دکتر علی لاریجانی:

قم از نظر منابع آبی در وضعیت خوبی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی، در مراسم افتتاح پروژه آب‌رسانی بخش کهک در تالار امام علی (ع) بخشداری کهک قم گفت: استان قم از نظر منابع آبی در وضعیت مناسبی نیست و امیدواریم با به بهره‌ برداری رسیدن پروژه آب رسانی به قم مشکل کمبود آب در این استان حل شود.

لاریجانی افزود: در مجلس شورای اسلامی دو اقدام خوب در جهت منابع آبی صورت گرفته اول رسیدگی به آب روستاها و تامین آب شرب روستاها و دوم مهار آبهای مرزی که تا کنون از طریق صندوق توسعه ی ملی تامین می شد و نیاز به یک سرمایه گذاری کلان دارد.

لاریجانی ابراز کرد: برای رفع مشکل کم آبی قم باید نسبت به انتقال آب شرب از مناطق دیگر به این استان اقدام کنیم که جا دارد از دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تأمین آب برای روستاهای کشور تشکر کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با بهره‌ برداری از سد کوچری قم انشاالله مشکل کمبود آب قم و روستاهای مربوط به این استان برطرف می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از طرف مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی برای مهار کردن آب‌های مرزی صورت گرفته است که این اقدام نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان دارد که با موافقت رهبر معظم انقلاب در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملی این روند را تسهیل کردند و امیدواریم که دولت عزیز هم در این خصوص هماهنگی های لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به کم شدن سطح آبهای زیرزمینی در قم اظهار کرد: تا به این لحظه حدود 30 درصد از منابع آبی در کشور هدر می‌رود و این به خاطر فرسودگی تأسیسات صنعت آب است و باید این مسئله را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش خود را مضاعف کنیم تا مسئله کمبود آب حل شود و امیدواریم مسئولان و مردم سعی کنند در مصرف آب و هدر رفت آن دقت بیشتری نمایند.
 
انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.