گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

احتمال حضور وکیل به جای احمدی‌نژاد در دادگاه/ گم شدن 930 ساختمان دولتی در تهران/ عدم بازگشت خانواده یکی از وزرا به کشور

احتمال حضور وکیل به جای متهم در دادگاه احمدی‌نژاد، اوج صمیمیت لاواروف با ظریف، 930 ساختمان دولتی در تهران گم شد، کلید بهشت در گردن عامل انتحاری انفجار سفارت ایران!، نخستین شهردار مسلمان آمریکا انتخاب شد، دکتر شریعتی در کنار اهرام ثلاثه، چرا خانواده فرجی دانا به کشور باز نمی گردند؟ و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

اوبامای مغلوب شده نباید برای توافق با تهران عجله کند

شاهزاده الولیدبن طلال، عضو خاندان سلطنتی آل‌سعود، در مصاحبه اخیر خود با پایگاه خبری بلومبرگ مدعی شد که واشنگتن نباید برای توافق با تهران عجله کند اما به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا مغلوب جمهوری اسلامی ایران شده است و هیچ اعتمادی به دولت اوباما وجود ندارد که بتواند کار درست را درباره ایران انجام دهد و اسرائیل، عربستان و کشورهای خاورمیانه واقعاً نگران این مسئله هستند.

به گزارش تسنیم، الولید مانند نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مدعی است که ایران در مذاکرات خود با قدرت‌های بزرگ جهان، تنها به دنبال کاهش تحریم‌ها است و متعهد به پایان دادن برنامه هسته‌ای خود نمی‌باشد و به کشورهای عضو 1+5 گفت که "به فشارها ادامه دهید. تحریم‌ها چیزی است که موجب شروع مذاکرات شده است. چرا به فشار نباید ادامه داد؟"

احتمال حضور وکیل به جای متهم در "دادگاه تاریخی احمدی‌نژاد"

بعد از ایجاد شایعه و فراخوان تجمع احتمالی مقابل دادگاه در صورت حضور احمدی‌نژاد، سایت "دولت ما" گزارش کرد محمود احمدی‌نژاد به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناگوار و ناخواسته وکیل خود را برای پاسخگویی به دادگاه خواهد فرستاد و با عدم حضور احمدی‌نژاد در دادگاه، التهاب اجتماعی نیز فروکش کرده و از بروز حوادث ناگوار و ناخواسته در زمان و مکان دادگاه پیشگیری خواهد شد.

این خبر در شرایطی منتشر شده که در روزهای اخیر حامیان رئیس دولت دهم در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند قصد دارند روز سه‌شنبه٬ پنجم آذر مقابل دادگاه حاضر شوند، حامیان احمدی‌نژاد که از این دادگاه با عنوان "دادگاه تاریخی دکتر" یاد می‌کنند از همفکران خود خواسته‌اند در این تجمع شرکت کنند اما سایت نکات پرس نیز نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده که ۹۴ درصد شرکت‌کنندگان خواستار برگزاری علنی دادگاه احمدی‌نژاد شده‌اند.

اوج صمیمیت با ظریف/لاوروف بدون کراوات آمد

دیروز لاوروف، وزیر خارجه روسیه اولین وزیر خارجه ای بود که با ظریف دیدار دوجانبه کرد.



هویت دومین عامل تروریستی حمله به سفارت ایران در لبنان مشخص شد

شبکه خبری او تی وی (otv ) لبنان در خبری با اشاره به ادامه تحقیقات پیرامون حملات تروریستی منطقه بئرالحسن از شناسایی دومین عامل انتحاری در حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت خبر داد و گفت: دومین عامل انتحاری حمله به سفارت ایران در بیروت، "عمر صبحه" از اهالی شهر "عکار" در شمال لبنان است.



به گزارش ایرنا، "فایز غصن" وزیر دفاع لبنان در مصاحبه با شبکه خبری "المنار" با ابراز تاسف از وجود عناصر القاعده درلبنان، از وجود خودروهای بمب‌گذاری شده در کشورش خبرداد.

930 ساختمان دولتی در تهران گم شد!

شوراي عالي اداري در جلسه شماره 149 خود در 5 اردیبهشت ماه سال 90 مصوبه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن به منظور بهره‌برداري مطلوب از ساختمان‌هاي اداري و بهره‌برداري و نگهداري ساختمان‌هاي دولتي، "كارگروه ساماندهي فضاها و ساختمان‌هاي اداري به ریاست معاون اجرايي رييس‌جمهور" تشکیل می‌شود.

به گزارش تابناک، حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق در نامه‌ای به تعدادی از اعضای کابینه دهم به انتقاد از همکاری دستگاه‌های دولتی با این کارگروه پرداخته و خبر داده است که بر اساس گزارش ارائه شده توسط دبیرخانه مذکور، بر طبق اظهارات دستگاه‌ها تنها اطلاعات مربوط به 199 ملک در تهران ارائه شده است در حالی که بازدیدها از وجود حدود 1130 ساختمان دولتی در پایتخت خبر می‌دهد. این نامه همچنین از عدم ارائه اطلاعات کافی توسط مدیران دولتی گلایه کرده است.



غیر از نکته جالبی که درباره گم شدن اداری ساختمان‌های دولتی در تهران در این سند به چشم می‌خورد، این موضوع که فقط در پایتخت بیش از 1130 ساختمان دولتی وجود دارد نکته قابل تاملی است و این مسئله جدا از ده‌ها دفتر و ساختمانی است که قانونا در تملک دولت نیست اما در اختیار قوه مجریه است.

کلید بهشت در گردن عامل انتحاری انفجار سفارت ایران!

هویت یکی از دو مهاجم انتحاری به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت مشخص شده و حتی با مشاهده فیس‌بوکش دیده شده که وی عکسی با کلید در گردن خود منتشر کرده و بشارت رفتن به بهشت داده است!

این گزارش افزوده است که از خانواده این شخص خواسته شده در انجام آزمایش دی ان ای همکاری کنند تا از هویت او اطمینان حاصل کرده و بقایای جسدش را تحویل بگیرند و سایت روزنامه لبنانی النهار هم نوشته است که پس از انتشار تصاویر ثبت شده در دوربین‌های مدار بسته از دو مهاجم انتحاری توسط ارتش، فردی به نام عدنان ابوظهر که می‌گفت پدر یکی از این دو مهاجم است و تصویر فرزند خود "معین" را شناسایی کرده، خود را به وزارت دفاع معرفی کرده است.



به گزارش آینده‌آنلاین ، پدر این مهاجم انتحاری گفته است که فرزندش با گروه "شیخ احمدالاسیر" روحانی اسلامگرای تندرویی که به همراه هوادارانش حدود سه ماه پیش با نیروهای ارتش لبنان در منطقه صیدا درگیر شد، همراه بود و ابوظهر در صفحه فیس‌بوکش خود را "سابق به سوی خدا" نامیده و در آخرین پستی خود نوشته است "شما را به خدا می‌سپارم" که می‌تواند نشانه‌ای از عزم او برای انجام حمله انتحاری باشد. این مهاجم انتحاری تصویری از خود در صفحه فیس‌بوکش منتشر کرده که یک کلید به گردن خود آویخته است. این کلید  که نشان از "کلید بهشت" دارد، به نوشته رسانه‌های محلی لبنان و همچنین روزنامه الحیات، معمولا مهاجمان انتحاری به گردن خود می‌آویزند.

دکتر شریعتی در کنار اهرام ثلاثه

نواندیش نوشت، در مرداد ۱۳۵۰ دکتر شریعتی از طرف حسينيه ارشاد با يك نفر راهنما براى تحقيقات تاريخى اسلامى به آفريقا رفته است و در كنار اهرام ثلاثه مصر عکس گرفته است.



وزیر دفاع اسراییل: ایران به دنبال نابودی تمدن غرب است

موشه یعالون وزیر دفاع اسراییل، مدعی شد که ایران به دنبال ترویج و گسترش تروریسم در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی است و  آن‌ها می‌خواهند تمدن غربی را به شکست بکشانند و به این منظور حاضرند حتی خود را فدا کنند و به قدرت‌های جهانی نسبت به توافق هسته‌ای با ایران هشدار داد.

به گزارش عصرایران، به نقل از روزنامه "جروزالم پست" یعالون روز جمعه پس از دیدار با چاگ هگل وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با اشاره به اینکه توافق روی میز و مورد بحث در ژنو سوییس با ایران یک توافق بد است، خواستار توقف کامل فعالیت‌های هسته‌ای ایران شد و افزود که ما از  تحولات مربوط به مذاکره با ایران در ژنو بسیار نگران هستیم چرا که معتقدیم توافقی که بر سر آن با ایران بحث می‌شود بسیار بد است و حتی اگر توافق نامه‌ای امضا شود، هنوز خیلی راه است تا حکومت ایران را بین داشتن بمب و بقای حکومت مجبور به انتخاب کند.

چرا خانواده فرجی دانا به کشور باز نمی گردند؟

رضا فرجی‌دانا مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۶۵ در رشته مهندسی برق از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس برای ادامه تحصیل در دانشگاه واترلو عازم کشور کانادا شد. به این ‌ترتیب او تحصیلات خود را در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد (۱۳۶۸) و دکترا (۱۳۷۲) در رشته مهندسی برق به انجام رسانده است.

به گزارش جهان، شنیده‌ها حاکی از آن است که تعدادی از اعضاء خانواده فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خارج از کشور به سر می‌برند و تلاش‌های فرجی دانا برای بازگرداندن آن‌ها به ایران موفقیت‌آمیز نبوده است و این در حالی است که اگر این خانواده به صورت مقیم در خارج از کشور باشند، علت اصلی آن باید بررسی شود و چرایی اقامت دائم خانواده یک وزیر در خارج از کشور مشخص شود. اما اگر اقامت خانواده فرجی دانا به صورت موقت است بازهم این سوال پیش می‌آید که چرا خانواده یک وزیر باید اقامت در خارج از کشور را به اقامت در داخل کشور ترجیح بدهند؟

صراط/ تلاش برای غلبه بر قدرت



یکی دیگر از اعضای حلقه انحرافی ممنوع‌الخروج شد
 
رئيس پیشین سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري که به تازگی قصد خروج از كشور را داشته متوجه شد که ممنوع‌الخروج شده است.
به گزارش جهان، جلوگیری از خروج رئيس پیشین سازمان ميراث فرهنگي و گردشگری و یکی از فعالان حلقه انحرافی دولت دهم، به دلیل وجود موارد اتهامی تازه‌ای است که در دستگاه قضایی علیه وی مطرح شده است و به احتمال زیاد در آینده نزدیک بازداشت خواهد شد، وی پیش از این به دلیل اتهاماتي در حوزه مسائل مالی و موضوعات دیگر، بازداشت شده بود كه با واسطه‌هايي مورد عفو قرار گرفت.

از سویی اکنون روشن شده‌ است كه وي در آن مقطع با بازپرس خود تباني كرده است. اعلام نظر بازپرس در خصوص اينكه اتهامات وارده متوجه وي نيست، احمدي‌نژاد را بر آن داشته بود تا با مراجعه به رئيس قوه قضائيه وقت و استناد به نظر بازپرس اینگونه القا نماید که براي فشار بر دولت، ملک‌زاده را متهم كرده‌اند.

هشدار درباره سفر به ايران!

دولت آمریکا به شهروندان ایرانی ـ آمریکایی که تابعیت دوگانه دارند، هشدار داده است در صورت سفر به ایران برای خروج از این کشور با مشکلات زیادی از جمله دستگیری یا آزار روبه‌رو خواهند شد.  

به گزارش تسنیم، براساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا از شهروندان این کشور خواسته است به دقت تحولات داخلی ایران را از طریق رسانه‌های خبری دنبال کنند و از انجام سفرهای غیرضروری به ایران خودداری کنند. هشدار وزارت خارجه آمریکا درباره سفر به ایران در شرایطی است که واشنگتن پیش از این 24 مه ‌2013 میلادی نیز به اتباع خود نسبت به سفر به ایران هشدار داده بود.

نخستین شهردار مسلمان آمریکا انتخاب شد

انتخاب اولین شهردار مسلمان در "ویندسور جنوبی" در ایالت کانکتیکات آمریکا نقطه عطفی برای جامعه اسلامی این ایالت به شمار می‌آید، انتخاب دکتر انوار به عنوان اولین شهردار مسلمان در ایالت کانکتیکات اگرچه یک انتخاب تاریخی بود اما مورد بی‌توجهی بیشتر رسانه‌های آمریکایی قرار گرفت، البته رهبران جامعه اسلامی، این پوشش ضعیف را نشانه پذیرش بیشتر مسلمانان در امور سیاسی آمریکا دانستند.



به گزارش شبستان، انوار که اهل پاکستان و تحصیل‌کرده دانشگاه "ییل" آمریکا است در این‌باره می‌گوید: جامعه اسلامی جامعه‌ای بسیار قابل قبول از نظر بسیاری از شهروندان کانکتیکات بوده است. انوار یکی از شرکت‌کنندگان در گروه پزشکان محلی است که از سال 2010 با وقوع زلزله هائیتی تا‌کنون هر سال برای درمان قربانیان این حادثه و کمک به بازسازی هائیتی به این کشور سفر کرده است.

بر اساس آمار غیر رسمی، حدود شش تا هشت میلیون مسلمان در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند.
 
حمید رسایی در فلسطین

صراط نوشت، حمید رسایی در مراسم اکران فیلم "سر به مهر" در سینما فلسطین حاضر شد.



اعدام؛ حکم افشاگر محل اختفای بن‌لادن


پاکستان، روز جمعه، پزشکی را که در دستگیری "اسامه بن لادن" سرکرده القاعده به آمریکا کمک کرده بود، به اعدام محکوم کرد؛ به گزارش اسکای نیوز، "شکیل افریدی" پزشک پاکستانی که مقامات آمریکایی از وی به عنوان یک قهرمان یاد می‌کنند، در پی کشته شدن بن لادن توسط سربازان آمریکایی در ماه می 2011، بازداشت شد. قتل این سرکرده القاعده به بحران دیپلماتیکی بین دو کشور منجر شد.

آفتاب نوشت، پاکستان افریدی را به جرم ارتباط با گروه مسلح "لشکر طیبه" به 33 سال زندان محکوم کرد اما وی این اتهام را رد کرد. اسلام‌آباد این حکم را ماه آگوست لغو و  محاکمه مجدد وی را اعلام کرد. محکومیت شکیل افریدی به مرگ که به مرگ یکی از بیمارانش در هشت سال مربوط می‌شود، روابط بین اسلام‌آباد و واشنگتن را بسیار خدشه‌دار خواهد کرد.



یک مقام آگاه به شرط افشا نشدن نامش گفت: یک زن این پزشک را به قتل پسرش متهم کرده و گفته است افریدی بدون آنکه جراح باشد پسر او را در بیمارستانی در منطقه خیبر عمل کرده است و همین امر سبب مرگ فرزندش شده است و به رغم اینکه نام خانوادگی هر دو نفر (مقتول و پزشک) یکی است، اما افریدی از نزدیکان پزشک نبود.
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، الولید بن طلال ، عربستان سعودی ، باراک اوباما ، آل سعود ، بلومبرگ ، واشنگتن ، آمریکا ، ایران ، اسرائیل ، نتانیاهو ، تل آویو ، بمب هسته ای ، راکتور دیمونا ، پلوتونیوم ، تسنیم ، ایسنا ، فارس ، نخست وزیر ، رئیس جمهور ، خاورمیانه ، دادگاه ، تاریخی دکتر ، احمدی نژاد ، ظریف ، لاوروف ، وزیر خارجه ، ژنو ، عمر صبحه ، او تی وی ، تروریستی ، لبنان ، عکار ، المنار ، سفارت ایران ، وزیر علوم ، علی مطهری ، نماینده مجلس ، استیضاح ، حمید بقایی ، معاون اجرایی ، شورای عالی ، اداری ، عامل انتحاری ، کلید بهشت ، اسلام گرای ، تند رو ، عدنان ابوظهر ، معین ابوظهر ، احمد الاسیر ، علی شریعتی ، آفریقا ، اهرام ثلاثه ، موشه یعالون ، وزیر دفاع ، آسیای مرکزی ، جروز الم پست ، چاگ هگل ، سوئیس ، فرجی دانا ، رجعت ، میراث فرهنگی ، ممنوع الخروج ، قوه قضاییه ، تبانی ، ملک زاده ، شهروندان ایرانی ، شهردار مسلمان ، ویندسور جنوبی ، ایالت کانکتیکات ، زلزله هائیتی ، دکتر انوار ، حمید رسایی ، سر به مهر ، شکیل افریدی ، اسامه بن لادن ، سرکرده القاعده ، گروه مسلح ، لشکر طیبه ، پاکستان ، اعدام ، اسلام آباد ، فیس بوک ، آسیاب دشمن ، عصر ایران ، آینده آنلاین ، مهر ، نیمروز ، ایلنا ، تابناک ، نو اندیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۳۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۲
با سلام و احترام ممنون از اطلاع رسانی شما .یا علی مدد
آخرین اخبار