نگاه اسلام به زنان یک نگاه همراه با کرامت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : نگاه اسلام به زنان و دختران یک نگاه همراه با کرامت است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، گفت : بین مبانی اسلام و فرهنگ غربی در برخورد با دختران تقابل بسیار مهمی وجود دارد. اسلام به دختر به عنوان یک عضو محبوب جامعه که مورد محبت خداوند قرار دارد، نگاه می‌کند و دختران در جامعه اسلامی جایگاه بالایی دارند.

غفوری با تاکید بر اینکه نگاه اسلام به دختر یک نگاه همراه با کرامت است، گفت: نگاه اسلام به دختر یک نگاه کریمانه و بزرگوارانه است که برای او نقش‌های مهمی مثل دختری، همسری و مادر بودن قائل است.

وی با بیان اینکه خداوند وظیفه تداوم نسل بشر را روی شانه پرخیر و برکت دختر قرار داده، گفت: مهمترین وظیفه‌ای که خداوند بر دوش دختران قرار داده، تربیت نسل آینده است.

وی با بیان اینکه اسلام برای دختران و زنان نقش اجتماعی هم قائل است، گفت: اینطور نیست که اسلام بخواهد زنان را در خانه محبوس کند، گواه این سخن اینکه وجود مقدس حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) در اجتماع زمان خود پررنگ و تاثیرگذار بوده است.

وی تاکید کرد: زنان در جامعه اسلامی با رعایت شئون و حدود الهی حضور فعال و افتخار آمیز در اجتماع دارند و به خوبی از عهده مسئولیت‌های مهم برمی آیند.

غفوری با بیان اینکه جایگاه دختر و زن در فرهنگ غربی درست مقابل جایگاه زنان و دختران در اسلام است، گفت: در فرهنگ غربی دختران و زنان ابزاری برای لهو و لعب دیگران است و هیچ کرامتی برای او قائل نیستند .

برچسب ها: ولی فقیه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار