دکتر علی لاریجانی:

آیت الله امینی و آیت الله معرفت(ره) جامعیت فکر اسلامی را مد نظر قرار داده اند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله امینی و آیت الله معرفت(ره) جامعیت فکر اسلامی را مد نظر قرار داده اند و به صورت تک بعدی به آن نگاه نکرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ دکترعلی لاریجانی دیروز در دهمین دوره تجلیل از پژوهشگران حوزه دین گفت: این جلسه هم برای آیت الله امینی و آیت الله معرفت(ره) جامعیت فکر اسلامی را مد نظر قرار داده اندتجلیل از آیت الله معرفت(ره) و هم آیت الله امینی تشکیل شده است و باید قدردان این دو بزرگوار باشیم. 
 
وی افزود:آیت الله امینی و آیت الله معرفت(ره) هر دو جامعیت فکر اسلامی را مد نظر قرار داده اند و به صورت تک بعدی به آن نگاه نکرده اند زیرا از آثار آیت الله امینی مشخص است که وی هم حوزه تربیت و هم حوزه های دیگر را مد نظر قرار داده است و هم چنین دید وی به دین تک بعدی نیست که این را از اثار ارزشمند ایشان می شود ملاحظه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های بارز آیت الله امینی علاقه ی شدیدش به نویسندگی است و در آثار وی میتوان دید که اشکالات کار خود را می‌نویسند و به همین خاطر می‌توان گفت آیت الله امینی هیچ وقت از جاده انصاف خارج عبور نکرده است.

وی در ادامه ابراز کرد: اخلاق گرایی در آثار آیت الله امینی وجود دارد و این در حالی است که از کمتر کسی این کار بر می‌آید.  

لاریجانی اظهار کرد: تجلیل از عالمان دینی در دوران حیاتشان، کار بسیار خوب و پسندیده ای  است که از بعد از انقلاب اسلامی رواج یافته است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد از مرحوم آیت الله معرفت یادی کنیم که وی همیشه می گفتند: نباید قرآن کریم را به علومی که قطعی نیستند، محدود کنیم زیرا علوم تجربی و ریاضی امروز ما هیچ کدام قطعی و مسلم نیستند.
 
انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.