پیام تسلیت سران و مقامات جهان در پی شهادت رئیس جمهور ایران

در پی شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و جمعی از همراهان آن در سانحه سقوط بالگرد، سران و مقامات جهان این ضایعه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

ظهر دیروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.

 پس از تلاش بی وقفه تیم‌های امدادی و نظامی برای جستجوی بالگرد و امداد رسانی به علت شرایط بد آب و هوایی و صعب العبور بودن منطقه سقوط بالگرد، سرانجام صبح امروز (دوشنبه) خبر شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و همراهان ایشان تایید و اعلام شد.

در پی تایید خبر شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و جمعی از همراهان ایشان، سران جهان و گروه های مقاومت در پیام‌هایی این ضایعه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

 کمیته های مقاومت فلسطین: یاد و خاطره شهیدان آیت الله سید ابراهیم رئیسی را گرامی می‌داریم

کمیته های مقاومت فلسطین امروز در بیانیه ای اعلام کرد: با حزن و اندوه عمیق، یاد و خاطره آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه آنها را که در حادثه دردناک سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، گرامی می داریم.

این بیانیه تاکید کرد: فلسطین و ملت و مقاومت آن هیچ گاه خدماتی را که شهیدان مقاوم آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان برای ملت ما و مسئله فلسطین انجام دادند، فراموش نخواهند کرد.

ابراز همبستگی جنبش حماس با دولت و ملت ایران

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای اعلام کرد: ما در نهضت مقاومت اسلامی (حماس) با ایمان بیشتر به اراده و تقدیر الهی و با صبر و تأمل فراوان به رهبر معظم انقلاب اسلامی، صمیمانه تسلیت، همدردی عمیق و همبستگی خود را مسئلت داریم.

حماس افزود: درگذشت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار تبریز را تسلیت عرض می‌کنیم. از خداوند متعال علو درجات و رحمت و مغفرت  و برای ملت برادر ایران و خانواده‌ها و عزیزان قربانیان صبر و شکیبایی خواستاریم.

مقاومت حماس اعلام کرد: ما احساس غم و اندوه مشترک خود را با ملت برادر ایران و همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران در این حادثه دردناک که جان گروهی از بهترین رهبران ایران را گرفت، اعلام می‌کنیم.

جنبش جهاد اسلامی شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران را تسلیت گفت

این جنبش در بیانیه‌ای واقعه شهادت را به رهبر انقلاب اسلامی و مردم ایران تسلیت گفته و همبستگی خود را با مردم ایران اعلام کرد. در این بیانیه گفته شده شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه، خسارتی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و از دست دادن آنان برای مردم فلسطین اندوهی دردناک است.

رئیسی و مادورو

مادورو شهادت برادر خود را تسلیت گفت

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت: ما از درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران بسیار اندوهگین هستیم. او برادر ما بود. رئیس جمهور رئیسی همیشه یک انسان عالی، مدافع حاکمیت مردمش و دوست بی قید و شرط کشورمان خواهد ماند.

عمار حکیم به رهبر و مردم ایران تسلیت گفت/ یک روز عزای عمومی در عراق

سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق در کانال تلگرامی خود نوشت: با تأسف عمیق خبر شهادت شخصیت برجسته سیاسی اسلامی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از همراهان ایشان از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بر اثر سقوط بالگرد حامل آنها در شمال غرب کشور را دریافت کردیم.

 وی افزود: ضمن یادآوری نقش برجسته آن مرحوم در حیات انقلابی، سیاسی و فرهنگی ایران، منطقه و جهان، مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه خود را به حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز می‌داریم و نیز این مصیبت را به مردم شریف ایران و خانواده محترم و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز مرحوم و یارانش علو درجات مسئلت می‌نماییم. درود و رحمت خدا بر ایشان باد.

دولت عراق فردا سه شنبه را عراق عزای عمومی برای پاسداشت روح شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و یارانش اعلام کرد.

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق: شهید آیت‌الله رئیسی در کنار عراق ایستاد و از امت اسلامی دفاع کرد

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه وی گفت: یاد مردانی را گرامی می‌داریم که خود را فدای حق و حقیقت و حمایت از مظلومان و دفاع از موضوعات امت اسلامی کردند.

وی در پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه و هیات همراه وی را به آیت الله سید خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران، تسلیت گفت.

وی اعلام کرد: با قلبی مومن به اراده و تقدیر الهی و تسلیم در برابر امر و تقدیر الهی، خبر دردناک و مصیب بار شهادت سید مجاهد ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و جعی از مجاهدان و بهترین یاران همراه را در حادثه دلخراش سقوط بالگرد دریافت کردیم.

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد: ضمن عرض تسلیت و تعزیت به آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دام ظله و ملت صبور و مجاهد ایران به خاطر این فاجعه دردناک، یاد مردانی را گرامی می‌داریم که خود را فدای حق و حقیقت و حمایت از مظلومان و دفاع از موضوعات امت اسلامی کردند. ما با دلی آکنده از حزن و اندوه، از مواضع شرافتمندانه و کارنامه پر تلاش و کوشش آن فقید راحل، جناب آقای ابراهیم رئیسی و بویژه ایستادگی ایشان در کنار عراق و ملت این کشور در محفل و مناسبتی یاد می‌کنیم به طوری که همیشه اعلام کرد ایران و عراق یک ملت واحد هستند و جدا کردن آنها از یکدیگر امکان‌پذیر نیست.

فالح الفیاض بیان کرد: آن فقید و بزرگوار، همواره مواضع قاطعانه، محکم و اصولی در قبال مسئله فلسطین و حمایت از مردم این سرزمین در مقابله با ماشین کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در دفاع از سرزمین و مقدسات آنها اتخاذ کرد. ما به همین مناسبت در غم ملت و رهبران ایران شریک هستیم و بار دیگر این مصیبت را به آنها تسلیت می‌گویم.

پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی برای شهادت رئیس‌جمهور

دفتر مرجع تقلید شیعیان عراق اعلام کرد: خبر درگذشت جناب حجة الإسلام والمسلمین آقای سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران و همراهان محترم ایشان در حادثه سقوط بالگرد موجب تأثر و تأسف گردید. ضمن عرض تسلیت در این ضایعه دردناک به ملت شریف و مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران به ویژه خانواده‌های داغ‌دار، از خداوند متعال برای عزیزان جان باخته رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت داریم.

گردان‌های سید‌الشهداء عراق شهادت آیة الله رئیسی را تسلیت گفت

ابوآلاء الولائی دبیرکل گردان‌های سیدالشهداء عراق شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی را تسلیت گفته و تاکید کرد که این عزا، روز عزای امام خامنه‌ای و کشور‌های عضو محور مقاومت و ملت ایران است.

کتائب حزب‌الله: ملت ایران در برابر تمامی مصیبت‌ها متحد هستند 

 «کتائب حزب‌الله» عراق در واکنش به شهادت رئیس‌جمهوری ایران، وزیر خارجه و هیأت همراه آنها در سانحه سقوط بالگرد، تاکید کرد که ملت ایران با اتحاد خود این مصیبت وارده را نیز پشت سر خواهند گذاشت.

گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه خود اعلام کرد: ما شهادت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه و هیأت همراه در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت می‌گوییم. ملت بزرگ ایران که زیباترین درس‌ها را در عبور از شدیدترین چالش‌ها و بحران‌ها در سایه دولت قوی و استوار این کشور رقم زده‌اند، امروز در رویارویی با این مصیبت بزرگ متحد و به عزم و اراده و ایمان پایبند هستند.

  حزب‌الله عراق تأکید کرد: مشکلات و محنت‌های امنیتی و بحران‌های اقتصادی که ایران با آن مواجه بوده، نتیجه محاصره ظالمانه آمریکا و بهای مواضع ایران است که همواره حامی ملت‌های مستضعفی بوده که استکبار جهانی از طریق طرح‌های جنایتکارانه در منطقه برای به زانو درآوردن آنها تلاش می‌کند. 

در پایان این بیانیه آمده است: ما از خداوند برای رئیس‌جمهوری مرحوم ایران و همراهانش رحمتی گسترده و برای خانواده‌هایشان و ملت ایران صبر می‌طلبیم.

الکعبی و رئیسی زمان تولیت آستان قدس رضوی

 الکعبی: آیت‌الله رئیسی از حامیان شجاع مقاومت بود

 شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در پیامی حادثه منجر به شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و جمع همراه ایشان از جمله وزیر امور خارجه، نماینده ولی‌فقیه و استاندار آذربایجان شرقی را فاجعه‌ای بزرگ و اندوهبار برای امت اسلامی توصیف کرد.

وی با تأکید بر اینکه ما در کنار ملت و رهبر حکیم ایران، امام خامنه‌ای (دام‌ظله) هستیم و این مصیبت را مصیبت خودمان می‌دانیم، گفت: مواضع آن سید شهید از هر نظر قابل احترام بوده و خدمات ایشان محدود به داخل مرز‌های جمهوری اسلامی نمی‌شود، بلکه نقش جهادی صریح و آشکاری در کلیه موضوعات مرتبط با جهان اسلام داشتند.

وی در ادامه با اشاره به استواری آیت‎الله رئیسی در حمایت از ملت‌های عراق و فلسطین در برابر تروریست‌های داعشی و اسرائیلی، افزود: این شهید فقید یکی از بزرگترین حامیان خط جهاد و محور مقاومت به‌شمار می‌رفت که با فقدانش، مقاومت اسلامی یکی از ارکان اصلی و مدافعان شجاع خود را از دست داد.

 دبیرکل نُجَباء در پایان تصریح کرد: علی‌رغم این اتفاقات، ما به رهبری حکیم جمهوری اسلامی اعتماد کامل داریم و می‌دانیم که مردانش این بحران را پشت سر می‌گذارند. این دولت به جهاد و پشتیبانی از مستضعفان ادامه خواهد داد و این حادثه دردناک، ایران را از ادامه زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) بازنمی‌دارد.

رئیس اقلیم کردستان عراق: درگذشت ابراهیم رئیسی و هیات همراه، ما را عمیقا ناراحت کرد

نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن ابراز عمیق‌ترین تسلیت‌ها به دولت و مردم ایران برای شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و هیات همراه، اعلام کرد که مرگ آنها ما را عمیقا ناراحت کرد.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در پیامی در پی شهادت رئیس جمهور ایران، همدردی خود با ملت ایران و ناراحتی عمیق خود و ایستادگی و همبستگی با ایران در این شرایط سخت را بیان کرد.

نخست وزیر هند: در کنار ایران هستیم

ناریندرا مودی، نخست‌وزیر هند در پیامی نوشت: از درگذشت غم‌انگیز رئیس‌جمهور متأسف و متاثر شدیم. هند در این دوران غم‌انگیز در کنار ایران ایستاده است.

رئیسی و نخست وزیر پاکستان

پاکستان عزای عمومی اعلام کرد

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان که کشورش کمتر از یکماه پیش میزبان رئیس جمهوری اسلامی ایران بود، با ابراز تاسف اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور ایران و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.

آصف علی زرداری رئیس جمهوری پاکستان با بیان اینکه مردم ما امروز در غم از دست دادن آیت‌الله رئیسی سوگوار هستند، اظهار داشت: این یک ضایعه‌ای است که نه تنها جمهوری اسلامی ایران بلکه پاکستان و جهان اسلام متوجه آن هستند.

وی گفت: از درگذشت دلخراش سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد بسیار متاسف و متاثر هستیم. مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های داغدار رئیس جمهور ایران، وزیر امور خارجه و سایر جان باختگان این حادثه اعلام می‌کنیم.

رئیس جمهور پاکستان با قدردانی از خدمات اختصاصی رئیس جمهور رئیسی به امت اسلامی، بر حمایت مستمر وی برای وحدت امت اسلامی تاکید کرد و افزود: جهان اسلام رهبر برجسته‌ای را از دست داده است که همواره حامی آرمان مسلمانان بوده و رنج امت اسلامی را در سطح جهان به ویژه مردم فلسطین و کشمیر عمیقا احساس کرده است.

زرداری گفت: امروز پاکستان در غم از دست دادن یک دوست بزرگ سوگواری می‌کند. ماه گذشته افتخار میزبانی از ایشان را در پاکستان داشتیم. در جریان گفتگوهایمان، او را بسیار مشتاق تقویت روابط دوجانبه دیدم. آقا رئیسی همیشه برای پاکستان جایگاه ویژه‌ای داشت.

آصف علی زرداری تصریح کرد: آیت الله رئیسی در هر سمتی از جمله مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران و یا خادم حرم امام رضا (ع) خدمت کرده است.

وی درگذشت رئیسی را ضایعه بزرگی نه تنها برای ایران بلکه برای پاکستان و کل امت اسلامی دانست و افزود: آیت‌الله رئیسی در ایران، پاکستان و جهان اسلام به خاطر تلاش‌های خود در جهت ارتقای روابط با کشور‌های منطقه و اسلامی در یاد‌ها خواهد ماند.

پاشینیان: در این دوره سخت از ایران حمایت می‌کنیم

نیکول پاشینیان، نخست وزیر جمهوری ارمنستان در پیامی درگذشت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه را به رهبر عالی ایران آیت الله سید علی خامنه‌ای (مد ظله) تسلیت گفت.

وی افزود: اینجانب از طرف دولت و مردم جمهوری ارمنستان درگذشت غم انگیز دوست و همکار عزیزم رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه را صمیمانه تسلیت عرض می کنم. جمهوری ارمنستان و مردم آن از کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران در این دوره سخت حمایت می کنند.

واهاگن خاچاطوریان، رئیس جمهوری ارمنستان نیز در صفحه کاربری خود در تارنمای ایکس ضمن ابراز تسلیت به مناسبت سانحه سقوط بالگرد، به دولت و مردم دوست ایران تسلیت گفت.ما در غم ملت ایران شریکیم و آرزوی صبر و استقامت در این دوران سخت داریم.

آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان هم در مطلبی که در تارنمای شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، با اشاره به اخبار دردناک سانحه بالگرد، از شهادت حسین امیرعبداللهیان، "همکار عزیر"، خود و رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ابراز اندوه کرد و به دولت، همکاران خود در وزارت امور خارجه ایران و "مردم دوست ایران" تسلیت گفت.

پیام تسلیت سران و مقامات جهان در پی شهادت رئیس جمهور ایران

دولت یمن شهادت رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفت

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رئیس انقلاب یمن در بیانیه‌ای شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه او را به رهبر انقلاب تسلیت گفته و اعلام کرد: ضایعه بزرگ سانحه تاسف بار شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را به جناب آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت پیشبرد امور یمن در صنعا در پیامی اعلام کرد: ما عمیق ترین تسلیت و همدردی خود را با رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و همه مستضعفان جهان به خاطر این مصیبت ابراز می داریم.

محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز اعلام کرد: شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را به ملت و رهبری ایران تسلیت می‌گوییم.

مهدی المشاط، رئیس دولت نجات ملی یمن شهادت ابراهیم رئیسی و هیئت همراه را به آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفته و اعلام کرد: ما بر حمایت خود از جمهوری اسلامی ایران و اعتماد کامل به توانایی آن برای صبور بودن و غلبه بر مشکلات تاکید می کنیم.

او در ادامه افزود: شهید سید ابراهیم رئیسی نمونه یک رهبر شجاع مسلمان وفادار به مسائل امت و مشتاق رسیدن به آرمان های آن بود. مواضع آقای رئیسی در قبال مسائل امت  به ویژه ایستادگی ایشان در کنار مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها، روشن، محکم و شجاعانه بود.

این مقام یمنی در ادامه گفت: آقای رئیس جمهور مایل بود امت و مواضع آن را متحد کند و شکاف های بین آنها را از بین ببرد. آقای رئیسی با تمام توان نماینده مردم خود در مجامع بین المللی و منطقه ای بود و در مقابل استکبار آمریکا و اسرائیل موضع قاطعانه ای اتخاذ کرد.

المشاط در پایان نیز تاکید کرد شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی ضایعه بزرگی برای همه مردم امت اسلامی است.

بلاروس: دوست واقعی ما درگذشت

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس به رهبر معظم انقلاب نوشت: بلاروس درگذشت غم‌انگیز ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و تعدادی از مقام‌های عالی‌رتبه را به آیت‌الله (سید) علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

در پیام تسلیت وی آمده است: اقدامات فعالانه و قاطعانه نمایندگان برجسته مردم ایران، جایگاه مناسب بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را تضمین و به ارتقای جایگاه والای این کشور در عرصه بین‌المللی کمک کرد.

لوکاشنکو تاکید کرد: رئیس جمهوری ابراهیم رئیسی به عنوان یک رهبر خردمند که تمام زندگی خود را وقف خدمت فداکارانه به مردم ایران کرد، در تاریخ ثبت خواهد شد. خاطرات بسیار صمیمی از دیدار‌ها و گفتگو‌ها با آقای رئیس‌جمهوری که دوست واقعی بلاروس بود و به توسعه همکاری ایران و بلاروس اهمیت زیادی می‌داد، برای همیشه در ذهنم باقی خواهد ماند. نام او برای همیشه در وقایع نگاری روابط دوجانبه حک خواهد شد.

وزارت امور خارجه بلاروس نیز ضمن ابراز همدردی با مردم ایران، اعلام کرد که این یک ضایعه جبران ناپذیر تنها برای جامعه ایران نیست و دوست واقعی بلاروس درگذشت.

امیر قطر شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران را تسلیت گفت

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به دولت و ملت ایران به سبب شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و هیئت همراه در حادثه دردناک سقوط بالگرد تسلیت گفت و رحمت و مغفرت الهی را برای آنها و صبر و شکیبایی را برای خانواده هایشان مسئلت کرد.

پیام تسلیت رئیس شورای اروپا

شارل میشل، رئیس شورای اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در سانحه بالگرد را تسلیت می گوید.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی در پیامی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهوری ایران و هیات همراه ایشان را خالصانه تسلیت گفت.

رئیسی و علی اف

رئیس جمهور آذربایجان: مردم ایران دولتمردی برجسته را از دست دادند

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در پیامی به مقام معظم رهبری، شهادت رئیس جمهور کشورمان را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: حضرت آیت الله خامنه ای، از خبر جان باختن دلخراش سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر همراهان در سانحه بالگرد، تلفات سنگین برای مردم دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران بشدت متاثر شدیم.

وی گفت: مردم ایران در شخص رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی، دولتمردی برجسته را از دست دادند که تمام عمر با فداکاری و وفاداری به کشورش خدمت کرد. یاد و خاطره گرامی او همیشه در قلب ما زنده خواهد بود.

علی اف افزود: در این روز غم انگیز، از درگاه خداوند متعال برای ملت دوست و برادر ایران صبر و بردباری مسئلت می‌نمایم، در غم و اندوه آنان شریک هستیم، تسلیت خود را شخصا و از طرف مردم آذربایجان به شما، خانواده و بستگان آن مرحوم و تمامی بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در شبکه ایکس با ابراز تاسف فراوان از جان باختن رئیس‌جمهوری، وزیر امور خارجه و سایر مقام‌های ایرانی در سانحه سقوط بالگرد، نوشت: صمیمانه تسلیت خود را به خانواده و عزیزان تمامی درگذشتگان ابراز می کنیم.

در ادامه این مطلب ضمن اعلام حمایت و همبستگی با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران آمده است: ما سوگوار این ضایعه غم‌انگیز و دلخراش هستیم. 

ابراز تسلیت و همبستگی امارات با ایران

شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس کشور امارات نیز در پیامی به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان وی اعلام کرد: خالصانه‌ترین مراتب تسلیت خود را به دولت و ملت ایران ابراز می‌داریم و بر همبستگی خود با ایران در این برهه دشوار تاکید می‌کنیم.

رئیسی و سید حسن نصرالله

حزب‌الله لبنان: رئیسی مدافع سرسخت جنبش‌های مقاومت بود/ اعلام سه روز عزای عمومی در لبنان

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد شهادت سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان، سید محمدعلی آل هاشم و بقیه برادران ارجمند در پی سانحه بالگرد تسلیت و با مردم ایران ابراز همدردی می‌کند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله آمده است: به حضرت آیت‌الله سید علی خامنه ای، رهبری جمهوری اسلامی ایران، مراجع عظام ما، مسئولان جمهوری اسلامی، مردم صبور و عزیز ایران و به ویژه خانواده‌های ایشان و مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت می‌گوییم. ما رئیس‌جمهور شهید را از نزدیک می‌شناختیم. او برادر و پشتیبان قوی ما، مدافع سرسخت مسائل ما و فلسطین و حافظ جنبش‌های مقاومت بود.شهید ابراهیم رئیسی خادم مخلص برای ملت ایران و یار وفادار مقام معظم رهبری و امید بزرگ تمام مظلومان بود.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان ضمن ابراز تاسف از سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه وی تاکید کرد که ایران شخصیتی مهم و دوستی را از دست داد که من برای او احترام قائل هستم. وی همچنین نسبت به شهادت حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز واکنش نشان داده و تصریح کرد: ما شخصیت برجسته‌ای را در زمینه سیاست خارجی از دست دادیم.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان شهادت رئیس جمهور ایران، وزیر امور خارجه و شهدای حادثه سقوط بالگرد را تسلیت گفت. بری اعلام کرد: ایران و جهان اسلام گروهی از رهبران پیشتاز را از دست دادند که انقلاب، امام، رهبر و سپس شهید انقلاب را همراهی می‌کردند.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با صدور دستورالعملی، در غم شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، سه روز عزای عمومی در لبنان اعلام کرد.

امیر عبداللهیان و بشار اسد

بشاراسد: با رئیسی برای رونق روابط کار کردیم/ اعلام سه روز عزای عمومی

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران در پی سانحه هوایی را به مقام معظم رهبری ایرن تسلیت گفته و با ملت ایران ابراز همدردی کرد.

بشار اسد در پیام خود بر همبستگی سوریه با جمهوری اسلامی ایران و خانواده رئیس جمهور فقید و همراهانش تاکید و اعلام کرد: مراتب حزن و همدردی خود را در این حادثه دردناک و فقدان بزرگ ناشی از آن ابراز می داریم.

وی تاکید کرد: اخلاص رئیس جمهوری ایران در کار و مسئولیت پذیری او سبب شد که به استان آذربایجان شرقی برای افتتاح پروژه حیاتی کشورش برود تا به درجه رفیع شهادت نائل شود و در راه انجام وظیفه و خدمت به شهادت برسد.

رئیس جمهور سوریه اضافه کرد: به همراه رئیس جمهوری راحل در راستای تقویت روابط راهبردی سوریه و ایران و شکوفایی آن حرکت کردیم و سفر ایشان به دمشق، نقطه عطفی در این زمینه بود. ما با رئیس جمهور راحل کار کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که روابط راهبردی میان سوریه و ایران همیشه شکوفا می ماند. ما همیشه از سفر وی به سوریه به عنوان نقطه عطف مهم در این مسیر و همه دیدگاه ها و ایده هایی یاد خواهیم کرد که او برای تقویت روابط و هر آنچه برای ملتهای ایران و سوریه مفید است، ارائه کرد.

سوریه در راستای همدردی با ملت ایران درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان او در حادثه سقوط بالگرد، به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

 ترکیه از هماهنگی نزدیک با مقامات ایران خبر داد

اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی گفت: از رئیسی با احترام و قدردانی یاد می‌کنم. به عنوان همکاری که شخصا، شاهد تلاش‌های او برای صلح و آرامش ملت ایران و منطقه‌مان در دوران زمامداری او بودم، از رئیسی با احترام و قدردانی یاد می‌کنم.

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه به مردم ایران تسلیت گفت و تاکید کرد که پس از این حادثه با مقامات ایرانی هماهنگی نزدیک وجود دارد.

رئیسی و پوتین

پوتین: رئیسی سهم ارزنده‌ای در روابط روسیه و ایران داشت

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران و هیات همراه او را تسلیت گفته و خطاب به رهبری و ملت ایران اعلام کرد: صمیمانه‌ترین تسلیت ما را در مصیبت بزرگی که بر ملت جمهوری اسلامی ایران وارد شده است، بپذیرید. 

وی افزود: سید ابراهیم رئیسی سیاستمداری برجسته بود که تمام عمرش وقف خدمت به میهن بود. او به حق از احترام بالایی نزد هموطنان خود و اقتدار قابل توجهی در خارج از کشور برخوردار بود.

 پوتین نوشت: سید ابراهیم رئیسی سیاستمداری برجسته بود که تمام عمرش وقف خدمت به میهن بود. او به حق از احترام بالایی نزد هموطنان خود و اقتدار قابل توجهی در خارج از کشور برخوردار بود. او به عنوان دوست واقعی روسیه، مشارکت ارزشمندی در توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهایمان داشت و تلاش زیادی برای ارتقای مناسبات دوجانبه به سطح مشارکت استراتژیک انجام داد.

پوتین در ادامه این پیام تسلیت نوشت:‌ من چندین بار فرصت دیدار با سید ابراهیم رئیسی را داشتم و بهترین خاطره از این مرد بزرگ را برای همیشه در ذهنم باقی خواهد ماند. من از شما می خواهم که صمیمانه ابراز همدردی و حمایت خود را به خانواده و دوستان رئیس جمهور فقید و همه جانباختگان این فاجعه بزرگ اعلام کنید. برای آنها و همه مردم ایران در برابر این ضایعه سخت و جبران ناپذیر، شکیبایی آرزو دارم.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در پیامی گفت: ما همواره از این شخصیت‌های برجسته سیاسی به عنوان میهن پرستان واقعی جمهوری اسلامی یاد خواهیم کرد که قاطعانه از منافع کشور خود دفاع کردند و جان خود را در راه خدمت فداکارانه به میهن نثار کردند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: فدراسیون روسیه صمیمانه تسلیت خود را به خانواده‌ها و دوستان جانباختگان حادثه بالگرد و به تمام مردم دوست ایران ابراز می‌دارد. رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران همواره در روسیه به عنوان دوستان واقعی شناخته شده اند و نقش آنها در تقویت همکاری‌ها و مشارکت اعتماد روسیه و ایران ارزشمند بود.

راویل عین‌الدین رئیس اداره امور دینی مسلمانان و شورای مفتیان روسیه در پیام تسلیتی نوشت:‌ جان باختن غم انگیز سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و یارانش را تسلیت می گوییم. آنها اثر قابل توجهی در تاریخ کشور ایران از خود به جای گذاشتند و مطمئنم که آیندگان، خدمات آنها را به یاد خواهند آورد و ارج خواهند گذاشت.

امیر عبداللهیان و لاوروف

سریلانکا اندوه خود را ابراز کرد

رانیل ویکرماسینگه، رئیس جمهور سریلانکا در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران اعلام کرد: سریلانکا از درگذشت غم انگیز ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد ایران، عمیقاً شوکه و اندوهگین است. وی افزود: ما عمیق‌ترین همدردی و تسلیت خود را به خانواده‌های داغدار، دولت و ملت ایران ابراز می‌کنیم. فکر و دعای ما با خانواده رئیس جمهور و هیئت همراه او است.

همدردی رئیس جمهور مالدیو با خانواده‌های داغدار

محمد مویزو، رئیس جمهور مالدیو گفت: با اندوه عمیق از درگذشت نابهنگام دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در سانحه غم انگیز بالگرد، از خداوند متعال برای روح رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و سایر جان باختگان این حادثه تاسف بار رحمت و جنت فردوس را مسئلت دارم. فکر و دعای ما با خانواده های داغدار و ملت ایران در این ایام اندوه عمیق است.

پیام تسلیت وزیر خارجه نیوزلند

وینستون پترس، وزیر امور خارجه نیوزلند در پیامی نوشت: فکر ما با مردم ایران است. به خانواده رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هیئت همراه تسلیت می‌گوییم.

بلاروس: دوستان واقعی خود را از دست دادیم

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس ضمن تسلیت به ملت ایران و خانواده‌های جانباختگان حادثه بالگرد گفت: نام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به عنوان شخصیت فرزانه‌ای که تمام عمر خود را وقف خدمت به مردم ایران کرد، در تاریخ خواهد ماند.

وزارت امور خارجه بلاروس پیام تسلیتی منتشر کرد و نوشت: ضایعه جبران ناپذیر شهادت آیت‌الله رئیسی همراهان وی تنها ایران را متاثر نساخته است. بلاروس دوستان واقعی خود را از دست داد. به خانواده‌ها و عزیزان قربانیان تسلیت گفته و برای تمامی مردم ایران رشادت و پایداری آرزومندیم.

پیام تسلیت نخست وزیر و وزیر خارجه مالزی

انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی با انتشار تصویری از خود و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نوامبر گذشته، اعلام کرد که وی الگوی تعهد عمیق به رفاه و عزت مردم بود.

بوی در حساب ایکس خود نوشت: از درگذشت غم انگیز رئیس جمهور ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و چند مقام دیگر جمهوری اسلامی ایران عمیقا متاسف شدم.  این ضایعه را از صمیم قلب به مردم ایران تسلیت می گویم و خداوند روحشان را قرین رحمت کرده و آنها را در زمره صالحین قرار دهد.

نخست وزیر مالزی اضافه کرد: من افتخار ملاقات با رئیس جمهور رئیسی را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نوامبر گذشته داشتم. او الگوی تعهد عمیق به رفاه مردم و عزت ملت خود بود که نشان دهنده تمدنی غرورآفرین و غنی است که ریشه در اصول اسلام دارد.

وی نوشت: سرسپردگی او به عدالت، صلح و اعتلای امت واقعاً الهام بخش بود. ما خودمان را متعهد کردیم که روابط مالزی و ایران را تقویت کنیم و با هم برای ترقی مردم خود و جهان اسلام کار کنیم. وعده ما محقق خواهد شد.

محمد حاجی حسن وزیر خارجه مالزی در پیام تسلیت برای شهادت حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود به همراه رئیس جمهور، یک تصویر از خود با امیرعبداللهیان به اشتراک گذاشت و نوشت: انا لله و انا الیه راجعون.

وی نوشت: دعای من این است که ارواح درگذشتگان به فضل خدا قرین رحمت شود و در کنار مومنین و آنهایی که اعمال صالح انجام می‌دهند، قرار گیرد.

پیام تسلیت رئیس جمهور ازبکستان در پی شهادت رئیسی و همراهان ایشان

شوکت میرضایف، رئیس جمهور ازبکستان در پیامی اعلام کرد: حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر عالى دینى جمهوری اسلامی ایران. إِنَّا للهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ. خبر شهادت جناب آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و مقامات بلندپایه همراه ایشان در نتیجه فاجعه اتفاق افتاده قلب‌های ما را به لرزه درآورد. 

وی افزود: رئیس جمهور ابراهیم رئیسی فرزند فدائی واقعی میهنش و دولتمرد و سیاستمدار مورد احترام بی حد ملت خود بود که تلاش‌های بی نظیری را در راه پیشرفت ایران و رفاه مردم کشور و افزایش اعتبار کشورش در عرصه بین المللی انجام میداد. یاد روشن برادر عزیز ما که سهم بزرگی در توسعه همکاری گسترده و روابط متقابلاً سودمند و درازمدت میان ازبکستان و ایران ادا کرده است در خاطره ما بطور دائم حفظ خواهد شد. در این لحظه‌های غم انگیز و سخت، خدمت حضرت عالی و ملت دوست ایران صمیمانه تسلیت عرض میکنیم و از خداوند متعال خوستاریم که جان باختگان را رحمت کند و به خانواده‌ها و همه نزدیکان آنها صبر جمیل عطا نماید.

بختیار سعیدوف وزیر خارجه ازبکستان نیز پیام تسلیت در شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سانحه بالگرد ارسال کرد.

رئیسی و شی جین پینگ

رئیس‌جمهور چین به ایران تسلیت گفت

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در پیام تسلیت خود خطاب به محمد مخبر آورده است: از شنیدن خبر درگذشت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد شوکه شدم. اینجانب به نمایندگی از دولت و ملت چین، ضمن تسلیت عمیق به جنابعالی، مراتب همدری خالصانه خود را به شما، خانواده آقای رئیسی و دولت و مردم ایران ابراز می نمایم.

در ادامه پیام تسلیت رئیس‌جمهوری چین آمده است: پس از انتصاب به عنوان رئیس جمهوری ایران، جناب آقای ‌رئیسی برای تضمین امنیت و ثبات ایران و پیشبرد توسعه و رونق کشور نقش مهمی را ایفا نمود و همچنین به تلاش های مثبت جهت تحکیم و تقویت مشارکت راهبردی جامع چین و ایران پرداخت. درگذشت ایشان یک فقدان بزرگ برای مردم ایران است و مردم چین نیز یک دوست خوب را از دست دادند و من از این خبر بسیار غمگین شدم.دولت و مردم چین دوستی دیرینه چین و ایران را بسیار گرامی می دارند. باور دارم با تلاش مشترک فیمابین، مشارکت راهبردی جامع چین و ایران به طور مداوم تحکیم و توسعه پیدا می کند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، درحالیکه به قزاقستان سفر کرده است، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و همتای خود دکتر امیر حسین امیرعبداللهیان را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

او تصریح کرد: طرف چینی در این زمینه ابراز تاسف عمیق می کند. ما صمیمانه همدردی خود را با خانواده ها، دولت و ملت ایران اعلام می کنیم. رئیسی و امیر عبداللهیان کمک های مهمی در توسعه روابط چین و ایران و همکاری های دوستانه در منطقه داشتند. 

پیام تسلیت رئیس جمهور تاجیکستان به رهبر انقلاب

امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان در پیامی شهادت رئیس‌جمهور ایران را به مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفته و بر اهمیت نقش رئیس‌جمهور شهید ایران در مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد.

متن پیام تسلیت ایشان خطاب به حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران به شرح زیر است: «خبر درگذشت جانسوز سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، ما و همه مردم تاجیکستان را بسیار اندوهگین کرد.ما با ادای احترام به شخصیت سید ابراهیم رئیسی به عنوان یک دولتمرد برجسته، سهم سازنده زنده‌یاد را در رشد و توسعه همه‌جانبه روابط دوستانه و همکاری‌های سودمند بین تاجیکستان و ایران و حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار بلند ارزیابی می‌نماییم.

در ارتباط با این ضایعه بزرگ، مراتب همدردی و تسلیت خود را به جنابعالی، ملت دوست و برادر ایران، خانواده و بستگان آن مرحوم ابراز می‌دارم.از خداوند متعال برای شهدا، رحمت و مغفرت و برای مردم کشور دوست ایران، صبر جمیل مسئلت دارم.در این لحظه‌های غم‌انگیز در کنار ایران و مردم آن هستیم.»

ابراز تاسف عمیق رئیس جمهور آفریقای جنوبی درپی شهادت رئیس جمهور و همراهان 

«سیریل رامافوسا» در این پیام خطاب به ملت، رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت ایران نوشت: این یک تراژدی غیرقابل باور است.از طرف دولت و مردم آفریقای جنوبی، تاسف عمیقم را به محضر آیت الله خامنه‌ای رهبری معظم ایران، دولت و مردم این کشور اعلام می‌کنم.

وی افزود: این سانحه شخصیتی ممتاز را از ملتی گرفت که با این ملت رابطه مستحکمی داریم.

این مقام آفریقای جنوبی با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به ژوهانسبورگ برای شرکت در نشست بریکس، نوشت: برای کشور ما مایه بسی افتخار است که سال گذشته پذیرای رئیس جمهوری فقید ایران در نشست بریکس بودیم.

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در این پیام، با خانواده‌های قربانیان سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهوری، از جمله خانواده آیت الله رئیسی، خانواده «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه و دیگر شهدای این پرواز ابراز همدردی کرد.

رامافوسا خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت و ملت ایران اعلام کرد: ما شریک غم شما هستیم و در کنار شما عزاداریم.

امیر عبداللهیان در جمع سران عرب در بغداد

پادشاه اردن به ایران تسلیت گفت

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و هیات همراه او را تسلیت گفت. ملک عبدالله در حساب رسمی خود در ایکس نوشت: درگذشت برادر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و برادر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه را به رهبری، دولت و مردم ایران تسلیت می‌گویم. ما در این روز‌های سخت در کنار ایران می‌ایستیم.

رئیس‌جمهور مصر همبستگی خود را با رهبر و مردم ایران اعلام کرد

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهانشان را در پی سقوط بالگرد آنها در شمال غرب کشور تسلیت گفت و همبستگی مصر را با رهبری و مردم ایران اعلام کرد.

شورای همکاری خلیج فارس با دولت و ملت ایران ابراز همبستگی کرد

 جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه را تسلیت گفت و اعلام کرد که این شورا در این شرایط دشوار با دولت و ملت ایران ابراز همبستگی می‌کند.

وی در پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و همراهان آنها در یک حادثه اسف‌بار را به دولت وملت ایران خالصانه تسلیت گفت. شورای همکاری خلیج فارس با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در این شرایط دشوار ابراز همبستگی می‌کند و به خانواده آنها به خاطر این مصیبت بزرگ عمیقا تسلیت می‌گوید.

تونس همبستگی خود را با ایران اعلام کرد

ریاست جمهوری تونس با صدور بیانیه‌ای رسمی شهادت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، وزیر امور خارجه و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت و همبستگی خود را با رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

اعلام همبستگی و تسلیت محمود عباس به رهبری و ملت ایران

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه سقوط بالگرد را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

در پیام «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره آمده است: درگذشت جناب سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران را به ملت برادر ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای درگذشتگان غفران، رحمت الهی و علو درجات و برای خانواده ایشان صبر و آرامش مسئلت داریم. ما بر همبستگی فلسطین و ملت آن با رهبری و ملت ایران در این ضایعه بزرگ تاکید می‌کنیم.

رئیسی در نشست سران عرب در ریاض

پادشاه بحرین شهادت رئیس‌جمهور و همراهان او را تسلیت گفت

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین شهادت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان و همراهانش در سقوط بالگرد در شمال غرب ایران را به رهبر انقلاب اسلامی ایران تسلیت گفت. در پیام او آمده است: این حادثه دردناک را به مقام معظم رهبری و ملت برادر جمهوری ایران تسلیت صمیمانه می‌گوییم و همدردی عمیق خود را ابراز می‌کنیم و برای خانواده‌ها و عزیزانشان صبر و آرامش درخواست می‌کنیم.

پادشاه عربستان درگذشت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی  اعلام کرد که ملک سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان شاه و ولیعهد عربستان سعودی درگذشت آیت الله رئیسی و هیات همراه وی را تسلیت گفتند.

در پیام «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی خطاب به محمد مخبر آمده است: از خبر درگذشت جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش مطلع شدیم. ما این حادثه را به شما و ملت برادر ایران صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و برای آنها از خداوند متعال رحمت واسعه و مغفرت مسئلت داریم.

همچنین «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی نیز در پیامی جداگانه به مدیر قوه مجریه، شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش را تسلیت گفت.

در پیام بن سلمان آمده است: خبر درگذشت جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانشان را دریافت کردم و بابت این حادثه ناگوار، صمیمانه‌ترین تسلیت و تعزیت خویش را تقدیم کشورتان می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم که رحمت و مغفرت واسعه خود را نصیب آنها کند و آنها را در بهشت خویش ساکن گرداند.

تسلیت سلطان عمان به رهبری ایران

خبرگزاری عمان اعلام کرد سلطان هیثم بن طارق در پیامی شهادت رئیس‌جمهور ایران و همراهانش در پی سقوط بالگردشان را به رهبر ایران تسلیت می‌گوید.

رئیس جمهور فیلیپین شهادت رئیس جمهوری ایران را تسلیت گفت

فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهور فیلیپین در پیامی نوشت: ما عمیق ترین تسلیت خود را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه خانواده ها و عزیزان مرحوم سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان آنها در این حادثه غم انگیز ابراز می کنیم.

پیام تسلیت وزیر خارجه سوئیس در پی درگذشت همتای ایرانی‌اش

وزیر امور خارجه سوئیس درگذشت همتای ایرانی خود و رئیس‌جمهور ایران را در یک سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

«ایگناتزیو کاسیس» وزیر امور خارجه سوئیس در واکنش به شهادت آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد حامل آنها در پیامی در صفحه شخصی کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در پی سانحه بالگردی که جان رئیس‌جمهور رئیسی و همتایم وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان و هیات همراه آنها را گرفت، به خانواده قربانیان و شهروندان ایرانی متاثر از آن تسلیت می‌گویم.

پیام تسلیت کوبا

میگل دیاز کانل، رئیس‌جمهوری کوبا نیز در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: حزب، دولت و ملت کوبا، به دلیل از دست دادن دوست بزرگ، سیاستمدار قابل تحسین و محبوب مردمش عمیقا متاسفند؛ ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همراهان ایشان. 

برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا نیز در پیامی جداگانه در شبکه ایکس ضمن ابراز تسلیت و تعزیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، «همه همبستگی و حمایت کوبا با ملت برادر، جمهوری اسلامی ایران» را ابراز کرد.

فرانسه پیام تسلیت منتشر کرد

وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار پیامی رسمی، شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران را تسلیت گفت.

 پیام تسلیت گروسی

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شهادت رئیس جمهوری کشورمان و هیات همراه وی را تسلیت گفت.

وی روز دوشنبه طی سخنانی در گشایش کنفرانس بین المللی امنیت هسته‌ای وین گفت: درگذشت جانسوز ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر اعضای هیئت ایرانی را تسلیت عرض می‌کنم.

گروسی افزود: فکر ما در این دوران سخت با خانواده آنها و مردم ایران است.

ابراز همدردی نخست‌وزیر ژاپن برای شهادت رئیس جمهوری ایران 

 نخست وزیر و وزیر امور خارجه ژاپن در پیام‌های جداگانه شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه را به ملت ایران تسلیت گفتند.

 فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، در بیانیه‌ای اعلام کرد: از درگذشت ناگهانی عالی‌جناب آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، بسیار متأسفم.

این بیانیه افزود: بر اساس روابط دوستانه دیرینه ژاپن و ایران، من گفتگو‌های صریحی با رئیس جمهور ایران در مورد روابط دوجانبه بین ژاپن و ایران و همچنین وضعیت منطقه از طریق دیدار‌های مستقیم و گفتگو‌های تلفنی داشته ام.

کیشیدا اضافه کرد: من از طرف دولت و مردم ژاپن مراتب تسلیت خود را به دولت ایران، ملت ایران و خانواده داغدار ابراز می‌کنم.

 کامیکاوا یوکو وزیر امور خارجه ژاپن نیز در پیامی خطاب به علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نوشت: از خبر درگذشت ناگهانی مقامات عالی از جمله آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عمیقا متاثر شدم.

وی افزود: این حادثه زمانی دهد رخ می‌که اینجانب در ملاقات سران ۲ کشور در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر سال گذشته برای اولین بار با آقای دکتر امیرعبداللهیان آشنا شدم و با ایشان در ملاقات وزرای خارجه ژاپن و ایران در ژنو در ماه دسامبر و ۲ تماس تلفنی گفتگو‌های صریحی را در مورد روابط دوجانبه و اوضاع منطقه انجام دادم و همچنان تمایل داشتم با ایشان از این پس نیز گفت و گوی بیشتری انجام دهم.

یوکو نوشت: با عرض تسلیت صمیمانه به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و همچنین خانواده‌های درگذشتگان، برای آرامش روح آن مقامات فقید دعا می‌کنم.

پیام تسلیت سیدحسن نصرالله به رهبر انقلاب در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی به رهبر انقلاب اسلامی ایران شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه وی در حادثه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

نصرالله در این پیام خطاب به رهبر انقلاب بیان کرد: ما را در احساس اندوه و فقدان این بزرگان در این مرحله حساس شریک بدانید. شما امت اسلامی را در نبرد سخت خود با قدرت‌های استکباری رهبری می‌کنید. تمامی تسلی خاطر ما، همه ستمدیدگان، مبارزان مقاومت و رزمندگان، امید به حضور شما و رهبری حکیمانه‌تان است.

از خداوند می‌خواهم که عمر شما را بلند بدارد، در تحمل این فقدان قلب شما را یاری کند و به خانواده‌های (این شهدا) صبر اعطا کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر فقید امور خارجه ایران، پرچم دفاع از مقاومت را در تمامی مجامع بین‌المللی به دست داشت.

آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت

 وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به طور رسمی درگذشت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت می‌گوید.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی به همراه امیدعبداللهیان، وزیر امور خارجه و تیم همراه ایشان در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه سی در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی طی یک سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

«الوفاق» بحرین: ایران اولین مدافعان آرمان فلسطین را از دست داد

 جمعیت ملی- اسلامی «الوفاق» بحرین نیز شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت و تاکید کرد که آنها اولین مدافعان آرمان فلسطین بودند.

 جمعیت الوفاق در پیامی تأکید کرد که شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی را به مقام معظم رهبری و دولت و ملت ایران تسلیت می‌گوید.

در پیام الوفاق آمده است: ایران بهترین رهبران و افراد خود را که اولین مدافعان آرمان فلسطین و نخستین مسأله مسلمانان و دیگر مسائل امت اسلامی و ملت‌های منطقه بودند، از دست داد.

این جمعیت همچنین ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های این شهدا افزود: با ملت برادر ایران در این غم شریک هستیم و از خداوند متعال برای این شهدا رحمت و مغفرت الهی را مسألت داریم.

گوترش به ایران تسلیت گفت

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و دیگر مقامات ارشد دولت ایران در سانحه غم‌انگیز بالگرد را به ایران تسلیت گفت.

استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش در بیانیه‌ای گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد از درگذشت آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و همکارانشان در سانحه بالگرد در ۲۹ اردیبهشت ماه، اندوهگین است.

وی گفت: گوترش همچنین تسلیت صمیمانه خود را به خانواده‌های درگذشتگان و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد.

در حال تکمیل....

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۱:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
من به الهام علی اف مشکوکم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
پیام تسلیت به چه درد میخوره جز اینکه آدمو خجالت زده میکنه که یه هلکوبتر یا هواپیمای درست حسابی نداریم حتی جون مقامات هم تو ایران ارزش و امنیتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
قبل اینکه خجالت زده بشی
برو مدل هلکوپتر رو اول سرج کن
بعد ببین چند تا کشور دارن از همین مدل استفاده میکنن
مثل کشورهای اروپایی ، آمریکا و آسیا از جمله ژاپن که اینقدر به تکنولوژیش مینازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بهترین اجر برای مومن این هست که خداوند مرگش را در شهادت قرار بده. در شهادت تبریک هست و نه تسلیت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چه عجب ازبعضی کشورامثل فرانسه وژاپن بعید بودانشاالله همین طورکه بودنش خیربودشهادتشونم‌خیرباشه وهمه ی کشوراباصلح باایران باشن واسرائیل وامریکامنزوی بشن وازبین برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا متاسفم برای از دست دادن چنین مرد بزگواری خدا وند روحش را قرین رحمت خود والطاف بی کرانش شاد گرداند????????????????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
حال من خوب نیست حس عجیبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
خادم امام رضا خادم مردم ایران شهادت مبارک
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۳:۰۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ان شاءالله با اهل بیت علیهم السلام محشور بشن
واقعا ناراحت شدم از همون لحظه اعلام سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
آنچه من در این دنیا بچشم خود دیده ام، هر کس مخلصانه برای سرافرازی ملت و مملکتش تلاش می کند که مورد رضایت پروردگار متعال باشد، خدا او را عزیز و جاودانه در تاریخ بشر خواهد کرد، یاد دولتمردان ایران گرامی باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام بر ابراهیم
چقدر دوست داشتیم
فقط هنوز باورم نمیشه عزیز دلم سید محرومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سید جان روحت شاد با عشق و ایمان بهت رای دادیم شهادت مبارک
Iran (Islamic Republic of)
یوسف شیردِژَم
۱۱:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به مناسبت شهادت آیت الله رییسی


پیداست چقدر "محترم" بودی تو
پیداست چقدر "مغتنم" بودی تو

عمری ست که در خدمت "ایران" بودی
عمری ست که خادم "حرم" بودی تو
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۱۱:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
روحشون شاد و راهشان پر ره رو باد
Iran (Islamic Republic of)
سيد شاكر غرابي
۱۱:۰۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
عرض سلام ادب احترام
شهادت مظلومانه
رئيس جمهور، حكيم خستگي ناپذير
خادم الرضا، آيت الله سيد ابراهيم رئيسي و همراهانشان را به ملت شريف و صبور ايران تسليت عرض ميكنم.سيدشاكرغرابي????????
Iran (Islamic Republic of)
سيد شاكر غرابي
۱۱:۰۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
عرض سلام ادب و احترام
شهادت مظلومانه حكيم گرانقدر خادم الرضا (ع) حكيم بخشنده و خستگي ناپذير رئيس جمهور آيت الله سيد ابراهيم رئيسي رو به ايران تسليت عرض ميكنم.سيدشاكر غرابي????????
Iran (Islamic Republic of)
سعیدصفری
۱۰:۱۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بسم رب الشهدا و الصدیقین
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بسم رب شهدا و صدیقین. ایران اسلامی تسلیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
درود به دوستان ایران و مرگ بر دشمنان ایران
Iran (Islamic Republic of)
علی حیدری سورشجانی
۰۹:۲۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
روح عزیزان باشرافت با مولی الموحدین علی امیرالمؤمنین علیه السلام شاد و یادشان گرامی باد.
شادی روحشان صلوات
Turkiye
ناشناس
۰۹:۲۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
شهادت؟
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۲:۰۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بله دوست عزیز شهید فقط به کسانی که در مقابل گلوله کشته میشوند شامل نمیشه بلکه هر کسی برای رضای خداوند متعال در انجام کارهای که خدا سفارش کرده بمیرد شهید محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
منم در راه خدا برای لقمه نون دارم میجنگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اشتباه مثبت دادم در راه خدمت به مردم شهید شدند چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
به ۱:۳۵
تو برای شکم خودت میجنکی نه برای خدمت به مردم


بله شهید هستن چون در حال خدمت به مردم و کشورش جان عزیزش رو از دست داد نه پشت میز و در عافیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
شهادت هنر مردان خداست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
خداوند رحمتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۹:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
Iran (Islamic Republic of)
فراهانی
۰۹:۱۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرادرکشور عزای عمومی اعلام نمی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
فعلا به خاطر تولد امام رضا (ع) است، احتمالا از فردا اعلام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۸:۵۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بسم رب الشهدا و الصدیقین : ایران اسلامی تسلیت ، ارواح مطهر پاک ملکوتی صدیقین شهدا آیت الله سید سادات ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم محبوب عزیز مردمی و همراهان ایشان شاد باد ایشان و همراهانشان مزد پاداش عظیم سالها خدمت خالصانه به مردم و ایران اسلامی را از خداوند جل جلاله دریافت کردند و به مقام والای عظیم بلند مرتبه شهادت رسیدند یاد نام راهشان تا ابدیت زنده پاینده باد برای شادی ارواح مطهر صدیقین شهدای خادمین ملت بفرستیم رحم الله من یقرا الفاتحه مع اخلاص و صلوات . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
شهادت هنر مردان خداست.شهادتتان مبارک شهدای خدمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
روحش‌شادخیلی‌ناراحت‌‌شدم‌
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
شهادت هنر مردان خداست.شهادتتان مبارک شهدای خدمت
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۸:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بسم رب الشهدا و الصدیقین : ایران اسلامی تسلیت ، ارواح مطهر پاک ملکوتی صدیقین شهدا آیت الله سید سادات ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم محبوب عزیز مردمی و همراهان ایشان شاد باد ایشان و همراهانشان مزد پاداش عظیم سالها خدمت خالصانه به مردم و ایران اسلامی را از خداوند جل جلاله دریافت کردند و به مقام والای عظیم بلند مرتبه شهادت رسیدند یاد نام راهشان تا ابدیت زنده پاینده باد برای شادی ارواح مطهر صدیقین شهدای خادمین ملت بفرستیم رحم الله من یقرا الفاتحه مع اخلاص و صلوات . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدایا کمکمون کن..الهی بمیرم برای این مظلومیتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
شهادت رئیس جمهور منتخب و محبوب امت اسلامی ایران را خدمت همه ایرانیان عزیز تسلیت عرض میکنم
این حادثه تلخ و مشکوک باید بررسی شود تا اگر دست دشمنان در کار باشد به سزای عملشان برسانیم
وقتی بالگرد و هواپیما قبل از هر پرواز بازدید میشود که مبادا در آسمان دچار مشکل شود پس چرا بالگرد دچار سانحه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ما سهامداران و مالباختگان بازار سرمایه از شنیدن خبر شهادت ریس جمهور مردمی و خدمتگذار بسیار ناراحت شدیم روحش شاد و غفران الهی رو از کجا دا وند مسلت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سید خراسانی به عدل قیام کرد و به شهادت رسید انشاالله فرج مولا امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را خداوند نزدیک کند.
آخرین اخبار