طرح کاداستر اراضی منابع ملی استان کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : طرح کاداستر اراضی منابع ملی استان به میزان ۹۹.۶۰ درصد به اتمام رسیده است.

طهماسب نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه در تهیه نقشه کاداستر (حدنگاری یا تهیه بانک اطلاعات مکانی) اراضی کشاورزی طی یک‌سال اخیر با جهش ۲۵ رتبه‌ای، از جایگاه ۳۱ به جایگاه ششم کشور رسیده است.

 در زمینه منابع طبیعی هم به گفته انشاالله کولانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه؛ از سال ۱۳۹۸ برنامه کاداستر یا حدنگاری اراضی ملی تصویب و آغاز شده که در ابتدای امر نتیجه خوبی را در پی نداشت.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۹ به‌خصوص سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ کاداستر اراضی منابع ملی را به میزان ۹۹.۶۰ درصد در سطح استان انجام و تقریبا به اتمام رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در توضیح مزیت‌های آن، خاطرنشان کرد: حد مرز کشاورزی و منابع ملی مشخص شده و اراضی ملی با زراعت تفکیک شده؛ حدنگاری اراضی کشاورزی هم در استان خوب پیش می‌رود. کاهش چشمگیر منازعات، اختلافات و در نتیجه کاهش تشکیل پرونده در محاکم قضایی، زمین خواری‌ها و سودجویی‌ها از دیگر مزیت‌های طرح کاداستر است که کولانی به آن اشاره کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار