موافقت ایران؛ شرط کویت برای پایبندی به تعهدات نفتی

وزیر نفت کویت اعلام کرد کشورش تنها در صورتی به توافق‌های نفتی عمل می‌کند که ایران و سایر تولیدکنندگان بزرگ با آن موافق باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج الجدید، "انس صالح" --وزیر نفت کویت-- در یک گفتگوی مطبوعاتی اظهار داشت: "کویت تنها درصورتی با افزایش ندادن تولید نفت موافقت می کند که ایران و سایر کشورهای بزرگ تولید کننده با آن موافق باشند." وی افزود: "چنانچه قراردادی در این خصوص امضا شود، کشورش تولید نفت را افزایش نخواهد داد. کویت در حال حاضر روزانه 3 میلیون بشکه نفت تولید می کند."

صالح در پاسخ به پرسشی درباره به توافق نرسیدن در خصوص کاهش تولید نفت اظهار داشت: "اگر توافقی در این خصوص صورت نگیرد ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و تمامی بشکه های نفت تولید شده را به فروش می رسانیم."

عربستان سعودی و روسیه در ماه گذشته توافق نامه ای امضا کردند که به موجب این قرارداد میزان تولید نفت نسبت به ماه ژانویه افزایشی نداشته باشد. این توافق در صورت موافقت سایر کشورها، نخستین توافق بین المللی نفتی در 15 سال اخیر محسوب می شود.

این توافق دو جانبه با هدف حمایت از بهای نفت صورت گرفت. پس از امضای این قرارداد انس صالح اعلام کرده بود اگر سایر تولیدکنندگان با آن موافقت کنند، کشورش به آن پایبند خواهد بود.

بازارهای جهانی نفت هم اکنون با مشکلات عرضه نامناسب مواجه است. روزانه بیش از یک تا دو میلیون بشکه نفت مازاد بر تقاضای بازار تولید می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار