۳۶۱ هزار پروژه نهضت ملی مسکن تامین مالی شد

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی ۳۶۱ هزار پروژه نهضت ملی مسکن به ارزش ۱۶۵ هزار میلیارد تومان تامین مالی شده است.

برای تکمیل و تسریع در پروژه های نهضت ملی مسکن تمامی سازندگان و انبوه‌سازان و حتی متقاضیانی که خود در قالب مشارکتی اقدام به ساخت مسکن می کنند نیازمند تامین منابع مالی هستند که در اين بخش باید تمامی دستگاه ها از جمله بانک ها همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات ساخت  داشته باشند اما متاسفانه طبق آمار اعلام شده کم کاری ها در پرداخت تسهیلات ساخت توسط ۱۸ بانک انجام می شود و در حال حاضر تنها یک بانک اقدام به پرداخت تسهیلات می کنند.

در همین رابطه حسینی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با وجود آنکه همواره  مسئولان دولتی در جلسه شورای عالی مسکن بر پرداخت بیشتر تسهیلات از سوی بانک‌ها تاکید داشته اند اما شاهد آن هستیم که مقاومت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن ادامه دارد. تا زمانی که منابع مالی در پروژه ها وجود نداشته باشد امکان تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

وی افزود: دولت در تلاش است که بتواند این پروژه ها را تکمیل کند اما وقتی تسهیلات ساخت از سوی بانک ها تزریق نشود نمی توان انتظار داشت که این پروژه ها به اتمام برسد.

او گفت: باید هرچه سریعتر اقدامات لازم از سوی بانک ها برای پرداخت تسهیلات ساخت انجام شود تا  سازندگان هم بتوانند پای کار بیایند.

سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به عملکرد تسهیلاتی این بانک در طرح نهضت ملی گفت: تعداد ۵۱۸ هزار و ۷۶۱ واحد نهضت ملی مسکن از سوی ‌دستگاه هایی نظیر وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و شرکت عمران شهرهای جدید از طریق سامانه وزارت راه وشهرسازی به بانک مسکن معرفی شده است.

وی ادامه داد: بانک مسکن از ابتدای اجرای طرح تاکنون مبلغ ۹۰۰ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال به عنوان سهم‌الشرکه، متناسب با پیشرفت فیزیکی و ساخت ۳۳۷ هزار و ۲۳۵ واحد نهضت ملی در قالب ۴۶ هزار و ۵۰۵ پروژه پرداخته است که این مبلغ معادل ۵۴ درصد از کل تعهد بانک مسکن در این طرح است.

حسینی با بیان این که تعداد ۱۲۶ هزار و ۳۵۵ واحد مسکونی نهضت ملی که قرارداد آنها در بانک مسکن به امضا رسیده، دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالاست، افزود: این بانک ۴۷۲ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال معادل ۹۲ درصد از تعهد ساخت این واحدها را پرداخته و این روند تا تکمیل و تحویل همه واحدها ادامه دارد.

وی گفت: همچنین ۳۲ هزار و ۵۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در قالب ۱۳ هزار و ۶۵۴ پروژه تعیین تکلیف شده و روند واگذاری این واحدها به متقاضیان در حال انجام است.

براساس این گزارش پرداخت تسهیلات تنها توسط یک بانک چندان نمی تواند زمینه را برای افزایش سرعت اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن فراهم کند اما با این وجود بانک تخصصی در حوزه مسکن خود توانسته حدود ۵۴ درصد از سهم پرداخت تسهیلات ساخت مسکن را از آن خود کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
چرا افرادی که مادرشان معلولیت جسمی ومعلولیت ذهنی دارند را معاف نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۹:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
یکی از دغدغه های اصلی و مهم شهید جمهور محترم و مغتنم و عزیزمون برآورده نمودن وعده طرح مسکن ملی بود اگر وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن واقعا دوست دار اون شهید بزرگوار و عزیز هستند باید همت کنند و این مهم را به سرانجام برسونند
آخرین اخبار