بهره‌مندی هزار و ۵۸۱ بیمار نابارور نشان‌دار از بیمه سلامت

تاکنون هزار و ۵۸۱ نفر در استان نشان‌دار و از خدمات و درمان‌های ناباروری بهره‌مند هستند.

علیرضا اصغرزاده مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکید مجلس شورای اسلامی و دولت بر اجرای قانون جوانی جمعیت و درمان ناباروری گفت: تلاش شده جمعیت بیشتری از مردم و مراکز درمانی بیشتری زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

وی با اشاره به تعریف پنج بسته بیمه سلامت در راستای ارتقای سطح بیمه همگانی افزود: حمایت مالی و پوشش خدمات ناباروری، روان‌سازی فرایند ارائه خدمات درمان ناباروری، افزایش رضایت‌مندی، دسترسی عادلانه به خدمات درمان ناباروری و کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم از جمله هدف‌های بسته‌های تعریف شده بیمه سلامت است.

اصغرزاده اضافه کرد: در این راستا با تاسیس مرکز درمان ناباروری لردگان شمار این مراکز در چهارمحال و بختیاری به دو مرکز و شمار فوق تخصص زنان و زایمان در بحث ناباروری نیز از یک به سه نفر افزایش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به نشان‌دار کردن زوجین نابارور برای دریافت خدمات درمانی گفت: تاکنون هزار و ۵۸۱ نفر در استان نشان‌دار و از خدمات و درمان‌های ناباروری بهره‌مند هستند.

وی، صدور بیمه‌نامه برای زوجین نابارور فاقد هرگونه پوشش بیمه پایه با انجام آزمون وسع، عقد قرارداد با مراکز ناباوری مرکز حضرت زهرا (س) شهرکرد و مرکز لردگان، ارائه خدمات دارویی و پاراکلینکی ۱۰۰ درصد برای زایمان طبیعی و ۹۰ درصد در زایمان سزارین را از خدمات ارائه شده از سوی بیمه سلامت برای درمان‌های باروری و ناباروری عنوان کرد.

اصغرزاده بر ضرورت تامین هزینه‌ها در بخش درمان ناباروری برای شخص ثالث مانند رحم اجاره‌ای و جنین اهدایی که در زمان حاضر جزء تعهدات بیمه‌ای نیستند با هدف کاهش پرداختی از جیب مردم تاکید کرد.

وی ادامه داد: با تصویب قانون جوانی جمعیت از سال ۱۴۰۰ شمار پرونده‌های درمان ناباروری از ۸ به ۳۶ پرونده در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

اصغرزاده افزود: پارسال بابت ۴۷۶ مورد بار مراجعه به مرکز ناباروری حضرت زهرا (س) ۱۴ میلیارد ریال و بابت پرونده‌هایی که افراد به خارج از استان مراجعه کرده‌اند نیز یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی گفت: بیمه سلامت بابت درمان‌های ناباروری و باروری در استان ۵۵۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
نیسان ابی 47ج298ایران71 هر روز میدان فردوسی جلوی ایستگاه اتوبوس پارک می کند
آخرین اخبار