افزایش ۳۷ درصدی بارش‌های استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش‌های استان در مقایسه با سال آبی گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.

مجید کوهی گفت: از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه ۱۴۰۲) تا ۲۸ اردیبهشت امسال در این استان ۲۵۱.۹ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۱۸۴.۲ میلی‌متر بوده است که نشان دهنده افزایش ۶۷.۷ میلی‌متری بارش‌ها است.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: از ابتدای سال آبی جاری بیشترین میزان بارش در شهرستان خلخال با ۳۳۰میلی‌متر و کمترین میزان در اصلاندوز با ۱۸۸.۸ میلی‌متر ثبت شده است.
به گفته او، طی این مدت در شهرستان گرمی ۲۹۱ میلی متر، مشگین‌شهر۲۴۵.۶ میلی‌متر، نمین ۲۶۳.۶ میلی‌متر، نیر۱۹۴.۴ میلی‌متر، کوثر ۲۲۰.۶ میلی‌متر، سرعین ۲۷۲.۳ میلی‌متر، پارس‌آباد ۲۱۷.۴ میلی‌متر، بیله‌سوار ۲۶۳.۹ میلی‌متر، انگوت ۲۴۸.۱ میلی‌متر و اردبیل ۲۱۱.۹ میلی‌متر بارش ثبت شده است.
کوهی افزود: سامانه بارشی که از پنجشنبه هفته گذشته در استان فعال شده تا فردا (دوشنبه) تداوم خواهد داشت و پس از آن تا روز پنحشنبه شاهد بارش‌های نقطه‌ای و رگباری در مناطق مختلف استان خواهیم بود.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل امروز ضمن اعلام هشدار نارنجی شماره چهار و هشدار زرد (شماره چهار کشاورزی) از احتمال آبگرفتگی مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی و معابر شهری خبر دادو شهروندان را به رعایت توصیه‌های هواشناسی و کشاورزی فراخواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.