خادم الرضا نام کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد

رئیس کمیته ملی المپیک از انتخاب نام خادم الرضا برای کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خبر داد.

محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک در گفت و گو با برنامه فوتبال برتر شبکه سوم سیما گفت: عرض تسلیت دارم خدمت مردم ایران که در این روز نگران بودند. با جناب آقای رئیسیدر تولیت آستان قدس درباره ورزش آشنا شدم. ایشان نگاهشان استانی نبود و کشوری بود و به مناطق محروم بود. به ما که عضو هیات مدیره آستان بودند می‌گفتند مسیری را بروید که محرومین دستشان به ورزش برسد. امام رضایی بود. یک نفسی داشت این عزیز همه چیزش امام رضایی بود. خادم بود رئیس جمهور هشتم بود روز تولد امام رضا رئیس جمهور شد، هشت نفر بودند شهید شدند. پایان کار هم امام رضایی بود و شهید شدند.

او ادامه داد: نمی‌خواهیم احساسی صحبت کنیم. شروع کار تجلیل داشتند از بانوان ورزشکار، هفته قبل هم تجلیل داشتند. ورزش را تشریفاتی نمی‌دیدند. در دل وزارت ورزش شورای عالی ورزش را اعمال کردند. موضوع را اساسی حل می‌کردند دراین زمینه. همه شهدای همراه ایشان عزیز هستند. شهید عبداللهیان دیپلماسی ورزشی را مطرح کردند. آقای آل هاشم و آقای رحمتی و آقای موسوی شهدایی بودند که به ما درسی آموختند که این مسیر حیات است. امیدوارم این خادم بزرگ آقای رئیسی خدمت در مناطق محروم تراز‌های خاصی را برای ما جا گذاشتند و ویژگی خاصی که امروز مقام معظم رهبری نام بردند که رییسی عزیز خستگی ناپذیر بود.

خسروی وفا بیان کرد: رئیس جمهور ما به جامعه ورزش فهماند که پهلوانی در عرصه ورزش هم هست. ما اسم کاروان المپیکی خودمان را به پاس احترام جامعه ورزش خادم الرضا می‌نامیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: آقای رییسی می‌گفتند عرق کارگر نباید خشک شود. نمی‌گذاشتند عرق پهلوانان خشک شود. ۲۴۰ میلیارد پاداش به ورزشکاران دادند که با روحیه مضاعف در میادین حضور پیدا کنند. واقعا حس کردیم که نزدیک نیستیم. ما در کنار ایشان نبودیم در دامن ایشان احساس آرامش می‌کردیم. زیر چتر ایشان احساس سرباز خدمتگذار داشتیم. به بچه‌ها گفتم اگر می‌خواهید رضایت ایشان را به دست بیاورید از امروز بیشتر کار کنید؛ و روش شهید عزیزمان را پیش بگیریم و کار و کار و کار. بتوانیم خدمتگذار باشیم در مسیر ورزش.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
رفت پیش امام رضا
آخرین اخبار