دیوار بزرگ اروپا/ قاره سبز دو نیم می‌شود

با افزایش تعداد مهاجران، مجارستان تصمیم گرفته تا نرده‌های فلزی بزرگی در مرز خود با سایر کشورها کار بگذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "اکسپرس": رییس جمهور مجارستان در جدیدترین طرح خود اعلام کرد تصمیم دارد 280 مایل (450 کیلومتر) نرده فلزی در مرز این کشور با همسایگان جنوبی اش کار بگذارد.

این نرده ها به عنوان موانعی برای ورود مهاجران از کشورهای صربستان و کرواسی کار گذاشته خواهند شد و می توانند مرز این کشورها را غیرقابل عبور کنند.

نخست‌وزیر مجارستان خود را به عنوان مدافع اروپا معرفی کرده و تاکنون درخواست بسیاری از کشورهای اروپایی برای بازکردن مرزهایش را رد کرده است. وی اصرار دارد که مجارستان در حال حاضر از سایر کشورهای اروپایی در برابر ورود مهاجران دفاع می کند.

این دیوار فلزی می تواند باعث شود مهاجران برای ورود به اروپا، از اسلوونی یا از اوکراین عبور کنند. اقدامات جدید مجارستان می تواند باعث شود کشورهای اروپایی هرچه بیشتر از سیاست های این کشور ناراضی شوند. در حال حاضر مجارستان با اخراج کردن مهاجران در تنها چند ساعت، مخالفان بسیاری در میان کشورهای اروپایی پیدا کرده است.

در همین حال یونان هشدار داده است نزدیک به 70 هزار نفر ممکن است پس از ورود به این کشور نتوانند از آن خارج شوند. مقدونیه در شمال یونان، به هیچ پناهنده غیر عراقی و سوری اجازه ورود نمی دهد. یونان هشدار داده است این سیاست باعث شده تا این کشور تبدیل به قبرستانی برای ارواح شود.

"ویکتور اربان،" نخست‌وزیر مجارستان در سخنرانی اخیر خود اظهار کرد سایر کشورهای اروپایی به میزان کافی برای مواجه با مشکل مهاجران اقدامی انجام نداده اند. او در ادامه افزود اگر لازم باشد از ورود مهاجران از اوکراین تا اسلوونی جلوگیری خواهد کرد.

مجارستان سال گذشته با ساخت نرده ای 110 مایلی در مرز خود با صربستان باعث انتقادات بسیاری شد. پس از این که مهاجران به سمت کرواسی رفتند، او نرده فلزی کشورش را گسترش داد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
سنی شیعه مسیحی که آواره شدند ،وجایی برای زندگی ندارند بیایند کشور اسلامی ،اینجا در امنیت کامل هستید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
تا وقتی که کشورهای عربی مونده چرا باید مهاجرین برن اروپا؟
آخرین اخبار