مطهری:

رئیسی یک شخصیت واقعا اصولگرا و اصلاح‌طلب بود

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: شهید رئیسی به مسائل نگاه سیاسی نداشتند و یک شخصیت واقعا اصولگرا و اصلاح‌طلب بود.

علی مطهری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در شبکه خبر گفت: شخصیت آقای رئیسی موثر بوده و این امر در عکس‌العملی که مردم داشتند، مشخص است.

وی اظهار کرد: آقی رئیسی خیلی متواضع بود و برای مردم احترام قائل بود و خیلی راحت بین مردم می‌رفت و نسبت به حقوق مردم حساس بود و ساده زیست بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای رئیسی یک شخصیت دوست داشتنی بود و من از این اتفاق خیلی ناراحت شدم و اشک از چشمم جاری شد البته انقلاب از این حوادث دیده از شهادت تیمسار مدنی و شهادت شهید مطهری که اولین شهید روحانی بود و امام به ایشان خیلی امید داشتند همچنین شهادت ۷۲ تن و شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر و شهادت مرحوم محلاتی و مردم همراه که توسط صدام زده شد، اما این حوادث نمی‌تواند آسیبی به انقلاب ما بزند و مردم مصمم‌تر خواهند شد برای اینکه اساس انقلاب خود را دوست دارند، چون انقلاب را کار خود می‌دانند و حافظ آن خواهند بود و طبق گفته رهبری خللی در کار کشور ایجاد نمی‌شود.

مطهری بیان کرد: باید همچنان همکاری وجود داشته باتسد و احساس نکنیم توقفی در کار‌ها ایجاد می‌شود و اختلالی در امور به وجود می‌آید، چون اداره کشور استوار است.

وی ادامه داد: قانون اساسی تکلیف را مشخص کرد و وظایف رئیس جمهور برعهده معاون اول است و شورای مشترک باید ظرف ۵۰ روز ترتیب برگزاری انتخابات را بدهد. مشکل از دست دادن رئیس جهمور سخت است، اما مردم وظیفه خود را می‌دانند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شخصیت بزرگی را از دست دادیم به‌خصوص همراهانش مثل آیت‌الله آل هاشم که در بین مردم خیلی محبوب بودند همچنین برای خانواده آقای امیرعبداللهیان و سایر شهدا مثل سردار موسوی، آقای مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و کادر پرواز آرزوی صبر داریم ان‌شالله مردم ما این شرایط حسساس را به خوبی درک می‌کنند و بر همکاری‌شان خواهند افزود. 

مطهری بیان کرد: آقای رئیسی بر روی مسئله فلسطین حساسیت داشت و این موضوع را پیگیری می‌کردند همچنین در مسائل اجتامی و بر نظارت حساس بودند و نگاه سیاسی نداشتند و یک شخصیت واقعا اصولگرا و اصلاح‌طلب بود. 

وی افزود: همین که آقای رئیسی مقید به سفر‌های استانی منظم بود و شخصا بین مردم می‌رفت و مشکلات را از نزدیک می‌دید، چون کار مشکلی است و مردم باید به مطالباتشان پاسخ داده شود که در بین روسای جمهور کمتر دیدیم که به این شکل باشد.

مطهری تصریح کرد: من چند ملاقات با آقای رئیسی داشتم یک بار زمانی که تولیت آستان قدس بودند ایشان را دیدم که می‌گفت که من طلبه ۱۸ ساله‌ای بودم که شهید مطهری در سال ۵۶ گاهی به قم می‌آمدند و در درس ایشان شرکت می‌کردم که برای ما سنگین بود و من می‌رفتم طرز تدریس شهید مطهری را ببینیم و می‌گفت خیلی شدید به شهید مطهری علاقه‌مند بود و خواست یک دوره کامل آثار شهید مطهری را برایش ارسال کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار