درخواست وزیر کشور هند از رهبران مسلمان برای مقابله با نفوذ داعش

وزیر کشور هند از رهبران مسلمان این کشور خواست به دولت برای مقابله با نفوذ این گروهها کمک کنند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه،" راجنات سینگ،"، روز چهارشنبه در دیدار تعدادی از رهبران مسلمان در دهلی نو با اشاره به فعالیت گروه تروریستی داعش در فضای مجازی برای جذب افراد به افکار افراطی و ترویستی، افزود:تروریست‌ها درصددند با جذب جوانان به افکار افراطی و تروریستی ،آرامش این کشور را هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه افکار افراطی درمیان مسلمانان هند جایی ندارد خاطرنشان کرد رهبران مسلمان همواره اقدامات تروریستی را محکوم کرده‌اند.

وزیر کشور هند گفت: شبکه‌های اجتماعی و اینترنت برای جلوگیری از جذب جوانان به افکار افراطی زیر نظر قرار می گیرند.

تعدادی از رهبران مسلمانان نیز دراین دیدار با محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز تروریست‌ها خاطرنشان کردند اسلام دین صلح ،امنیت و آرامش است و اینگونه اقدامات جایی در اسلام ندارد.

این نخستین دیدار رسمی راجنات سینگ  وزیر کشور هند با رهبران مسلمان در خصوص داعش است .

چندی پیش داعش هند را به حمله بزرگ تهدید کرد.گروه تروریستی داعش در جدید ترین تهدید‌های خود علیه هند اعلام کرده است که قصد دارد برای جنگیدن علیه " هندو‌های گاو پرست" نفوذ خود را در کشمیر افزایش دهد.

سازمان های امنیتی هند اعلام کردند تاکنون 23 نفر از این کشور به داعش پیوسته‌اند که 6 نفر از آنان تاکنون در سوریه و عراق کشته شده‌اند.

حدود 150 نفر در هند به دلیل ارتباط آنها با گروه تروریستی داعش در رسانه‌های اجتماعی تحت نظارت نیروهای امنیتی و پلیس قرار دارند.

همچنین از سفر 30 هندی به خارج از کشور ،برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه وعراق جلوگیری شده است .

در هفته گذشته همزمان با روز جمهوری این کشور، 15 نفر از حامیان داعش که قصد انجام حملات انتحاری و بمب گذاری در شهرهای مختلف هند را داشتند، دستگیر شدند.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار