ورود سامانه بارشی به کرمانشاه

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یک سامانه بارشی جدید که همراه با وزش باد و رعد و برق و در پاره‌ای از نقاط استان با بارش تگرگ همراه خواهد بود از عصر روز شنبه وارد استان خواهد شد.

سعید قاسمی رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز (جمعه) تا عصر فردا، تقویت شرایط پایدار که منجر به افزایش نسبتاً محسوس دمای هوا می‌شود؛ مهمترین پدیده قابل ذکر در جو استان خواهد بود.

سعید قاسمی افزود: به دنبال این وضعیت، موجی ناپایدار از اواخر وقت شنبه تا سه شنبه، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته، به تناوب سبب رگبار‌های بهاری همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

وی اضافه کرد: بارش که در روز‌های یکشنبه و دوشنبه از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود؛ ممکن است در برخی نقاط با بارش تگرگ نیز همراه شود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین دمای هوا در روز یکشنبه تغییرات چندانی نداشته و در روز‌های دوشنبه و سه شنبه به طور نسبی کاهش می‌یابد.

قاسمی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کوزران با ۳ درجه بالای صفر خنکترین و سومار با ۳۰ درجه سانتی گیراد بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.

وی گفت: دمای هوای شهر کرمانشاه نیز طی این مدت به ترتیب در گرمترین و خنکترین ساعات ۲۲ و ۷ دجه بالای صفر بود .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.