به بهانه زادروز "ژاله علو"؛

بهار تولد چهره ماندگار دوبله و بازيگري

"ژاله علو" بازيگر و دوبلور توانمند سينماي ايران در اولين روز بهار سال با تولدش در اين روز بهاري شد.

باشگاه خبرنگاران؛ "ژاله علو" متولد اول فروردين ماه 1306 است دوبلور، بازيگر تلويزيون و سينما که به خاطر بازي و صداي خوب تبحر بسياري در دو زمينه داشته است.



او با فارغ التحصيلي از دانش سراي مقدماتي تهران و هنرستان هنرپيشگي تهران فعاليت خود را در تئاتر آغاز کرد و توانست برگزيده هشتمين همايش چهره هاي ماندگار در سال 89 شود. بازي در بيست نمايشنامه و 50 فيلم ثمره چند سال فعاليت هنري ژاله علو در عرصه هنر است.
"ژاله علو" از صداي بسيار خوبي برخوردار است و در سال 13331 به راديو رفت و به گويندگي برنامه هاي مختلف پرداخت. يک سال بعد در سال 1332 فعاليت خود را در زمينه دوبله آغاز کرد و در فيلم‌هاي زيادي به جاي هنر بازيگران معروف سينماي جهان حرف زده است. در سال 1327 به محض ورود به سينما در فيلم "توفان زندگي" بازي کرد و "سلطان" نيز آخرين فيلمي است که در سينما بازي کرده است.











"جنگ نفت کش‌ها"، "آدم برفي"، "روز واقعه"، "پري سلطان"، "مهمان مامان" از جمله فيلم‌هاي سينمايي او است و همچنين در حوه تلويزيون نيز در مجموعه هايي چون "مشق عشق"، "ساعت شني"، "روزي روزگاري" و "مختار نامه" فعاليت داشته است.
"ژاله علو" در طول اين دوره هنري خود اکثر نقش‌هاي مادراني دلسوز و فداکار را به عهده داشته است و دليل اين انتخاب هم به اقتضاي سن او بر مي‌گردد.
"علو" از نمونه هاي بازي‌هايش سريال "روزي روزگاري" و فيلم "سلطان" جزء ماندگارترين و شاهکارهاي بازيگري است که با وجود تکراري بودن سوژه يعني ايفاي نقش يک مادر همچنان به يادگار مانده است. /ص
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار