چرا اکنون زمان سرمایه‌گذاری کشورهای عرب خاورمیانه روی جوانان و نوآوری است؟

بنابر مطلب منتشره در فوربز، دولت‌های عرب خاورمیانه باید بکوشند بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی خود را از اقتصاد دیجیتال بدست آورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی فوربز در مطلبی نوشت: به دنبال کاهش بی‌سابقه بهای نفت، کشورهای خاورمیانه باید بکوشند در 10 سال آینده 30 درصد تولید ناخالص داخلی خود را از اقتصاد دیجیتال کسب کنند. سران این کشورها باید روند مذکور را با سرمایه‌گذاری بر بخش‌هایی که جمعیت جوان و در حال رشد را به خدمت می‌گیرند، آغاز کنند.

ساعت دیجیتال با سرعت قابل‌ملاحظه‌ای در حال تیک‌تاک است. سطح تأثیر اینترنت در دنیای امروز به قدری بالاست که هیچ تجارت، صنعت یا دولتی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. تأثیر این مسئله به بازارهای نوظهور خاورمیانه نیز رسیده است. 

مانند سایر فناوری‌‌‌ها، اینترنت نیز فرصت‌های بسیاری ایجاد کرده است که کابران عرب در جذب آن‌ها بسیار علاقه‌مند نشان داده‌اند. به طور مثال کاربران کشورهای عربی بزرگترین گروه بینندگان شبکه‌های اجتماعی یوتیوب و فیس‌بوک هستند.

با این وجود دولت‌های این کشورها از فرصت به دست آمده به درستی استفاده نمی‌کنند. هزینه‌ای که آن‌ها تاکنون صرف اقتصاد دیجیتال کرده‌اند، نزدیک به صفر است. این در حالی است که اقتصاد دیجیتال به ترتیب 33 و 11 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا و چین را تشکیل می‌دهد.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار