وزیر گردشگری سوریه: تخریب آثار باستانی بخشی از «جنایت قرن» است

وزیر گردشگری سوریه، تخریب آثار باستانی این کشور به دست تروریست‌ها را اقدامی برنامه‌ریزی شده برای نابود کردن اقتصاد سوریه توصیف کرد.

وزیر گردشگری سوریه: تخریب آثار باستانی بخشی از «جنایت قرن» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر گردشگری سوریه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری العالم، تخریب آثار باستانی و تاریخی این کشور را اقدامی برنامه ریزی شده دانست و اعلام کرد که گروه‌های تروریستی در پی نابود کردن اقتصاد سوریه هستند. 

 «بشر یازجی» شامگاه سه شنبه  گفت: بخش گردشگری سوریه آماج حملات است و خسارات بسیاری سنگینی را متحمل شده است. 

وی افزود: گردشگری سوریه در سال ۲۰۱۰ درآمدزایی خوبی داشت و درآمدهای گردشگری ۱۴ درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌داد؛ این کشور طبق رتبه بندی بین‌المللی یکی از امن‌ترین کشورهای جهان بود و سال ۲۰۰۹ رتبه نخست را در هزینه مبارزه با تروریسم سازمان یافته داشت. 

یازجی تأکید کرد: تخریب بخش گردشگری سوریه اقدامی برنامه ریزی شده است، و مناطق و شهرهای قدیمی باستانی از جمله معلولا دستخوش غارت شده و شهرهایی همچون حلب قدیم نیز خسارات زیادی دیده‌اند. 

یازجی، تحولات و رویدادهای سوریه را «جنایت قرن» توصیف کرد و گفت: حلب، تدمر، قلعه باستانی سمعان (شمال حلب) و تخریب آرامگاه‌های باستانی و قدیمی بخشی از این جنایت است. 

یازجی اعلام کرد: بخش گردشگری خسارات زیادی دیده است که قابل شمارش نیست، زیرا تروریست‌ها مناطق باستانی را از جمله ماری (دیر الزور) و ایبلا (ادلب) تصرف کرده‌اند و همچنان به غارت این مناطق می‌پردازند و آثار باستانی را به قاچاقچیان ترکیه و چند کشور همسایه دیگر می‌فروشند تا علاوه بر تأمین هزینه جرایم تروریستی خود، ثروت اندوزی کنند. 

وزیر گردشگری سوریه گفت: سوریه از لحاظ میراث فرهنگی غنی است، و بیش از ۱۳ هزار محل باستانی دارد و دولت از سازمان‌های بین المللی خواسته است که به حفاظت از مناطق باستانی این کشور بپردازند ولی واکنش جدی نشان نمی‌دهند و فشاری به حامیان مالی گروه‌های تروریستی برای دست کشیدن از سرقت آثار باستانی اعمال نمی‌کنند. 

یازجی خاطرنشان کرد: کشورهای حامی گروه‌های تروریستی، از این گروه‌ها حتی در غارت و فروش آثار باستانی نیز حمایت می‌کنند. 

یازجی تأکید کرد: برخی از آثار باستانی سوریه برای رژیم صهیونیستی فرستاده می‌شود و برخی از گروه‌هایی که به غارت آثار باستانی می‌پردازند، با این رژیم مرتبط هستند. 



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار