اسکان ۲۱ خانوار در مناطق سیل‌زده صالح آباد

معاون فرماندار صالح آباد گفت: تعداد ۲۱ خانوار در روستا‌های سیل‌زده این شهرستان مرزی در چادر‌های هلال احمر اسکان یافتند.

مرتضی یوسفی معاون فرماندار صالح آباد گفت: تعداد ۲۱ خانوار در روستا‌های رحیم آباد و حاجی آباد، از توابع بخش مرکزی صالح آباد، که در پی بارش‌های روز گذشته تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته بودند؛ در چادر‌های هلال احمر اسکان یافتند.

وی افزود: همچنین بسته‌های غذایی ۱۰ روزه و وسایل گرمایشی میان مردم سیل‌زده توسط هلال احمر توزیع شد و نانوایی‌های شهرستان با پخت نان، نیاز این دو روستا را برطرف کردند.

معاون فرماندار صالح آباد ادامه داد: سیلاب به برخی از منازل روستایی آسیب زده و همچنین پل جاده ارتباطی روستای رحیم آباد به حاجی آباد را تخریب کرده که برای رفت و آمد مردم، یک راه موقت ایجاد شده است.

خسارت زیادی به صالح آباد وارد شده است

یوسفی بیان کرد: سیلاب دیروز خسارات زیادی در صالح آباد به وجود آورد و از آنجایی که این شهرستان جزء مناطق کم برخوردار به شمار می‌آید، نیازمند توجه نهاد‌های استانی هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیشترین خسارت‌ها در قسمت مزارع کشاورزی، قنوات، دامداری‌ها و راه‌های روستایی بوده که اکنون اعضای ستاد مدیریت بحران در حال برآورد زیان‌های وارده هستند.

معاون فرماندار صالح آباد اضافه کرد: ۱۲ روستا نیز در حال حاضر با قطعی آب مواجه هستند که آبرسانی به این روستا‌ها با تانکر انجام می‌شود و تا ۴۸ ساعت آینده مشکل رفع خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: شهرستان مرزی صالح آباد نیاز به تجهیزات و زیرساخت‌های ایمنی و لجستیکی دارد که ضرورت دارد تا ادارات کل در مرکز استان نسبت به کمبود‌های این شهرستان چاره اندیشی کنند.

شهرستان صالح آباد در شمال شرقی خراسان رضوی واقع شده که از شمال به سرخس، از جنوب به تربت جام، از شرق به مشهد، از شرق و جنوب شرق به ترتیب به مرز‌های ترکمنستان و افغانستان محدود می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار