توقف صادرات ده ها میلیارد دلار تسلیحات به رژیم سعودی برای کشتار + نقشه

کشورهای فرانسه، آلمان و آمریکا بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات به ریاض هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت سازمان عفو بین الملل، بخش کنترل تسلیحات آکسفام با انتشار گزارشی، از کشورهای مختلف خواست دست از فروش میلیاردها دلار تسلیحات مرگبار به عربستان که در یمن علیه غیرنظامیان به کار گرفته می‌شوند، بردارند. در این گزارش کشورهای مختلف به عدم فروش تسلیحات به عربستان سعودی تشویق شده‌اند. 

بخش کنترل تسلیحات آکسفام از فرانسه، آلمان، ایتالیا، مونته نگرو، هلند، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، انگلستان و ایالات متحدۀ امریکا به عنوان کشورهایی نام برده است که در سال 2015 میلادی بیش از 25 میلیارد دلار تسلیحات به عربستان فروخته‌اند.

براین اساس، این تسلیحات شامل هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد)، بمب، اژدر، راکت و موشک می‌شوند.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد عربستان سعودی و متحدانش در حال حاضر از این تسلیحات در حملات هوایی و زمینی علیه یمن استفاده می کنند.

کشورهایی که نامشان در این گزارش به عنوان صادرکنندگان اسلحه به عربستان ذکر شده است، عضو و یا امضاءکنندۀ پیمان ای.تی.تی هستند که هدف آن «کاهش رنج انسانی» از طریق ایجاد قوانین جهانی جدید در تجارت اسلحه است. این پیمان، فروش و انتقال تسلیحات را به هر مکان‌هایی که ممکن است در آن جا برای ارتکاب جنایات جنگی و یا نقض جدی قوانین بین‌المللی به کار گرفته شوند، منع می‌کند.



توقف صادرات ده ها میلیارد دلار تسلیحات به رژیم سعودی برای کشتار + نقشه



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار