گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

توصیه سیدحسن نصرالله به ایران در مورد بحرین/انتشار کلیپ "نوسفر" برای حسن روحانی/روئیت شئ‌ نورانی برفراز پتروشیمی عسلویه!

واکنش اوباما به یک معترض، روحانی در افتتاح بزرگراه صدر شرکت نمی‌کند،واكنش‌ها به عكس كري و اشتون در ژنو!، گوشه‌هایی از جعلیات هولوکاست و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

واکنش اوباما به یک معترض

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز گذشته هنگام سخنرانی خود در یکی از مراکز چینی‌ها در شهر سانفراسیسکو با اعتراض جمع گسترده‌ای از جوانان مهاجر آسیایی مواجه شد، سخنرانی اوباما درباره لایحه جنجال‌برانگیز اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکا بود و معترضان سخنرانی او را در اعتراض به ادامه روند اخراج مهاجران غیر قانونی از آمریکا در دوره ریاست جمهوری او با شعار " اخراج را متوقف کنید" قطع کردند.

به گزارش عصرایران، در این تصویر " جو هانگ" جوان 24 ساله اهل کره جنوبی که پشت تریبون سخنرانی اوباما ایستاده است، هنگام سخنرانی او همصدا با جمع دیگری از جوانان مهاجر آسیایی در حال شعار دادن علیه قوانین مهاجرتی آمریکا هستند به نحوی که اوباما هنگام سخنرانی لحظاتی برای دیدن چهره فرد معترض سخنرانی خود را قطع کرد تا چهره معترض پشت سر خود را ببیند.

سردبیر گاردین: توافق ژنو خاورمیانه را تغییر می‌دهد

سردبیر روزنامه گاردین چاپ لندن در سر مقاله خود نوشت: چنانچه توافقنامه ژنو به سرانجام برسد، می‌تواند خاورمیانه را از نو شکل دهد و در ادامه سرمقاله نوشت: آن‌چه در نخستین ساعات بامداد یکشنبه در ژنو رخ داد، بزرگترین دستاورد دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما و برجسته‌ترین توافق میان ایران و آمریکا طی دوران پس از انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، گاردین می‌نویسد: اگر حقیقتا دهه‌ها دشمنی با ایران به خط پایان رسیده باشد، آمریکا ناچار خواهد بود تا مناسبات خود با دوستانش در خاورمیانه را به شکل تازه‌ای تنظیم کند، باید از کسانی که در خاورمیانه، در کنگره و در داخل ایران با این توافق مخالفند پرسید که راه جایگزینی که آن‌ها پیشنهاد می‌دهند، چیزی به جز کشاندن خاورمیانه به یک جنگ دیگر است؟

روحانی در افتتاح بزرگراه صدر شرکت نمی‌کند

روحانی برای افتتاح طبقه دوم بزرگراه صدر نخواهد آمد. این خبری بود که یکی از خبرگزاری‌ها دیروز منتشر کرد و مازیار حسینی، معاون امور عمرانی شهرداری تهران نیز  تایید کرد از رییس‌جمهور برای افتنتاح این پروژه دعوت شده است.

به گزارش تابناک، پروژه‌ا‌یی که برخی می‌گویند بیش از 5 هزار میلیارد تومان خرج روی دست مردم تهران گذاشته، ولی معاون عمرانی قالیباف می‌گوید فقط 640 میلیارد تومان در طی سه سال، خرج آن شده، البته مازیار حسینی، تکلیف قطعات چینی بی‌کیفیتی که گفته می‌شد در سازه این اتوبان به کار گرفته شده بود را نیز روشن می‌کند و می‌گوید هیچ قطعه‌‌‌‌ایی تولید چین، با وجودی که از فاینانس این کشور استفاده می‌شد، در دو طبقه‌سازی بزرگراه صدر، استفاده نشده است.

احمدی‌نژاد ساختمان وزارت کشاورزی را به سپاه هم فروخت  

این اقدام دولت سابق که قطعا بدون جلب نظر و موافقت قوه‌قضائیه انجام شده، ضمن آنکه کار را برای تفاهم هر دو نهاد انقلابی کشور یعنی قوه‌قضائیه و سپاه پاسداران برای تملک این ساختمان سخت خواهد کرد.

صبحانه در مطلبی نوشت: ساختمان 20 طبقه‌ای وزارت جهاد کشاورزی واقع در بلوار کشاورز معروف به ساختمان شیشه‌ای در اواخر سال 90 به قیمت 240 میلیارد تومان به قوه قضائیه فروخته شد و فروش آن، آنطور که گفته شد با انگیزه سرمایه‌گذاری پول این ساختمان در صندوق سرمایه‌گذاری محصولات کشاورزی و افزایش نقدینگی کشاورزان انجام شد، اما هنوز بعد از گذشت نزدیک به دو سال ریالی از این بابت گرفته نشده است و همین موضوع باعث اعتراض مسئولان دولت سابق هم شده بود و اما قوهقضائیه نیز استدلالهای مختلفی داشت از جمله اینکه دولت، تعهدات مالی خود را به این قوه انجام نمیدهد تا پولی در اختیارشان باشد.



جدای از این اختلاف موجود، اسناد نشان می‌دهد مسئولان دولت سابق در آخرین ماه‌های حضور خود در مسند اجرایی، زمین این ساختمان به شماره پلاک ثبتی 3748 را بی‌سر و صدا به قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران واگذار کرده‌اند، بدون آنکه اطلاع دقیقی به قوه‌قضائیه بدهند یا اینکه قرارداد قبلی را باطل کرده باشند. بر اساس این سند مقرر شده مبلغ مذکور در ساخت مصلی امام خمینی (ره) تهران هزینه شود.

مرگ پسر ژنرال ارشد سعودی در سوریه

منابع خبری گزارش دادند که فرزند یکی از ژنرال‌های بلندپایه سعودی که در کنار داعش می‌جنگیده است، توسط ارتش سوریه کشته شده است. شبکه العالم، سایت‌های اینترنتی متعلق به جریان وهابیت اعلام کردند: بیش از 40 تبعه عربستانی دیروز در درگیری با ارتش سوریه در ریف دمشق و حلب کشته شدند.

به گزارش تابناک، 13 نفر از این اتباع عربستانی در منطقه شیخ سعید در حلب کشته شدند. در گزارش سایت‌ها و صفحات تکفیری‌ها ادعا شده است که یک تبعه عربستانی به نام "مطلق المطلق" که یکی از مسئولان ارشد گروه مسلح دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و پسر عبدالله المطلق عضو مجمع علمای مسلمین و کمیته دائم فتوای عربستان است، در درگیری‌های مناطق اعزاز و اطمه مشارکت کرد و در این درگیری‌ها کشته شد.

در همین حال سایت خبری الحقیقه سوریه اعلام کرد که پس از بحث و بررسی در سایت‌های اینترنتی مربوط به آل‌المطلق به این نتیجه قطعی رسیده است که مطلق‌المطلقِ تروریست، پسر عبدالله المطلق عضو مجمع علمای مسلمین نیست بلکه پسر سرلشکر عبدالله المطلق مسئول امور افسران گارد پادشاهی عربستان است.

مامور پلیس افغان در یک ایست بازرسی حومه شهر کابل



سفر پوتین رییس‌جمهور روسیه به واتیکان و دیدار او با پاپ فرانسیس



تظاهرات به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان در شهر گواتمالا



انتشار کلیپ "نوسفر" برای حسن روحانی


در آستانه صد روزگی دولت، در سایت شخصی حسن روحانی موزیک ویدیویی با نام نوسفر منتشر شده است. این ویدیو که بخشی از سخنان رییس‌جمهوری در مراسم تنفیذ است به همراه موسیقی تلفیق شده است.

به گزارش پارسینه، در این کلیپ ویدیویی امپرحسین مدرس مجری و خواننده تلویزیونی نیز حضور دارد. نویسنده و کارگردان این کلیپ حسین دهباشی سازنده مستند انتخاباتی دکتر روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری می‌باشد.

تیرباران دختر و پسر افغان به اتهام داشتن رابطه

خدیجه یقین، رییس امور زنان ولایت بغلان گفت: " یک دختر و پسر جوان به نام‌های نعیمه و صفی‌الله، به اتهام داشتن روابط نامشروع با حکم بزرگان قوم تیرباران شدند" و در ادامه خبرداد که این دختر و پسر در منطقه موسوم به احمدزی از مربوطات شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان تیر باران شدند.

به گزارش پارسینه، خدیجه یقین، می‌گوید که نعیمه و صفی‌الله، به قصد ازدواج بایکدیگر ارتباط داشتند که از سوی پلیس محلی دستگیر شدند، اما  بزرگان قوم بعد از دستگیری این دختر و پسر مانع اقدام پلیس محلی در این زمینه شدند و خود وعده حل و فصل مسالمت‌آمیز قضیه را به پلیس محلی داده بودند اما به گفته رییس امور زنان بغلان، این بزرگان به وعده‌شان عمل نکرده و حکم تیرباران این دو جوان را صادر کردند.

بغلان درشمال افغانستان از ولایت‌های نسبتا ناامن به شمار می‌رود، در همین حال محمدعمر داوودزی وزیر کشور افغانستان به پلیس بغلان دستور داده که عاملان "تیرباران" این دختر و پسر را هر چه زودتر بازداشت کنند.

بازداشت مبلغ وهابی در مکانی با فعل حرام

هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان، گزارشی دریافت کرد مبنی بر این که یکی از مبلغان در آپارتمانی در ریاض، با دختری خلوت کرده است؛ هیأت امر به معروف و نهی از منکر، پس از پاره‌ای تحقیقات متوجه صحت گزارش شد به همین سبب اقدام به ورود به آپارتمان کرده و شیخ را در خلوتی حرام با دختر یافتند.

به گزارش جام، این مبلغ وهابی که خطیبی 40 ساله است، اعتراف کرد که در جریان نظارت بر جلسات مسجد این دختر را شناخته و با او طرح رابطه ریخته است. وی از مسئولان هیأت امر به معروف و نهی از منکر خواست، از افشای راز او خودداری کنند.

واكنش‌ها به عكس كري و اشتون در ژنو!

رجا در مطلبی طنز نوشت: اگر جزو عكس نديده‌ها هستيد (يعني عكس مذكور را نديده‌ايد!) ابتدا عكس را ببنيد و بعد برويد بقيه مطلب را بخوانيد. البته ما براي جلوگيري از تاثيرات مخرب اين عكس سعي كرده‌ايم كمي آن را مغشوش كنيم! به هر حال با توجه به اين اتفاق ما خبرنگار خودمون رو فرستاديم سراغ چند تن از زنان مشهور تا نظرشان را درباره اين رفتار مذكور جويا شود.



 شيرين عبادي: چي بگم؟ زبونم قاصره! از وقتي عكس رو ديدم دارم يه سره اشك مي‌ريزم. نمي‌دونم آنقدر آزادي، آنقدر فرهيختگي، آنقدر پيشرفت و آنقدر تمدن چطوري تو يه آدم ميتونه جمع بشه؟! دمت گرم كاترين جون!

تزيپي ليوني (وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي كه افشا كرده بود براي كسب اطلاعات با چند مقام عربي رابطه نامشروع برقرار كرده است): راستش اين كارهاي كاترين جلوي كارهايي كه من مي‌كردم يه جور امل بازيه! اين راهي كه اون داره ميره ما خيلي ساله برگشتيم!

وندي شرمن(عضو تيم مذاكره‌كننده آمريكا در ژنو): خدا بگم چي كارت كنه مرد! هي ميگم اين جان كري چرا تو اين چند دوره مذاكرات اصرار داره بياد ژنو! بهش ميگم من هستم، كارها رو پيش مي‌برم، ميگه نه خودم بايد از نزديك حضور داشته باشم؛ پدر سوخته‌ هيز!

مونيكا لوينسكي (كارمند كاخ سفيد در زمان رياست‌جمهوري بيل كلينتون كه افشاي رابطه‌اش با بيل كلينتون رسوايي به بار آورد): درد و بلاي زن جان‌ كري بخوره تو سر هيلاري كلينتون! يادتونه ورپريده سر ماجراي من و بيل چه الم‌شنگه‌اي به پا كرد؟ اما اين زن جان كري، مادر مرده، يه كلمه هم حرف نزد؛ خدا شانس بده!

زهرا رهنورد: وقتي مردم ميشيگان داماد و فرزند خود را رها مي‌كنند و بجاي رامني، به اوباما راي مي‌دهند، طبيعي است كه او هم آنقدر گستاخ شود كه چنين آدم بي‌حيايي را به عنوان وزير امور خارجه انتخاب كند ديگر!

توصیه نصرالله به ایران در مورد بحرین

دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از انفجار خونین در برابر سفارت ایران در بیروت، در دیدار با معاون وزیر امورخارجه کشورمان توصیه مهمی به وی در مورد بحرین کرد.

الف در گزارشی از روزنامه الاخبار چاپ بیروت، نوشت: سیدحسن نصرالله در دیدار خود با معاون وزیر امورخارجه ایران از وی می‌خواهد تا تهران به دلیل روی کار آمدن دولتی جدید، سیاست مدبرانه‌تری را در مقابل بحرین در پیش بگیرد و از اعزام سفیر به منامه خودداری کند چرا که این اقدام در بحرین یک نوع گشایش سیاسی از طرف ایران برشمرده می‌شود که هیچ بهایی برای آن پرداخت نشده است.

نصرالله با بیان اینکه ایران تصمیم گرفته تا خطوط پروازی با منامه را به درخواست طرف بحرینی برقرار کند، تاکید کرده است در صورت اعزام سفیر این اقدام می‌تواند تاثیری بد بر معارضه بحرینی داشته باشد.

روئیت شئ‌ نورانی برفراز پتروشیمی عسلویه!

طی چند شب گذشته شئ نورانی بر فراز برخی از شهرها و روستاهای جنوب کشور از جمله استان بوشهر دیده شده است که یکی از آن‌ها بر فراز پتروشیمی بوشهر تا مدتی ثابت بوده است.

به گزارش شبستان، شب گذشته یک شئ نورانی در ارتفاع پائین که گفته می‌شود حدود 1000 متر از سطح دریا است، بر فراز پتروشیمی عسلویه دیده شده است و این شئ نورانی پس از جابه‌جا شدن طی دقایقی، در نقطه‌ای در بالای پتروشیمی عسلویه ثابت شده است و گفته می‌شود این شئ نورانی در شب‌های گذشته نیز دیده شده است.

همچنین در چند شب گذشته یک شئ نورانی پررنگ با مسیر حرکت غرب به شرق در شهر گناوه دیده شده است که البته این شئ حدود یک ساعت ثابت بوده است و هنوز ماهیت این اشیاء نورانی مشخص نیست؛ اما ظاهر شدن این شیء بر فراز پتروشیمی عسلویه قابل تأمل است.

حبس‌ابد برای معترضان به رقص در کشور اسلامی!

دادگاهی در جمهوری آذربایجان 29 نفر از معترضین برگزاری مسابقات آوازخوانی یورو ویژن در این کشور مسلمان را به زندان‌های ابد و طولانی مدت محکوم کرد، این دادگاه 3 نفر را به زندان ابد و 26 نفر دیگر را به زندان های طولانی مدت محکوم کرد.

به گزارش صراط، وزارت امنیت این کشور این افراد را به اتهام تلاش برای حمله به این مسابقات در سال 2012 بازدداشت کرده بود، مسابقات آواز خوانی اروپا که در سال 2012 در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد با اعتراض گسترده مردم مسلمان این کشور که برگزاری این مسابقات را در تضاد با باورهای مذهبی خود می‌دیدند مواجه شد.





 

مصافحه دنیا با ظریف!

تلاش دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مذاکرات ژنو و رسیدن به توافق هسته‌ای با کشورهای 5+1 افکار عمومی دنیا را به سمت ایران و حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بازگرداند.



گوشه‌هایی از جعلیات هولوکاست

تصاویر زیر تنها گوشه‌هایی بسیار کوچک از بزرگنمایی کشتار یهودیان به دست نیروهای نازی را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، بتازگی در فرانسه مهد تمدن و آزادی قانونی تصویب شده است که علاوه بر انکار هولوکاست "شک در هولوکاست" نیز موجب زندانی شدن است. اکنون با تصویب چنین قانون متوحشانه‌ای "آزادی اندیشه" را نیز به مسلخ صهیونیسم برده است.

دقت کنید: نقش عاطفی کودکی که مادرش را به دار آویخته‌اند (در تصویر جعلی)



یک یهودی نحیف را که از گرسنگی در اردوگاه‌های نازی مرده است در کوره می‌سوزانند




تصویر حقیقی : اینجا یک اردوگاه کار در شوروی سابق است و ربطی به یهودیان و نازی‌ها ندارد




نازی‌های خونخوار یک مادر یهودی روستایی را به دار آویخته و بی‌توجه به زجه‌های کودکش، ماکیان او را به سرقت می‌برند.





آخرین تلاش‌های برلوسکونی برای بی‌گناهی خود

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین ایتالیا گفت که شواهد جدیدی دارد که حاکی از بی‌گناهی او در پرونده مربوط به کلاهبرداری مالیاتی است و وی حدود 15 هزار صفحه سند جدید نشان می‌دهد که او بی‌گناه است و به همین دلیل خواهان برگزاری مجدد دادگاه شده است.

به گزارش فارس، برلوسکونی در این نشست خبری از سناتورها خواست که او را از سنا اخراج نکنند، زیرا روز چهارشنبه قرار است نمایندگان مجلس سنا درباره آینده سیاسی سیلویو برلوسکونی تصمیم بگیرند و انتظار می‌رود که سناتورها به اخراج او رای بدهند.
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، عراق القانون ، آیت الله ، علی سیستانی ، طیب اردوغان ، داوود اوغلو ، حمید رسایی ، سیلویو ، برلوسکونی ، مشرق ، نیمروز ، بهار ، فارس ، تسنیم ، ایلنا ، ایرنا ، مهر ، شبستان ، تابناک ، یورو ویژن ، جمهوری ، آذربایجان ، دولت دهم ، زهرا رهنورد ، حزب الله ، لبنان ، بیروت ، پتروشیمی ، عسلویه ، تزیپی لیونی ، وندی شرمن ، مونیکا لوینسکی ، کاخ سفید ، جان کری ، اشتون ، شیرین عبادی ، مبلغ وهابی ، عمر داوودزی ، وزیر کشور ، احمدزی ، شهر پلخمری ، ولایت بغلان ، نعیمه ، صفی الله ، آلن ایر ، خاتمی ، وزیر دفاع ، خدیجه یقین ، گواتمالا ، مدرس ، حسین دهباشی ، افغان ، کابل ، واتیکان ، پاپ فرانسیس ، گارد پادشاهی ، اورلاندو ، هرناندز ، هندوراس ، المطلق ، اعزاز ، اطمه ، داعش ، شبکه العالم ، وهابیت ، ریف ، دمشق ، حلب ، عربستان ، شیخ سعید ، مطلق المطلق ، تکفیری ، لوران فابیوس ، فرانسه ، وزیر خارجه ، کوچک زاده ، نخست وزیر ، سعید جلیلی ، جواد ظریف ، ولادیمیر پوتین ، مصلی ، ملک عبد الله ، نتانیاهو ، امام خمینی ، بلوار کشاورز ، قرارگاه ، خاتم الانبیاء ، قوه قضائیه ، ساختمان شیشه ای ، اسرائیلی ، احمدی نژاد ، وزارت کشاورزی ، سپاه ، قالیباف ، بزرگراه صدر ، حسن روحانی ، مازیار حسینی ، ژنو ، خاورمیانه ، مهاجران ، جو هانگ ، کره جنوبی ، روزنامه گاردین ، غیر قانونی ، رئیس جمهور ، باراک اوباما ، سانفراسیسکو ، نوری المالکی ، عراق ، بشار اسد ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۱:۲۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۲
بنده هم امشب تو آسمون شیراز همچین شیئی با دوستان دیدیم
خیلی پرنور و در ارتفاع کم و ثابت
آخرین اخبار