد، این حرکت ضدصهیونیستی به صورت یک جنبش کامل، کوبنده و توفنده صورت گرفته است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: سرکوبی این جنبش توسط آمریکا، تابلویی شده که دموکراسی لیبرالی آمریکایی را به همه عالم نشان داده و همه فهمیده‌اند حقیقت حرف اینها چیست. چگونه می‌شود یک استاد دانشگاه توسط یک پلیس روی زمین کشیده شود و دستبند بخورد فقط به این دلیل که با صهیونیست‌ها موافق نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر ضرورت جریان‌شناسی جنبش دانشجویی آمریکا بیان کرد: ریشه این جنبش دانشجویی در دو نامه‌ای است که در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی توسط رهبر معظم انقلاب نگاشته شد.

او تصریح کرد: در آن نامه گفته شد «من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند».

امام جمعه مشهد تاکید کرد: با این لحن و خطابی که رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان داشت، از همان‌جا این جریان آغاز شد. نامه‌ای که توسط ولی امر مسلمین جهان نوشته شده و با آن نفوذ کلام جریان یافته، مسلم است در دل هر جوان و انسان آزاده‌ای حتی آمریکایی و اروپایی اثر می‌گذارد. مسئله فلسطین هم از آن زمان مطرح شد تا این جوانان حقیقت جو با دغدغه‌های انسانی و اخلاقی بیشتر آشنا شوند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: این نامه‌ها، جوانانی را ساخت که امروز در برابر همه جنایات دولت، پلیس و سربازان آمریکایی مقاومت می‌کنند و از شعار ضدصهیونیستی دست برنمی‌دارند. اینها حتی شعار‌هایی را که در دانشگاه‌هایشان می‌دهند، به زبان مادری نمی‌گویند و به زبان فارسی شعار می‌دهند. در این شرایط، بدیهی است دولت آمریکا به وحشت بیفتد، زیرا جوانان هموطن آن‌ها با زبان خمینی کبیر و ملت ایران به جریان مقاومت پیوسته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار