گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

بله گرفتن از عروس خانم وسط "رزمایش بیت‌المقدس" در تهران/ ناطق جایگزین چه کسی در دانشگاه آزاد شد/ دعوت از "بن‌لادن روسیه" برای جنگ در اوکراین

بله گرفتن از عروس خانم وسط رزمایش بیت‌المقدس در تهران، کوچکترین مسجد مردانه تهران، هزینه زندگی یک خانوار چهار نفره چقدر است، دعوت از بن لادن روسیه برای جنگ در اوکراین، ناطق جایگزین چه کسی در دانشگاه آزاد شد، ایرانِ قدرتمند تهدید من را جدی گرفته است و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري روز دوشنبه 12 اسفند است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.


نظامیان آمریکایی برای اعزام به افغانستان کجا آموزش می‌بینند؟

"فورت ایروین" نام پایگاه ارتش آمریکا واقع در صحرای "موهاوی" که با یک ساعت رانندگی در شمال شرقی بارستو کالیفرنیا، می‌توانید مرکز آموزش ملی (ان تی سی) را پیدا کنید. جایی که در آن تمام سرویس‌های نظامیان آمریکایی قبل از اعزام به خارج به مدت 21 روز آموزش می‌بینند. منطقه‌ای پهناور با گرمای بسیار زیاد در تابستان، این پایگاه تورهای رایگانی 2 بار در ماه برای عموم ارائه می‌دهد.



به گزارش فارس، پایگاه فورت اروین به شکلی طبیعی ساخته شده و انفجارهای واقعی در آن به نمایش گذاشته می‌شود و خطر کشته و زخمی شدن برای بازدیدکنندگان همیشه وجود دارد. این در حالی است که در پایگاه فورت اروین 15 شهر مصنوعی ساخته شده است. مساحت این پایگاه 1000 مایل مربع است و در این پایگاه امکانات هوا-فضا و تکنیک‌های کنترل از راه دور بوسیله "جی پی اس" نیز در اختیار سربازان قرار می‌گیرد.



همچنین در پایگاه فروت‌اروین شبکه گسترده‌ای از تونل‌ها و غارها وجود دارد که برای تمرین به دام انداختن شورشیان استفاده می‌شود زیرا به نظر نظامیان آمریکایی شورشیان افغان از این روش به صورت گسترده استفاده می‌کنند. حدود 2200 نفر پرسنل تدارکاتی در فورت اروین مشغول به کار هستند که وظیفه آن‌ها تجهیز نیروهایی است که برای آموزش به آنجا می‌روند.



همچنین پایگاه فورت اروین 350 شهروند غیرنظامی را استخدام کرده که وظیفه آن‌ها بازی کردن نقش در این شهرهای شبیه‌سازی شده است این در حالی است که بیشتر این افراد دارای تابعیتی از کشورهای خاورمیانه هستند. به گفته فرمانده این پایگاه در آینده تلاش بر این است که از نیروهای افغان نیز برای استخدام در این شهر استفاده شود تا فرهنگ و نحوه زندگی آن‌ها به صورت عملی به نمایش درآید.



کوچکترین مسجد مردانه تهران


عصر ایران نوشت: در خیابان لاله‌زار تهران مسجدی 4در5 متری وجود دارد که اهالی آن را به "مسجد کوچیکه" می‌شناسند و فقط مردانه است.





تاثیر بحران اوکراین بر موضع روسیه نسبت به برنامه هسته‌ای ایران


روزنامه سعودی عکاظ، امروز در تحلیلی به وضعیت اوکراین و پیامدهای بین‌المللی این بحران میان "روسیه" و کشورهای غربی پرداخته و نوشت: پس از تصمیم "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه درباره اعزام نیروهای نظامی به جزیره "کریمه"، به نظر می‌رسد دامنه‌های بحران در اوکراین از مرزهای این کشور و منطقه فراتر رود و حتی دامن موضوع هسته‌ای ایران و تحولات سوریه را نیز بگیرد.

به گزارش مهر، در ادامه این تحلیل با اشاره به تقابل "واشنگتن" و "مسکو" در موضوع اوکراین، آمده است: اگر آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا موضعی در مخالفت با دخالت روسیه در اوکراین اتخاذ کنند، مسکو موضعش را در تعامل با موضوع هسته‌ای ایران و تحولات سوریه تغییر داده و محکم تر از گذشته شود.

این روزنامه سعودی با تاکید بر لزوم تحرک کشورهای عربی و بین‌المللی در زمینه مهار بحران اوکراین خاطرنشان کرده است: پس از شکست مذاکرات ژنو 2 و عدم تغییر  موضع سوریه، این احتمال وجود دارد که روسیه حمایت‌ها از نظام سوریه را تشدید کند و این مسئله به پیچیده‌تر شدن شرایط میدانی در سوریه منجر خواهد شد.

هزینه زندگی یک خانوار چهار نفره چقدر است؟

کمیته دستمزد کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران پس از تشکیل چهار جلسه و انجام تحقیقات گسترده در سطح استان با بررسی وضعیت معیشت خانوارهای کارگری، جمع‌بندی و اخذ میانگین از هزینه‌ خانواده‌های کارگری تمام نقاط استان، رقم حداقل سبد معیشت یک خانوار چهار نفره را 17.603.000 ریال اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در بررسی جدول هزینه‌ یک خانوار چهار نفره کارگری، هزینه‌ خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بر اساس 18 قلم کالای اساسی و قیمت میادین میوه و تره‌بار و مراجع رسمی تهیه شده است، همچنین هزینه مسکن که سهم 18 درصدی را پس از خوراکی‌ها در سبد هزینه خانوار به خود اختصاص داده با در نظر گرفتن میانگین هزینه‌های مسکن در تمام نقاط استان و بر فرض اینکه 50 درصد از کارگران صاحب خانه و 50 درصد دیگر مستاجر باشند، محاسبه شده است.

عدم درج هزینه‌های مربوط به دخانیات، اثاثیه منزل، امور فرهنگی و تفریح، هتل و رستوران به منزله‌ نفی این‌گونه هزینه‌ها برای کارگران شریف کشور نیست و برابر بررسی کمیته مزد، هزینه‌های مذکور عمدتا از محل کاهش هزینه‌های خوراکی‌ها صورت می‌گیرد که خود نشانگر ضرورت توجه به این مساله است.
بر اساس مندرجات جدول، خوراکی‌ها با 47 درصد و ارتباطات با 3 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین سهم را در سبد هزینه یک خانوار چهارنفره کارگری داشته است.

سبد هزینه یک خانوار 4 نفره کارگری در استان تهران در سال 92 به شرح جدول زیر است:

شرح

ضریب اهمیت

بهمن 92

توضیحات

سهم خوراکی

47درصد

8.288.840

قیمت‌ها براساس نرخ میادین شهرداری

سهم دخانیات

-

-

-

سهم مسکن

18 درصد

3.157.330

با احتساب 50 درصد مستاجر و 50 درصد صاحب‌خانه

سهم پوشاک

%5

874.000

-

سهم اثاثیه منزل

-

-

-

سهم بهداشت و درمان

%7

1.200.000

-

سهم حمل‌ونقل

9 درصد

1.600.000

با استفاده از وسایل حمل‌ و نقل عمومی

سهم ارتباطات

%3

481.148

-

سهم امور فرهنگی و تفریح

-

-

-

سهم تحصیل و آموزش

%6

1.090.000

فقط هزینه‌های فرزندان

سهم رستوران و هتل

-

-

-

سهم کالاها و خدمات متفرقه

%5

938.682

-

سهم کل سبد خانوار چهار نفره در یک ماه

100درصد

17.603.000

-


راه‌های عجیب حمل بار در چین








کجایند ساپورت‌پوشان اروند!
 

یکی از کاربران شبکه اجتماعی "افسران" در مطلبی که در این شبکه اجتماعی منتشر شده است با رویکردی انتقادی نسبت به پوشش برخی زنان در کشور، با انتشار تصویری از رزمندگان جنگ ایران و عراق که در حال پوشیدن لباس غواصی هستند، یاد و خاطره آنان را گرامی داشته است.

به گزارش پیام نو، این کاربر شبکه اجتماعی "افسران" با انتشار این عکس نوشت: رفقایی که سن و سالشان زمان "ساپورت پوشیدنشان"، آن زمانی که هم سن و سال من و تو بودند. جوان بودند و زیبا…غواصی می‌پوشیدند البته فرقش این است که آن زمان قیمتش گران بود… اصلا گیر نمی‌آمد، می‌گفتند اگر خواستید تیر بخورید سرتان را جلو بگیرید نکند لباس پاره شود‌ها! جنازه‌های رشید و بیجانشان را از داخل لباس در می‌آوردند و جوان دیگری را ساپورت‌پوش می‌کردند ...




باراک اوباما نوجوان در کنار مادرش

باراک حسین اوباما در نوجوانی



داماد بن لادن در نیویورک محاکمه می‌شود

سلیمان ابوغیث داماد اسامه بن لادن، رهبر مقتول القاعده فردا در میان تدابیر شدید امنیتی در دادگاهی در منهتن نیویورک محاکمه خواهد شد. اتهام وی تحریک به قتل شهروندان آمریکا و توطئه تروریستی علیه مردم این کشور است. وی که زمانی سخنگوی القاعده بود، بلندپایه ترین عضو القاعده است که تاکنون در آمریکا به پای میز محاکمه آورده می‌شود.

به گزارش ایرنا، ماه گذشته نیروهای امنیتی آمریکا (سیا) وی را که پیشتر در خارج از آمریکا در اردن دستگیر شده بود، به دادگاهی در منهتن نیویورک آوردند تا در آنجا تفهیم اتهام شود. برخی منابع از همکاری دولت ترکیه برای دستگیری این عنصر القاعده خبر می‌دهند.

حقوق ماهانه روسای جمهور آمریکای لاتین

در حالی که دو اقتصاد مهم آمریکای لاتین (برزیل و ونزوئلا) درگیر تنش‌های اجتماعی و اعتراضات مردمی به سیاست‌های اقتصادی دولت‌هاست و توده مردم، دولت‌ها را به فساد متهم می‌کنند، یک ماهنامه شیلیایی، اقدام به انتشار گزارشی کرده که در آن، حقوق روسای جمهور مهم‌ترین کشورهای آمریکای لاتین ذکر شده است.

به گزارش خبرآنلاین، مجله ال سیو دادانو چاپ سانتیاگو در این گزارش آورده است: "پنانیه تو" رئیس‌جمهور مکزیک با 20 هزار دلار در صدر قرار دارد. "سباستین پینه" را رئیس‌جمهور شیلی با 15 هزار دلار در رتبه دوم است.

جالب است بدانید که در این گزارش حقوق "ژوزه ماژیکا" رئیس‌جمهور اروگوئه12500  دلار است اما 90 درصد آن را می‌بخشد. می‌پرسید به چه کسی؟ او 1250 دلار را برای هزینه‌های زندگی‌اش برمی‌دارد و بقیه را به نهادها و سازمان‌های خیرخواهانه و بشردوستانه اهدا می‌کند.





بله گرفتن از عروس خانم وسط رزمایش بیت المقدس

همزمان با برگزاری رزمایش الی بیت المقدس در استان تهران یک زوج بسیجی با حضور در سنگرهای رزمایش به عقد یکدیگر درآمدند. این مراسم با حضور فرمانده ناحیه شهریار و مسئولین سپاه دررزمایش "الی البیت المقدس" بسیج برگزار شد.



دعوت از بن لادن روسیه برای جنگ در اوکراین

سرکرده گروه افراطی "پراوی سکتور" اوکراین که عناصر آن در جریان آشوب‌های اخیر این کشور پلیس‌ها و نیروهای امنیتی اوکراینی را در خیابانهای "کی‌یف" هدف قرار داده‌اند؛ از "داکو عمروف" دعوت کرد برای جنگ با روسیه به اوکراین بیاید. عمروف که با نام "بن لادن روسیه" شناخته می‌شود سرکرده گروهی افراطی است که بارها مسئولیت حملات تروریستی ضد شهروندان در مناطق مختلف روسیه را برعهده گرفته است.
 


به گزارش جام به نقل از العالم، رسانه‌های روسیه تأکید کردند، دعوت از عمروف از سوی "دیمتری یاروش" سرکرده ناسیونالیست گروه افراطی "پراوی سکتور" اوکراین صورت گرفته است. صدای روسیه به نقل از "یونس-بیک یفکوروف" رئیس جمهور "اینگوشتیا" از جمهوری‌های خودمختار روسیه، گزارش داد: «دیمتری یاروش با این درخواست از داکو عمروف، سرکرده عناصر مسلح در شمال قفقاز، ثابت کرد که عناصر مسلح شمال قفقاز در میدان استقلال "کی‌یف" (پایتخت اوکراین) حضور دارند.»
 
وی افزود: "این درخواست گروه افراطی اوکراین، این گروه را با سازمانهای بین المللی تروریستی در یک ردیف قرار می‌دهد."رئیس جمهوری اینگوشتیا خاطرنشان کرد که بسیار علاقه‌مند است که از واکنش غرب به این درخواست مطلع شود، چرا که غرب از قدرت حاکم جدید در اوکراین حمایت می‌کند.  یاروش که معاون رئیس شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین است، سرکردگی گروه شبه نظامی و افراطی "پراوی سکتور" یا "رایت سکتور" را نیز به عهده دارد. وی پیشتر یکی از سران گروه ناسیونالیست افراطی "ترایدنت" بود که به گروه "پراوی سکتور" تبدیل شد.
 
ناطق جایگزین چه کسی در دانشگاه آزاد شد؟

"یاسر هاشمی‌ر فسنجانی" مسئول دفتر رئیس هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که حجت‌الاسلام ناطق‌نوری جایگزین چه کسی در هیئت موسس دانشگاه آزاد شده است؟ گفت: آقای ناطق‌نوری به جای مرحوم "حسن حبیبی" برای عضویت در هیئت موسس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده‌ است.

وی افزود: نامه معرفی وی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

حجت‌الاسلام طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد نیز در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: هیئت موسس دانشگاه آزاد به اتفاق آرا حجت‌الاسلام ناطق‌نوری را به عنوان عضو هیئت موسس به جای مرحوم حسن حبیبی به شوارای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کرده‌اند.

تظاهرات یهودیان ارتدوکس در شهر قدس در اعتراض به خدمت سربازی



عصر ایران
منتشر کرد، تظاهرات اوکراینی‌های ساکن واشنگن در مقابل سفارت روسیه در اعتراض به اشغال نظامی شبه جزیره کریمه از سوی ارتش روسیه



برخی معترضان اوکراینی مخالف دولت یانوکویچ از روز گذشته و پس از 3 ماه ناآرامی شروع به پاک کردن شهر کی یف کرده‌اند



عیادت مقامات حزب کمونیست چین از زخمی‌های حادثه اخیر حمله قمه‌کشان به مسافران ایستگاه قطار در چین که به جدایی‌طلبان استان "سین کیانگ" نسبت داده شد



طرح جدید اسرائیل برای گسترش یهودی‌سازی در قدس اشغالی

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الدستور، نهاد اسلامی و مسیحی یاری به قدس و مقدسات درباره نقشه جدید شهرداری رژیم اسرائیل در شهر اشغالی قدس برای کاستن از صدای اذان در مساجد این شهر مقدس به بهانه کاهش دادن "سر و صدا" و "آلودگی صوتی" هشدار داد و گفت: شهر قدس هر روز شاهد تحول خطرناکی در نقض حرمت مساجد و تقدس آنها است و این نقشه جدید چیزی جز تکمیل کردن هدف بزرگتر اشغالگران در یهودی سازی شهر قدس و از بین بردن نشانه‌ها و آثار اسلامی و عربی آن و اعطای ماهیت یهودی به این شهر نیست.

این اقدامات همزمان با یورش صهیونیست‌های تندرو به سرکردگی یک خاخام به نام "یهودا گلیک" به مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس با حمایت نیروهای ویژه پلیس رژیم اسرائیل صورت می‌گیرد. این صهیونیست‌های تندرو روز گذشته بازدید مشکوکی از صحن‌ها و تاسیسات مسجدالاقصی داشتند و پیش‌بینی می‌شود که یورش‌های شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در قالب چندین گروه به طور پی درپی صورت گیرد.

هر 2 ثانیه یک کودک در جهان یتیم می‌شود

هفته بزرگداشت "کودکان بی‌سرپرست" فرصت مناسبی است تا جامعه جهانی از مشکلات، نیازها و تهدیدهای پیشروی این کودکان مطلع شود. آخرین آمار یونیسف نشان می‌دهد که در هر 2 ثانیه یک کودک در جهان پدر یا مادر خود را از دست می‌دهد و به این ترتیب روزانه 5760 کودک در جهان یتیم می‌شوند.
 
به گزارش مهر،‌ هفته جهانی کودکان بی‌سرپرست از سوم تا نهم مارس هر سال با هدف افزایش اطلاع‌رسانی درباره شرایط زندگی این کودکان و جمع‌آوری کمکهای مالی برای حفاظت از آنان برگزار می‌شود. براساس اعلام یونیسف، پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2015 میلادی جمعیت کودکان یتیم در جهان به 400 میلیون نفر برسد. این گزارش حاکیست که ایدز به تنهایی عامل یتیم شدن 15 میلیون کودک در دنیا است که بیشتر آنها در کشورهای آفریقای سیاه زندگی می‌کنند.
 
همچنین براساس این آمار، افزایش شمار کودکان بی‌سرپرست، توجه جامعه جهانی را برای کاهش این بحران فزاینده می‌طلبد.
هدف از برگزاری این هفته برجسته کردن مشکلات کودکان بی‌سرپرست در سراسر جهان است که از سوی والدین خود سر راه گذاشته شده یا بر اثر حوادثی نظیر تصادف، بیماری، فقر یا بلایای طبیعی یتیم می‌شوند.

اوباما: ایرانِ قدرتمند، تهدید من را جدی گرفته است

"باراک اوباما" در مصاحبه با بلومبرگ (bloomberg) و "جفری گلدبرگ" انجام شده، ایران را "کشوری قدرتمند با رفتاری راهبردی" خوانده اما در عین حال مدعی می‌شود: ایرانی‌ها تهدید "همه گزینه‌ها روی میز است" را بسیار جدی گرفته‌اند. رفتارهای طرف ایرانی، بدون فکر نیست و آن‌ها متوجه منافعشان هستند.

رئیس جمهور آمریکا درخصوص تحریم‌ها نیز گفت: هنوز 95 درصد تحریم‌های ایران برجای خود باقی هستند و ما در همزمان با مذاکره برای رسیدن به راه‌حل جامع این تحریم‌ها را اجرا می‌کنیم  و در بخش دیگری از این مصاحبه به مذاکرات سازش پرداخته و از نتانیاهو می‌خواهد، ناسازگاری دراین رابطه را کنار بگذارد و اگر حالا نه، پس کی؟ و اگر این کار توسط شما انجام نشود، چه کسی آن را انجام خواهد داد؟

به گزارش جام، به عقیده رئیس جمهور آمریکا "اگر نتانیاهو از پذیرش چارچوب ارائه شده توسط آمریکا برای مذاکرات صلح با فلسطین امتناع ورزد، آینده تاریکی در انتظار اسرائیل خواهد بود و اگر نتانیاهو، اعتقادی به مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها ندارد پس باید رویکرد جایگزینی ارائه دهد.




اوباما افزود: "جان کری"، به مدت چندین دهه از حامیان سرسخت اسرائیل بوده است، وی فقط چیزی را می‌گوید که ناظرین در داخل و خارج از اسرائیل به آن اذعان دارند، اینکه با گذشت هر سال، پنجره برای معاهده صلحی که هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها آن را پذیرا باشند در حال بسته شدن است، چراکه تغییراتی در ترکیب جمعیتی و در شهرک‌سازی‌ها، پدید آمده و عباس نیز پیرتر می‌شود. به باور من هیچ کس تردیدی ندارد که علی‌رغم هر نوع اختلاف نظر با عباس، وی ثابت کرده فردی است که به عدم خشونت و تلاش‌های دیپلماتیک برای حل این مسأله متعهد است. نمی‌دانیم که جانشین عباس چگونه فردی خواهد بود.

شرایط یک مدرسه در جمهوری اسلامی از دید امام (ره)
   
جهان نوشت: مدرسه‌های علمی و دینی و تمام مدارسی که در آن تحصیل می‌شود، چه تحصیلات علوم دینی باشد یا تحصیلات دیگر، در رأس برنامه‌هایشان در این جمهوری اسلامی باید این معنا باشد که مهذَّب باشند، قبل از اینکه عالِم هستند... باید توجه کنند که معلمانی که در مدارس هستند و کسانی که در این مدارس تبلیغ می‌کنند یا صحبت می‌کنند، اشخاصی باشند که صد در صد اسلامی و معتقد به احکام اسلام و عقاید اسلامی باشند، چه کسانی که پیش آنها تربیت می‌شود تربیتهای اسلامی با تهذیب‌های اسلامی باشد.



طلبه‌های دو قلو

تصویری جالب از دو برادر دو قلو كه هر دو در كسوت روحانیت هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حیرت زده
۲۲:۲۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
حیرت زده ام از این همه نظر در مورد یه کراوات.اقایون محترم ب این چیزا نیست مهم عقیده خود شخصه .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۱۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
مبارکشون باشه ایشاالله خوشبخت بشن ولی بسیجی با کروات جالبه
-
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
بسیجی بودن به قلب انسان است نه به ظاهر
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۰:۴۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
زدن کراوات چون از مصادیق لباس اجنبی است حرام است، بسیجی اگر واقعا بسیجی است باید احکام را رعایت کند کاری به ظاهر و باطن ندارد
-
مهدی
۱۳:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
اینهمه نظر مخالف فقط در مورد کروات بسیجی!!
خوب اخلاقش حتما بسیجی بوده به کروات نیست که
اعتقاد باید بسیجی باشه کسی که وسط رزمایش خطبه عقدشو خونده حتما دلش با شهداست
Iran (Islamic Republic of)
سينا
۱۲:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
كروات - بسيجي - حداقل قبلش هماهنگ كنيد - در رزمايش با كروات همه چي زير سواله كه !!!!
انشاا... خوشبخت بشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
کروات!!!
اشکال نداره که وسط رزمایش عروسی بگیرن ولی اسم بسیجی رو از روش بردارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
وا مصیبتا کراوات؟کراوات؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
پیوندتان مبارک
Iran (Islamic Republic of)
omid
۱۰:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
باسلام ، اجازه بدهیم طیف های مختلف جوانان که بسیجی بودن برایشان یک ارزش محسوب می شود بتوانند در اقیانوس بی کران بسج وارد ودر جهت مسیر طیبه آن شنا نمایند. فی امان الله/
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۰۹:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
اخه این چجور بسیجی هست که کنارفرمانده و حاج اقا باکروات حاضر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
بسيجي با كراوات!
درست ميبينم!
-
مهدی
۰۹:۲۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
بله گرفتن جالب نبود در رزمایش
-
sajed
۰۸:۲۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
سلام
بله گرفتن در رزمایش از عروس خانم
ازدواج سنته حسنه ای است
انشالله مبارک باشه
ولی آقای داماد که انشالله بسیجی هم هستند با کراوات !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۰۸:۱۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
بسیجی وکراوات؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
برادر بسیجی در رزمایش الی بیت المقدس با کراوات؟!!!
-
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
راس میگه
دمت گرم تیز بین!!!
بسیجی و کراوات؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
داماد بسیجی و کراوات زده اونم وسط رزمایش بسیج...یعنی چی اونوقت؟؟؟ جوک ساله؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۸:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
بله گرفتن آقا داماده وسط رزمایش خوب بود ولی هرچی فک میکنم رابطه اون کراواتشو با قضیه نمیفهمم!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۸:۵۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
اون بسیجی چرا کروات زده؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۱۸:۴۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
بسیجی کراوات؟
آخرین اخبار