عادل جبیر: بند اصلی توافق عربستان- فرانسه، سوریه بدون اسد است

وزیر امور خارجه عربستان بند اصلی توافق ریاض- پاریس را سوریه بدون اسد دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان، پس از نتایجی که از سفر ولیعهد عربستان به فرانسه حاصل شد، بند اصلی توافق ریاض و عربستان را سوریه بدون اسد دانست. 

محمد بن نایف، ولیعهد عربستان، روزجمعه با رئیس جمهور، نخست وزیر و تعدادی از وزرای فرانسه در پاریس دیدار کرد. در میان این وزرا، وزیر دفاع و وزیر امورخارجه فرانسه نیز حضور داشتند. 

جبیر افزود: «سفر ولیعهد به فرانسه موفقیت آمیز بوده و طرفین سعودی و فرانسوی در مورد حل بسیاری از مسائل خاورمیانه توافق کرده‌اند.» وی ادامه داد: در این دیدار در مورد مسائل بسیاری همچون پرونده سوریه و عراق، دخالتهای ایران در امور منطقه، مسائل لیبی و یمن و مقابله با تروریسم توافق شده است.»

جبیر در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت: «از ابتدای مارس ۲۰۱۱ مواضع عربستان و فرانسه در برابر سوریه و حمایت از معارضان سوری همسو و مکمل یکدیگر است.»

وزیر خارجه عربستان سعودی، در ادامه افزود مواضع مشترک طرفین عربستانی و سوری بر ادامه آتش بس در سوریه تاکید دارد و هر دو طرف مطابق با اصول ژنو ۲، خواهان از سرگیری اقدامات سیاسی برای انتقال قدرت در سوریه هستند. وی مدعی شد که بشار اسد هیچ آینده‌ای در سوریه ندارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار