آلودگی های نفس گیر در پایتخت فرانسه + نمودار

پاریس هم اکنون سومین شهر درگیر با آلودگی هوا در جهان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست، پاریس، پایتخت فرانسه و یکی از مشهورترین مقصدهای گردشگران جهان، در روزهای اخیر با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند. تا مدتها، پاریس دارای خیابان های باریک و کم عرض بود؛ اما از سال 1852، این خیابانهای باریک به جاده هایی عریض تبدیل شدند و به تدریج خودروها، خیابان های پاریس را پر کردند. پاریس برای اینکه بتواند کمی از آلودگی های نفس گیر بکاهد، برای نخستین بار 27 سپتامبر(امروز) را روز بدون خودرو اعلام کرده است.

البته روز بدون خودرو، تنها مرکز پایتخت را شامل می شود. در این روز، تنها تاکسی ها، اتوبوس ها و وسایل نقلیه عمومی اجازه حضور در سطح شهر را دارند. علیرغم اینکه سطح آلودگی این شهر همانند پکن نیست، نگرانی هایی درخصوص گسترش ذرات ریز سمی وجود دارد که برای سلامتی مضر است. در ماه مارس سال جاری (اسفند 93) نیز با گسترش آلودگی هوا در این شهر، استفاده از خودروهای دیزلی ممنوع و طرح زوج و فرد خودروها اعمال شد.

روز بدون خودرو نخستین اقدام پاریس برای مقابله با آلودگی هوا نبوده است. این شهر پیشتر نیز به تشویق طرح استفاده از دوچرخه پرداخت و در حال حاضر نیز طرحی مشابه برای استفاده از خودروهای برقی اجرا کرده است. حتی یکی از جاده های رودخانه سن فرانسه، تنها مختص افراد پیاده و دوچرخه سواران است.

آلودگی های نفس گیر در پایتخت فرانسه + نمودار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار