پولیتیکو: آیا ایران به همان اندازه که مقامات آمریکا می‌گویند، بد است؟

به نوشته پولیتیکو، زمان آن رسیده است که سیاستمداران آمریکایی دست از لفاظی‌ علیه ایران بردارند و ریشه ترس بی‌مورد از این کشور را بخشکانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پولیتیکو در گزارشی نوشت: مقامات آمریکایی همواره ادبیات خاصی را برای صحبت درباره ایران به کار برده‌اند. آن‌ها همواره هنگام صحبت درباره این کشور، حق آن را در داشتن منافعی که گاهی اوقات با منافع دیگران در تضاد است، نادیده گرفته‌اند.

این مسئله طیف وسیعی از سیاستمداران آمریکا از «هیلاری کلینتون» که در سال 2008 ادعا کرد، آماده است ایران را به طور کل محو کند تا سناتور «تد کروز» که به تازگی در ادعایی بی‌اساس مردم ایران را «قاتلان آمریکایی‌ها» خواند، صدق می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: بنابراین هضم اتفاقاتی که در روزهای اخیر میان دو کشور رخ داده است، برای مردم آمریکا ساده نیست. ابتدا 10 تفنگدار آمریکایی که بوسیله ایران در آب‌های خلیج فارس دستگیر شده بودند کمتر از 24 ساعت آزاد شدند، سپس دو کشور در آستانه اجرایی شدن برجام، تعدادی زندانی را مبادله کردند. 

به ادعای این گزارش، این وقایع پیروزی مهمی برای سیاست خارجی آمریکا محسوب می‌شود. از طرف دیگر، به نظر می‌رسد مراوداتی از این دست در حال تغییر روابط تهران و واشینگتن و همچنین سیاست ایران است.

تنها چیزی که به نظر می‌رسد در این میان بدون تغییر مانده است، لفاضی‌های مقامات آمریکایی علیه ایران است. پس از آزادی تفنگداران آمریکایی، مارکو روبیو، نامزد جمهوریخواه انتخابات سال 2016 این کشور، رفتار ایران را با آن‌ها وحشتناک خواند.

بنابر این گزارش، با این وجود به نظر می‌رسد نگرانی درباره تهدید تهران در دنیای واقعی دیگر چندان معنایی ندارد؛ زیرا ایران تنها کشور خاورمیانه است که به طور حقیقی با داعش مبارزه می‌کند. ایران قدرتی منطقه‌ای است که توانست با وجود مشکلات فراوان از پس سخترین تحریم‌هایی که تاکنون علیه یک کشور اعمال شده است بربیاید.

در انتهای این گزارش آمده است: بنابراین، این ایران نیست که با رفتارش باعث ترس از خود شده است؛ در واقع عوامل دیگری از جمله تلقین رژیم صهیونیستی و عربستان در جهت منافع خود، در ایجاد آن سهم به سزایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار