تجمع اعتراضی تونسی ها در حمایت از حزب الله لبنان

شماری از گروه‌های جامعه مدنی تونس در اعتراض به تروریستی خواندن حزب الله لبنان از سوی شورای همکاری خلیج فارس تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از الهدف، گروه‌های جامعه مدنی در تونس برای اعلام همبستگی با حزب الله لبنان به دنبال تروریستی خواندن این حزب از سوی شورای همکاری خلیج فارس و موافقت شورای وزیران کشور کشورهای عضو اتحادیه عرب با این تصمیم، در خیابان الحبیب بورقیبه تجمع کردند.

"وائل نّواره،" دبیرکل اتحادیه سراسری دانشجویان تونس در این تجمع اعتراضی گفت مردم و گروه‌های تونسی با این تصمیم مخالفند و ما دولت مطیع تونس را به تغییر مواضع خود مجبور خواهیم کرد.

وزارت امور خارجه تونس با صدور بیانیه‌ای توضیح داد بیانیه صادره از سوی شورای وزرای کشور عرب، الزاما متضمن این موضوع که حزب الله گروهی تروریستی به شمار می آید نیست.

وزارت امور خارجه تونس بر پایبندی این کشور به اصول سیاست‌های خارجی خود مبنی بر دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها تاکید کرد و افزود مشارکت تونس با مواضع کشورهای عربی به معنای نادیده گرفتن نقش مهم حزب الله لبنان در آزادی بخشی از اراضی اشغال شده این کشور و حمایت‌های این حزب از مساله فلسطین نیست.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار