تابستان امسال در لرستان خاموشی برق نداریم

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از برنامه‌ریزی برای نبود خاموشیِ بدون برنامه بخش خانگی استان در تابستان ۱۴۰۳ خبر داد‌.

مهران امیری در رابطه با خاموشی‌های برق در لرستان گفت: صنعت برق در تابستان ۱۴۰۳، مشابه سال‌های گذشته اقدامات عملیاتی خوبی را پیش‌بینی کرده‌ایم که هیچ‌گونه خاموشی بدون برنامه در بخش‌های خانگی و تجاری نداشته باشیم.

وی افزود: برای نداشتن خاموشی هم‌اکنون برنامه‌های مدیریت مصرف در حال انجام است و ۱۸۰ برنامه عملیاتی برای حل مشکل برق پیش‌بینی شده که از مهر ۱۴۰۰ این برنامه‌ها شروع شده و اوایل خرداد به اتمام می‌رسند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف اداری، کشاورزی و صنعتی اجرا می‌شود که اگر این برنامه‌ها به خوبی اجرا شود مشکل خاموشی نداریم.  

وی با اشاره به اینکه ۴ درصد کاهش مصرف برق معادل یک نیروگاه ۱۵۰۰ مگابایت می‌تواند صرفه‌جویی در سطح کشور ایجاد کند، بیان کرد: در صنعت برق ناترازی داریم که بر اثر نبود تولید در دولت‌های گذشته است، اما حتی اگر تولید هم داشته باشیم باید مدیریت مصرف انجام دهیم، چون مدیریت مصرف یعنی جلوگیری از هدررفت سرمایه و پول است.  

امیری گفت: خیلی از مصارف غیرضروری را باید مدیریت کنیم که برق اضافه‌ای را در ایام اوج مصرف تابستان مصرف نکنیم؛ این صرفه جویی می‌تواند در سایر بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور هزینه شود.

منبع : تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.