غربالگری آنلاین اضطراب بیش از ۳ هزار کودک در خراسان جنوبی

پارسال ۳ هزار و ۸۴۹ کودک ۵ تا ۶ سال خراسان جنوبی به صورت آنلاین غربالگری اضطراب شدند.

رحیمی سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است و بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته می‌شود که مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود.

او افزود: اختلال اضطراب، در صورت بی توجهی، تشخیص ندادن به موقع و درمان نشدن، تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و سبب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می‌شود.

رحیمی بیان کرد: از همین رو سازمان بهزیستی طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان را از سال‌های قبل در مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها اجرا کرده که از دو سال گذشته با راه‌اندازی سامانه‌ای خاص، این طرح به صورت مجازی اجرایی می‌شود.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: پارسال ۳ هزار و ۸۴۹ کودک در استان غربالگری اضطراب شدند.

او تصریح کرد: والدین دارای کودکان ۵ تا ۶ سال می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی Moshavereh.behzisti.ir آزمایش اضطراب را برای فرزندانشان انجام دهند.

رحیمی همچنین با اشاره به ارائه خدمات مشاوره روانشناختی حضوری به عموم مردم اظهار کرد: پارسال هزار و ۴۵۳ نفر به مراکز و دفاتر مشاوره حضوری دولتی و ۱۲ هزار و ۱۳۷ نفر هم به مراکز غیر دولتی خدمات مشاوره مراجعه کردند و از خدمات مشاوره بهره‌مند شدند.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: پارسال ۲۵ هزار و ۳۸۶ نفر با مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ تماس گرفتند و هزار و ۴۶۵ نفر از یارانه دولتی مشاوره بهره‌مند شدند که رقم آن بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است.

او عنوان کرد: هم اکنون ۵۶ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در خراسان جنوبی فعال است و سه متقاضی هم درخواست صدور مجوز در شهرستان‌های سربیشه، خوسف و سرایان را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.