بوگدانف: اظهارات جبیر درباره نقض آتش بس سوریه از سوی روسیه، محکوم است

معاون وزیر خارجه روسیه، اظهارات وزیر خارجه عربستان را مبنی بر نقض آتش بس از طرف روسیه در سوریه محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «سافتورز نیوز آرتیکل،» میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه، اظهارات عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان، مبنی بر نقض آتش بس از طرف روسیه در سوریه و وجود "طرح بی‌" (طرح جایگزین) درباره سوریه را محکوم کرد. 

بوگدانف گفت: ما از آنچه به عنوان طرح بی‌ نام برده می‌شود هیچ خبری نداریم و ظاهرا این طرح در عربستان وجود دارد. ما با طرفهای دیگر درباره استفاده از فن آوری‌های موجود در رابطه با هرگونه نقض آتش بس به توافق رسیده‌ایم. ارتش‌های روسیه و آمریکا در تماس مستقیم با هم در این رابطه هستند و اطلاع رسانی لازم را انجام می‌دهند. 

وی افزود: ما از آنچه به عنوان طرح بی‌  نام برده می‌شود هیچ خبری نداریم و این باید موضوع عجیبی باشد که ما بر سر چیزی با هم مذاکره کنیم و همزمان اعلام کنیم که طرح‌های دیگری مدنظر داریم. روسیه آماده است که با تمامی طرف‌های ذینفع در موضوع سوریه گفتگو کند. 

گفته می‌شود، عادل جبیر در کنفرانس خبری مشترک با همتای دانمارکی خود در ریاض اعلام کرد: برای سوریه در صورت شکست آتش بس یک طرح بی‌وجود دارد. اگر دمشق و متحدانش آتش بس جدی نباشند آنگاه طرح بی‌و سوریه بدون حضور اسد وجود خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار