گلوله باران زادگاه قذافي از سر گرفته شد

شبه نظاميان وابسته به وزارت دفاع ليبي شهر بني وليد زادگاه و پايگاه طرفداران معمر قذافي را گلوله باران کردند تا با گذشت يک سال از کشته شدن ديکتاتور ليبي شکاف عميق و دو دستگي در ليبي بيش از پيش نمايان شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز ؛ شبه نظاميان که عمدتا از اهالي مصراته هستند شهر 70 هزار نفري بني وليد را به مدت چند روز آماج حملات خود قرار دادند.

خبرگزاري رسمي ليبي - لانا - در اواخر وقت  اعلام کرد در اين درگيريها 14 تن کشته و بيش از 200 نفر زخمي شدند. حاکمان جديد ليبي اين کشور را در مسير برگزاري انتخابات قرار داده اند اما در اعمال حاکميت بر اين کشور مملو از اسلحه با مشکل روبرو بوده اند.

عبدالکريم غميد رهبر شبه نظاميان بني وليد در يک ارتباط تلفني اعلام کرد اين شهر از هر سو هدف گلوله باران قرار دارد. وي گفت نيروهاي بني وليد شانزده دستگاه خودرو متعلق به شبه نظاميان مصراته را توقيف کرده اند.
 
مصراته در درگيريهاي سال گذشته چندين هفته در محاصره نيروهاي قذافي بود اما بني وليد يکي از شهرهايي بود که به قذافي وفادار ماند. بني وليد پس از سقوط قذافي منزوي شد و هنوز در همان وضع به سر مي برد و شبه نظاميان حامي دولت ليبي معتقدند بني وليد کماکان از بازماندگان دولت قذافي حمايت مي کند.
برچسب ها: لیبی ، قذافی ، گلوله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار