ورود جوان‌های بازیگر نسبت به دهه‌های قبل اصلا سخت نیست/ در «اروند» نقش جوانی‌های سعید آقاخانی را بازی می‌کنم

حسین سلیمانی از ویژگی‌های فیلم «اروند» و بررسی ورود جوان‌ها و اهمیت حق انتخاب یک بازیگر سخن گفت.

حسین سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص اهمیت حق انتخاب برای فعالیت در فیلم‌های سینمایی به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در این تاریخ و در جایی که قرار دارم به طور قطع حق انتخاب دارم و آثاری که قرار است در آنها بازی کنم، گزینش خواهم کرد. البته کیفیت را زیر سوال نمی‌برم و در مورد آن قضاوت نمی‌کنم. اما در فیلمی که مورد پسندم نباشد، بازی نخواهم کرد. خوشبختانه شرایط حال حاضر من نسبت به چند سال پیش بهتر شده است و خدا را شاکرم.

وی ورود جوان‌ها به عرصه سینما نسبت به سال‌های گذشته را این گونه تحلیل کرد: ورود جوان‌ها و اتفاقاتی که در این زمینه رخ داده بسیار خوب است. توانستیم بازیگران خوبی مانند نوید محمدزاده و امیر جدیدی را به سینما معرفی کنیم اما ورود نسبت به دهه‌های قبل اصلا سخت نیست. در آن زمان من بین 3000 نفر تست دادم و «مهر مادری» را بازی کردم. امروز بین 40 نفر ده نفر به راحتی قبول می‌شوند و جالب اینجا است که می‌مانند.

وی از آخرین و جدیدترین فعالیت سینمایی و تلویزیونی خود گفت: آخرین فیلمی که در آن بازی کردم، «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی بود که به جشنواره نرسید و الان در سریال نوروزی «زعفرانی» نقش‌آفرینی می‌کنم.

سلیمانی از ویژگی‌های «اروند» این گونه بیان کرد: فیلمنامه «اروند» عجیب و غریب و دوست داشتنی است و بیشتر سفر و شکست زمان را نشان می‌دهد. اتفاقات با مزه‌ای در آن می‌افتد که فقط باید دید. یکی از ویژگی‌های آن سخت و بامزه بودن نقش من است که جوانی‌های سعید آقاخانی را بازی می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که در «اروند» فضای طنز هم دیده می‌شود و برای چه طیفی از جامعه است، عنوان کرد: به هیچ عنوان فضای طنز در فیلم «اروند» وجود ندارد و به شدت فضایی جدی و جنگی دارد. این فیلم برای طیف عام است و به نظرم عام بیشتر آن را نسبت به طیف خاص می‌فهمند.

سلیمانی درباره چگونگی همکاری با فیلم «اروند» اظهار داشت: من با آذربایجانی در «روابط ناتمام»، «دوردست» و چند کار دیگر همکاری داشتم. همچنین دستیار خودش و خواهرش نیز بودم. زمانی که فیلمنامه به دستم رسید نقشم را شناختم و گفتم که این نقش من است و قول دادم سکانس مربوط به خودم را به بهترین شکل ارائه دهم در کل به نظرم نقش خوبی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار