خطیب جمعه بخش بهمن:

رشد جمعیت در ایران اوضاع خوبی ندارد

حجت الاسلام علیزاده گفت: جمعیت از مولفه‌های مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای هر کشوری است و پیری جمعیت آینده‌ای هولناک و ترسناک برای هر کشور است.

حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش بهمن با اشاره به روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت که روز ملی جمعیت نام‌گذاری شده اظهار داشت: وضعیت رشد جمعیت در ایران سال هاست که اوضاع خوبی ندارد و به باور کارشناسان مساله جمعیت، ابر بحران قرن است که در آستانه آن قرار داریم و هیچ بحرانی به این اندازه مهم نیست.

او افزود: امروزه سیاستی وجود دارد که این نعمت جمعیت را از ملت ایران سلب کند و در سه دهه گذشته نرخ باروری کلی در جهان ۳۳ درصد و در جهان اسلام ۴۱ درصد کاهش داشته، اما نرخ باروری کلی درایران ۷۰ درصد کاهش یافته است و این خطرناک است.


امام جمعه بخش بهمن گفت: از مشکلات اقتصادی و سختی تربیت نترسیم، خدا روزی رسان است، در روایات متعددی داریم که فرزند برای پدر و مادر موجب خیر و برکت است و بلا و گرفتاری به خاطر فرزندان از آنها دور می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: در واقع فرزند سپر بلای شماست، خیلی از پدر و مادر‌ها فکر می‌کنند فقط آنها سپر بلای فرزندانشان هستند و فرزندان سر سفره پدر و مادر هستند در حالی که ما سر سفره فرزندان هستیم.

علیزاده خطیب جمعه بخش بهمن بیان داشت: فرزندآوری در شرایط فعلی جهاد است و مبارزه با دشمن گاهی با تقدیم فرزندان و قربانی کردن آنها در راه خداست و گاهی با آوردن فرزند و افزایش جمعیت است.

او افزود: امروز دشمن با جمعیت زدایی دنبال شکست کشور امام زمان (عج) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
طبق قوانین خودتان ازدواج در ایران یک جرم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مهریه و زندان
آخرین اخبار