نیازی به واردات تیلاپیا نداریم

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: در شرایطی که قیمت قزل آلا در بازار کاهش یافته است، مسئولان معاونت بازرگانی به بهانه تنوع گونه‌ای به دنبال واردات تیلاپیا هستند.

آرش نبی زاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا سرمزرعه ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزارتومان و عمده فروشی ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزارتومان است، درحالیکه قیمت تمام شده قزل آلا برای تولیدکنندگان ۱۶۵ تا ۱۷۰ هزارتومان است.

به گفته او، علی رغم کاهش قیمت قزل آلا و زیان چشمگیر تولیدکنندگان، معاونت بازرگانی وزارت جهاد به بهانه تنوع گونه‌ای به دنبال واردات تیلاپیا است که این امر آسیب جدی به تولید می‌زند.

نبی زاده ادامه داد: یکی از مشکلات ما با وزارت جهاد در خصوص ماهی آن است که به رغم دخالت در امر قیمت گذاری، مسئولیتی در این حوزه نمی‌پذیرند، درحالیکه بار‌ها اعلام کرده ایم که خرید تضمینی ماهی توسط وزارت جهاد باید انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی افزود: در شرایطی که قیمت قزل آلا افت کرده است، مسئولان معاونت بازرگانی بدنبال واردات تیلاپیا هستند، درحالیکه سازمان شیلات پذیرفت که اتحادیه‌های تولیدی خودشان مسئولیت بازار را بر عهده بگیرند که در این راستا نیاز است برنامه دقیق تولید به اتحادیه‌های تولیدی دهند، چنانچه نتوانستند تولید را انجام دهند، واردات انجام شود.

او درباره آینده تولید قزل آلا گفت: اگر مسئولان وزارت جهاد دخالتی در امر بازار نداشته باشند و با مطرح کردن واردات سیگنال‌های منفی به بازار ندهند، پیش بینی می‌شود که تولید قزل آلا به ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزارتن برسد.

نبی زاده با بیان اینکه نیازی به واردات تیلاپیا نداریم، گفت: علی رغم اخطار‌های سامان شیلات و اتحادیه تولیدی، معاونت بازرگانی مسئولان وزارت جهاد سیاست خود را دنبال می‌کنند که این امر به زیان تولید تمام می‌شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی قزل داریم تیلاپیلای بی مزه رو میخوایم چیکار ؟؟
آخرین اخبار