۱۶۹ روستای کردستان از آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند

مدیر عامل شرکت آبفا کردستان گفت: در طرح جهاد آبرسانی ۱۶۹ روستای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان از آب شرب بهره مند می شوند که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

محمد فرهاد گفت: طرح جهاد آبرسانی از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و ۱۶۹ روستا استان طی ۳۰ ماه قرار است از نعمت آب شرب بهداشتی پایدار بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه از این تعداد روستا ۱۲۲ مورد در قالب ۶ مجتمع آبرسانی روستایی و ۴۷ تک روستا است گفت: در مجموع ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان تحت پوشش این طرح قرار میگیرند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان کردستان بیان کرد:  قبل از اجرای این طرح ۷۶ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب بهره‌مند بودند که با اتمام اجرای این طرح به ۸۷ درصد خواهد رسید.

فرهاد گفت: تا کنون در این طرح ۲۴۷.۵ کیلومتر خط انتقال، ۱۱۲.۲ کیلومتر شبکه توزیع، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه، بهسازی ۴ دهنه چشمه، احداث ۳۴ باب مخزن به ظرفیت ۴ هزار و ۹۵۰ متر مکعب و احداث ۲۰ ایستگاه پمپاژ اجرا شده که تا کنون ۱۳ هزار و ۳۸۰ نفر از این طرح بهره‌مند شدند.

با برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است در فاز دوم طرح جهاد آبرسانی، به ۱۲۰ روستا در استان کردستان  آب شرب بهداشتی  انتقال یابد.

برچسب ها: آب شرب ، آبفا کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.