رئیس کنگره ملی لیبی: توافق مغرب مشروع نیست

رئیس کنگره ملی لیبی اعلام کرد توافق پنجشنبه شب را در مغرب مشروع نمی داند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام لیبایی نمایندگانی را که قرار است در نشست طرف های درگیر این کشور در مغرب حضور داشته و توافق بر سر تشکیل دولت وحدت ملی را امضا کنند، عاری از مشروعیت دانست.

رئیس کنگره لیبی، پارلمانی که از حمایت جامعه بین الملل برخوردار نیست، روز پنجشنبه اعلام کرد نمایندگانی که به نام لیبی پشت میز مذاکره می نشینند، مشروعیت ندارند.

به گفته یک مقام دیپلماتیک در مغرب، قرار است تا پایان روز پنجشنبه، میان طرفین شرکت کننده در مذاکرات توافقی به دست آید که هدف از آن تشکیل یک دولت وحدت ملی در لیبی است. پیش بینی می شود این توافق ساعت 11 به وقت گرینوویچ به طور رسمی امضا شود.

این در حالی است که به باور نوری ابو سهمین، رئیس کنگره ملی لیبی، توافقی که قرار است در شهر شهیرات مغرب به دست آید، مشروعیت ندارد.

وی که در برابر اعضای کنگره در شهر طرابلس، پایتخت لیبی سخن می گفت، تاکید کرد کسانی که برای امضا یا تایید توافق از سوی کنگره ملی مورد اعتماد نیستند، مشروعیت لازم را نداشته و نخواهند داشت.

ابوسهمین گفت دولتی که سازمان ملل پیشنهاد تشکیل آن را داده، مورد توافق همه ی گروه ها نبوده و حتی از حداقل های لازم برای کارآمدی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار