وزیر سابق امور خارجه:

مشخصه بزرگ رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ما اخلاص آن‌ها بود

ظریف گفت:مشخصه مهم رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید ما اخلاص آنها بود و هر دوی این شهید‌ها بسیار مخلص بودند  وپاداش این اخلاص را هم با شهادت دریافت کردند

محمد جواد ظریف وزیر سابق امور خارجه در گفتگو با شبکه خبر در ارتباط با شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی اظهار کرد: حدود ۳۰ سال با مرحوم رئیسی و آقای امیرعبداللهیان رفاقت داشتم و ۲ نکته بین این عزیزان و من مشترک بود یکی از آن‌ها  خادمی حضرت رضا (ع) است.

وی ادامه داد: این شهدا این سعادت را داشتند که در زمان ولادت حضرت رضا به شهادت رسیدند و این شهادت را به آن‌ها مردم ایران تسلیت می‌گویم.   مشخصه دوم این بزرگواران اخلاص آن‌ها بود و هر دوی این شهید‌ها بسیار مخلص بودند  وپاداش این اخلاص را هم با شهادت دریافت کردند و   این حادثه تلخ و دردناک را تسلیت عرض می‌کنم.

ظریف گفت:. همجنین شهادت امام جمعه محبوب  تبریز و استادندار آذربایجا شرقی را   و اعضای گروه پرواز این هلی کوپتر راخصوصا به خانواده‌های این بزرگواران  تسلیت می‌گویم.

خداوند انشالله این بزرگوتاران را در غفران خود قرار دهد.

ظریف افزود: مردم ما مثل همیشه این شرایط را با همدلی پشت سر می‌گذارند.

وزیر پیشین وزارت خارجه گفت: دیروز هم مقام معظم رهبری فرمودند از این شرایط هم عبور می‌کنیم و ما جنگ تحمیلی و حمله صدام را پشت سر کذاشتیم ارتحال امام و شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر را داشتیم و تحریم‌های ظالمانه و را پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد:مقصر اصلی  فاجعه سقوط هلی کوپتر، آمریکا است که علیرغم دستور دیوان بین المللی دادگستری فروش قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرده است؛ و اجازه نمی‌دهد که ایران از امکانات هوانوردی بهره‌مند شوند.

 این‌ها در سیاهه جنایات آمریکا علیه مردم ایران ثبت می‌شود و علی رغم این دشواری‌ها مقاومت و پایمردی مردم بوده که ادامه پیدا کرد و اکنون با همه دشواری‌هایی که مردم ما با آن مواجه هستند  این مردم ما بودند که قهرمان صحنه بودند که کشور کار خود را بدون اشکال ادامه دهد و به امید خدا مردم شرایط بهتر را تجربه خواهند کرد.

وی درباره همبستگی ملی مردم ایران گفت: مردم ما نشان دادند که هوشمند هستند و با همبستگی خود شرایط دشوار را پشت سر می‌گذارند و بعد از عبور از این شرایط یکپارچه برای ساخت ایران  همدل قدم بر می‌دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار