کاخ سفید دیدار اوباما با فیدل کاسترو را منتفی دانست

کاخ سفید احتمال دیدار باراک اوباما و فیدل کاسترو را در سفر آتی رئیس جمهور آمریکا به هاوانا منتفی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ طبق اعلام کاخ سفید، "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، که قرار است بیستم تا بیست و دوم مارس (اول تا 3  فروردین) از کوبا دیدن کند، با "رائول کاسترو،" رئیس جمهور این کشور، دیدار خواهد کرد؛ اما دیدار با "فیدل کاسترو،" رهبر سابق کوبا، در برنامه سفر اوباما گنجانده نشده است.

بن رودس،" جانشین مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا، اعلام کرد: ما درباره دیدار اوباما و فیدل کاسترو حرفی نزده ایم و مسلما خواستار آن نیستیم که این دیدار صورت گیرد.

باراک اوباما در سفر خود به کوبا قصد دارد با مخالفان رژیم هاوانا نیز دیدار کند.

باراک اوباما و همتای کوبایی‌اش  رائول کاسترو هفدهم دسامبر گذشته (26 آذر) از قصد خود برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک دو جانبه خبر دادند.
 
این اولین بار از سال 1928 است که رئیس جمهور آمریکا به کوبا سفر خواهد کرد. سفر آتی اوباما به هاوانا نشان دهنده عادی شدن روابط میان آمریکا و کوبا است که در نیم قرن اخیر رابطه نداشته اند.

کوبا و آمریکا پنجاه و چهار سال پیش روابط خود را قطع کردند؛ اما باراک اوباما با پی بردن به ناکارآمدی سیاست هایی که از مدت ها پیش واشینگتن در قبال هاوانا به اجرا گذاشته بود، ابراز امیدواری کرده است بتواند با توسل به روشی متفاوت نسبت به گذشته، تعامل سازنده ای با این جزیره داشته باشد.

دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد هفدهم مارس (27 اسفند) یک رشته تدابیر جدید اتخاذ خواهد کرد تا محدودیتهایی را که در سفر به کوبا و تجارت در این جزیره وجود دارد، تعدیل کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار