بشار جعفری: برای حل بحران سوریه بدون پیش شرط تلاش می کنیم

رئیس هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو3 تأکید کرد که این هیئت برای حل بحران این کشور بدون پیش شرط تلاش میکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و رئیس هیئت دولت این کشور در نشست ژنو3 در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما برای حل بحران سوریه بدون پیش شرط تلاش می کنیم و نمی خواهیم از صفرشروع کنیم؛ بلکه خواهان اجرای مسائلی هستیم که برسر آن توافق صورت گرفته است.

وی که برای شرکت در این نشست با مخالفان در ژنو حضور دارد، اعلام کرد: تروریسم با گروه هایی مرتبط است که ادعا می کنند با تروریست ها می جنگند.

بشار جعفری تصریح کرد: ما از کشته شدن 45 نفر از شهروندانمان در سه انفجار امروز متأسفیم. دولت سوریه از هر گونه طرحی برای پایان دادن به بحران استقبال می کند. اگر طرف مقابل در مذاکرات جدی بود فهرست کاری ملی را مطرح می کرد؛ اما به نظر می رسد که سخنگوی طرف مقابل وزرای خارجه عربستان و فرانسه هستند.

وی افزود: بسیاری از سوری ها کشور را ترک کردند نه به خاطر اینکه دولت سوریه در حق آن ها ظلم روا داشته؛ بلکه به دلیل اینکه دنبال زندگی بهتر و آرام تری بوده اند.

بشار جعفری گفت: انفجارهای امروز دمشق بیانگر ارتباط میان مخالفان و تروریسم بود. تا به این لحظه لیست نهایی و واضحی از مخالفانی که در مذاکرات شرکت می کنند وجود ندارد و هیچ کس نمی داند طرف مقابل ما کیست. ما با چند هیئت مخالف روبرو هستیم و اشتباهی که در ژنو2 رخ داد امروز نیز در ژنو3 دارد رخ می دهد.

جعفری تصریح کرد: مخالفان سوری باید بدون پیش شرط در مذاکرات حضور یابند. هرگونه راهکار سیاسی بدون پایبندی طرف مقابل به اتخاذ اقدام جدی به نفع مردم سوریه عملی نخواهد شد.

وی گفت: دی میستورا مسئول تشکیل هیئت مخالفان است؛ اما تا به این لحظه این اتفاق نیفتاده است و این یک مشکل اساسی است.
جعفری بر لزوم توافق میان سوری ها درباره تمامی مسائل تأکید کرد و گفت: در قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه درخصوص دولت انتقالی صحبتی نشده بلکه درباره دولت معتبر صحبت به میان آمده است.

وی گفت: مذاکرات سوری در ژنو اولویت دولت برای مبارزه با تروریسم و حل اوضاع انسانی است. جعفری ضمن تأکید بر اینکه عربستان و اردن از تروریسم در سوریه حمایت می کنند گفت: کسی که از پیش شرط صحبت می کند خواهان ناکام گذاشتن مذاکرات است.

جعفری تصریح کرد: مقامات ترکیه برخی از افسرانشان را به دلیل توقیف کامیون های حامل سلاح برای افراد مسلح در سوریه محاکمه می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار