اصفهان در طرد اتباع خارجی غیرمجاز پیشتاز است

رییس سازمان ملی مهاجرت گفت: اصفهان در طرد اتباع خارجی غیرمجاز رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان ملی مهاجرت در جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان در استانداری افزود: برای اثربخشی این فرایند لازم است گلوگاه‌های استانی مسدود و فضا برای اتباع غیرمجاز ناامن شود.


عبدالله مبینی با اشاره به اینکه در کنار طرد اتباع خارجی غیرمجاز پیشگیری از حضور دوباره آنان نیز در دستور کار قرار بگیرد افزود: ۴۰طرح برای ساماندهی اتباع خارجی برنامه‌ریزی شده که لازم است همزمان با یکدیگر اجرایی شوند تا به نتایج قابل توجهی دست یابیم.

رییس سازمان ملی مهاجرت گفت: در خصوص طرد اتباع خارجی غیرمجاز با جدیت پای کار هستیم و نخستین رویکرد در سازمان ملی مهاجرت بازگشت حداکثری اتباع غیرمجاز به کشور‌های مبدا است.

استاندار اصفهان در این جلسه گفت: انتظار می‌رود در ساماندهی اتباع خارجی پشتیبانی لازم در سطح ملی نیز از استان‌ها انجام شود.

سیدرضا مرتضوی ادامه داد: تأمین هزینه و نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه انتظامی و در بخش طرد اتباع، برای اجرای موفق این طرح ضروری است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سازمان ملل لازم است بیش از پیش در حوزه اتباع خارجی ورود کند، افزود: اگر برنامه‌ریزی مشخصی پس از طرد اتباع نباشد و با آنها با قاطعیت برخورد نشود انگیزه ساماندهی اتباع در نیرو‌ها از بین می‌رود و با مشکل مواجه خواهیم شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: مساله ما در حوزه اتباع خارجی تغییر بافت جمعیت و فرهنگ به دلیل حضور آنها در برخی مناطق استان است.

محمدرضا جان نثاری ادامه داد: انتظار می‌رود در کشور ما نیز مشابه آنچه با تبعه‌های خارجی در سراسر دنیا برخورد می‌شود پیش برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: تبعه خارجی در کشور ما باید بر اساس ضوابط و مقررات جمهوری اسلامی اسکان یابد، تحصیل کند و به مشاغلی که مجاز است مشغول شود.

جان‌نثاری بر ضرورت شفافیت قوانین این حوزه تاکید کرد و گفت: هرگونه ابهام در این خصوص باعث می‌شود تا در ساماندهی اتباع خارجی با مشکل مواجه شویم.

 به گفته مسوولان، اتباع ۲۴ کشور خارجی در اصفهان اقامت دارند که بیشتر آنها افغانستانی‌های مقیم استان هستند.

۱۲ شهرستان نطنز، فریدن، فریدونشهر، سمیرم، چادگان، خوانسار، دهاقان، نائین، گلپایگان، خور و بیابانک و اردستان و بخش‌هایی از شهرستان‌های آران و بیدگل دارای ممنوعیت تردد، اقامت و اشتغال برای اتباع افغانستانی هستند ولی اتباع قانونی و مجاز می‌توانند در ۱۶ شهرستان دیگر استان حضور داشته باشند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.